Hallo mijn naam is Rob en ik ben sinds kort een kart eigenaar. Ik heb een tonykart gekocht met een Iame blokje er op (125cc automaat). De laatste tijd heb ik een aantal keren gereden zonder problemen. Vanavond wou ik weer een stukje rijden maar de kart kwam niet vooruit en sloeg eigenlijk gelijk af (aantal keren). De bougie was vet geslagen.
Thuis gekomen hebben mijn maat en ik het "luchtfilter" gedemonteerd en de boel eens goed geïnspecteerd. Ik heb redelijk wat ervaring met 2-takts van uit het verleden met scooters en brommers. De rij ervaring in een kart is totaal niet te vergelijken met brommers of scooters. Hoe zit dat met de techniek? Daarom hier wat vragen:
* Hoe werkt een koppeling op een kart?
* Tijdens demonteren van het luchtfilter kwamen we er achter dat er +/-1,5cm benzine+olie in het luchtfilter zat. Is dit normaal?
*Wat hoort de mengverhouding van de brandstof te zijn? welke brandstof raden jullie aan? V-power/ultimate/excellium of echte euro 98?
Verder weet ik eigenlijk weinig over het blokje. Het is een Iame met een Ibea carburateur. Heeft iemand idee om wat voor type Iame het hier gaat (foto onderaan bericht)? Bwjaar is 2004/5 geloof ik.
* Wat is +/- zijn vermogen?
*Wat is de ideale bedrijfstemperatuur van de cylinder en koelwater?
Waar halen jullie je kart onderdelen vandaan? Moet ik ergens op letten wanneer ik bepaalde onderdelen koop en welke onderdelen zou ik alvast op voorraad moeten leggen omdat dat zwakke punten zijn van Iame's?
Veel vragen... Ik hoop/denk dat jullie ze kunnen beantwoorden

Alvast heel erg bedankt daarvoor!!
Met vriendelijke groet,
Rob Tangenberg

Kart op kar

Blokje