Auteur |
Bericht |
Dozo
|
Geplaatst: za jun 30, 2012 10:39 am |
|
Geregistreerd: za jul 03, 2010 7:08 am Berichten: 27
|
Hallo lui,
Zoals het onderwerp al aangeeft ben ik benieuwd of dit mogelijk is, of moet er dan hevig verbouwd worden aan het chassis? Zal ongetwijfeld al een keer behandeld zijn hier op het Forum, maar ik kan het niet vinden.
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: za jun 30, 2012 10:43 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
met een beetje handigheid is alles mogelijk. max op schakelchassis -> no problemo (behalve DD2) schakel op automaatchassis -> piccolo problemo, je zal een geleiding moeten maken voor je schakelpook, maar als je toch aan de slag gaat en het budget is groot genoeg ga je natuurlijk voor schakelen op het stuur (F1 shifter), en dan is het weer no problemo.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: za jun 30, 2012 10:55 am |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
Citaat: schakel op automaatchassis -> piccolo problemo, zit je dan niet met de schuine buis bij de achteras in de weg? (ik heb een oude honda daar zit de tandwiel aan de bandzijde)
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: za jun 30, 2012 11:49 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Frans geen probleem je moet alleen even een tandwielsupport hebben voor een 219 tandwiel voor de rest kun je het er zo op zetten!! Een schakel op automaat chassis niet doen geen voorremmen en geen schakelpook bevestiging!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: za jun 30, 2012 12:00 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Maar voorremmen kun je ook weer zo op een automaat zetten.
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: za jun 30, 2012 12:06 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Martijn natuurlijk kan dat en een bevestiging voor je schakelpook kun je ook op een chassis lassen. Maar andersom is het een stukje makkelijker en goedkoper!!!!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Dozo
|
Geplaatst: za jun 30, 2012 12:58 pm |
|
Geregistreerd: za jul 03, 2010 7:08 am Berichten: 27
|
Oké bedankt voor de reacties hier kan ik wat mee. Het ging mij in principe om de eerste optie dus een Rotax max op een schakel chassis. Wil met de tijd een kart voor mijn zoon kopen, en dacht aan een Rotax, en ze groeien als kool, dus voor het geval hij dan over een jaar gaat zeggen , wil eigenlijk ook een schakel. Zou het wel gemakkelijk zijn als je dan het Rotaxblok verwijderd, en direct een schakel blok kan plaatsen. ( heb ik ook al liggen namelijk). 
|
|
Omhoog |
|
 |
bjornschuddings
|
Geplaatst: za jun 30, 2012 1:30 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
hoe oud is je zoon ? En Als je van rotax max naar schakel gaat moet je wel meer aanpassen dan alleen de motor.
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C Facebook.
|
|
Omhoog |
|
 |
Dozo
|
Geplaatst: za jun 30, 2012 1:34 pm |
|
Geregistreerd: za jul 03, 2010 7:08 am Berichten: 27
|
We gaan eerst rustig beginnen met een geknepen Rotax hoor. Hij is bijna 13 jaar.
Laatst bijgewerkt door Dozo op za jun 30, 2012 4:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
bjornschuddings
|
Geplaatst: za jun 30, 2012 1:36 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Ik was 11 toen ik begon met een honda 9pk. Op mijn 12 met een rotax max senior En nu ben ik 13 en hen net een schakelkart gekocht. Moet er morgen om. Zolang je rustig begint is het mogelijk. Dant maakt je leeftijd niet echt uit Maar je moet natuurlijk niet op je 8 een icc kopen ofzo. Maar hij gaat toch geen wedstrijd rijden ?
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C Facebook.
|
|
Omhoog |
|
 |
Joost
|
Geplaatst: za jun 30, 2012 2:04 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Ik neem aan dat je zoon weinig ervaring hebt met snelle karts? Dus rotax is niks mis mee hoor leuke motoren dus gewoon rotax gaan rijden. Ik zou wel een senior nemen.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
 |
bjornschuddings
|
Geplaatst: za jun 30, 2012 2:05 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
@joost Een rotax max is inderdaad een leuke motor. Goed voor beginners. Niet te veel problemen ermee. reviseren zit rond de 40 uur toch ? e
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C Facebook.
|
|
Omhoog |
|
 |
The-Stig
|
Geplaatst: za jun 30, 2012 2:10 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
|
Omhoog |
|
 |
bjornschuddings
|
Geplaatst: za jun 30, 2012 2:11 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Ik zit ook al rond de 45 Maar hij moet eens binnen voor te reviseren. Tegenover mijn icc ik denk dat dat reviseren rond de 10 uur is ;(
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C Facebook.
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: za jun 30, 2012 4:52 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
25u kleine revisie, na volgende 25u weer een grote, dan weer na 25u kleine, ect. 25u is een richttijd Citaat: Tegenover mijn icc ik denk dat dat reviseren rond de 10 uur is ;( Hangt sterk van je rijstijl af, vaak ook eerder!
|
|
Omhoog |
|
 |