Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2012 11:14 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 15, 2011 5:40 pm
Berichten: 42
Heren,

Is heb al een tijdje last van koelwater in het carter/ versnellingsbak van mijn TM cross. Ik heb hier op het forum al gevonden dat dit vaak een kapot keerringetje is. Deze heb ik dus laatst vervangen, maar na 1 daagje Berghem zag ik al dat mijn koelwater niveau weer was gezakt. Zojuist de Olie er weer uit laten lopen en deze is wederom grijs.
Waar kan dit water nu nog vandaan komen? Heb niet zo zin dat ik straks alle lagers in mijn bak kan gaan vervangen door roest.

_________________
2004 BRM MK7 / TM Cross 2002


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2012 1:51 pm 

Geregistreerd: vr aug 12, 2011 3:47 pm
Berichten: 180
dan zal het asje van de waterpomp wel zijn uitgesleten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2012 4:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 15, 2011 5:40 pm
Berichten: 42
Dat is de enige optie? of kan ik ook andere dingen checken?
Hij is van de winter gereviseerd met daarna een uurtje of 10 gelopen. Kopping lijkt me dan niet logisch?

_________________
2004 BRM MK7 / TM Cross 2002


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2012 5:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm
Berichten: 262
Woonplaats: Nijverdal
Ik heb dit venomeen al bij 2 tm motoren gehad, let wel op dat je de keerring goed om plaatst met de open kant naar de waterpomp. Bij vd vegt (tm dealer omgeving Zwolle) hebben ze zo liggen. Wel even checken of je asje een inkeping heeft of gewoon geheel rond is. Er zijn 2 types in omloop.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2012 8:10 pm 

Geregistreerd: vr aug 12, 2011 3:47 pm
Berichten: 180
in bovenstaande zal de oplossing wel zitten als de as niet is ingesleten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2012 8:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 15, 2011 5:40 pm
Berichten: 42
dan ga ik even zo'n nieuw asje regelen. Die keering zit zoals hij moet zitten. Met de open kant naar de pomp, al adviseerde Dennis van der Spoel hem 'verkeert om' te plaatsen, omdat zo het veertje in de keerring veel langer mee ging. Desondanks heb ik hem gewoon terug geplaats zoals hij zat en hoorde te zitten.

_________________
2004 BRM MK7 / TM Cross 2002


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2012 9:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm
Berichten: 262
Woonplaats: Nijverdal
Mocht nu het Asje er nog goed uitziet, ligt het misschien toch aan de keerring, maandag ochtend productie. Je kan dan het veertje uit de kering halen. Deze kun je dan uiteen draaien en een stukje inkorten. Daarna weer ineen draaien. Nu zal het veertje iets strakker zitten. Ik heb dit ooit aan de baan gedaan om toch nog te kunnen rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David