Auteur |
Bericht |
Henri
|
Geplaatst: zo jan 22, 2006 6:16 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Hoi,
Ik ben hier nieuw en zal ik me even voorstellen.
Mijn naam is Henri en heb sins kort een ms kart met pavesi motor.
Heb jaren gereden in de Wegrace en dat niet zonder succes.
Dit is dus mijn nieuwe hobby . Ik heb samen met een kameraad Willie een kart Gekocht. Hij heeft een ms kart met VM blok.
Ik ben dus bezig mijn test te verbouwen zodat er ook een kart op getest kan worden. Weet iemand of er foto's op het net staan van zulk soort banken waar je een komplete kart op kan zetten ? Dus geen losse blokken bank. Of andere informatie.
De Testbank.
Ik heb in 2003 een testbak gebouwd voor motoren. Je kunt er een complete motorfiets op zetten. De elektronica en software heb ik gekocht en de bank voor de rest zelf gebouwd.
Nu ik dus een kart heb zou het natuurlijk ook leuk zijn dat deze op de testbank kan.
Ik ben dus begonnen met een speciale beugel en toebehoor te maken voor de kart zodat ik hem kompleet op de bank kan zetten.
De beugel heb ik bijna klaar, na een paar test’s op de bank bleek deze nog iets te zwak te zijn.
Deze ga ik deze week nog verder versterken.
Een ander probleem is dat ik slip heb op de rol. Ik moet het oppervlak opruwen zodat ik geen slip meer heb. Dat ga ik deze week ook doen.
Ook bleek dat mijn uitlaatgas afzuiging niet goed was. Een 125cc produceert natuurlijk nogal wat gassen. Dus ik moet op zoek naar een nieuwe afzuig ventilator. Dit wordt ben ik bang nog het grootste probleem voor me.
Henri
Laatst bijgewerkt door Henri op ma jan 23, 2006 8:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo jan 22, 2006 6:26 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hoi Henri, welkom op het Kartforum.
Er zijn inderdaad banken waar je een hele kart op kunt zetten, en daarvan hebben er een tijd geleden zelfs foto's van hier op het forum gestaan. Zal eens kijken of ik wat kan vinden.
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: zo jan 22, 2006 6:48 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo jan 22, 2006 6:51 pm |
|
|
Zie hier:
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: zo jan 22, 2006 10:16 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Ken wel ene Henri Sala uit de wegracerij, maar die is ouder volgens mij.
Ben de Paauw heeft er 1!
Ben De Paauw Kartracing biedt u tevens de mogelijk om u kartmotor te prepareren (service) en te tunen binnen de huidige reglementering. Zij beschikt namelijk over een testbank waarmee alle motor- instellingen en wijzigingen kunnen worden getest onder deskundig toezicht. Zodoende bent u er zeker van dat al het motorvermogen ook echt wordt benut....
klik op Ben de paauw
kijk bij kartservice & tuning
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: ma jan 23, 2006 6:24 pm |
|
|
Heb mijn project even boven aan toegvoegd.
Dat is een losse blokken bank.
|
|
Omhoog |
|
|
ArjanJans
|
Geplaatst: wo jan 25, 2006 10:49 pm |
|
Geregistreerd: di nov 22, 2005 11:31 pm Berichten: 39 Woonplaats: Barneveld
|
Ben de Paauw heeft inderdaad een testbank,
maar daar kun je geen hele kart op zetten, enkel de motor.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: wo jan 25, 2006 10:55 pm |
|
|
Henri, wat een gaaf ding!
Mooi gemaakt hoor, ziet er netjes uit
|
|
Omhoog |
|
|
Sibo
|
Geplaatst: vr jul 14, 2006 4:58 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 14, 2006 4:55 pm Berichten: 7 Woonplaats: Noorden
|
tof idee
Had alleen een vraagje..., op wat voor software draait jouw bank?+ hoe kom je aan die rol?
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: vr jul 14, 2006 5:03 pm |
|
|
Ik gebruik de elektronica en software van Frits Overmars. De testbank is allemaal eigenbouw. De rol heb ik op maat laten draaien. Hij weegt ongeveer 400kg. Als je interesse hebt in de elektronica en software kun je met me contact opnemen. De prijs van de set van Frits zit zo in de buurt van de 1800,-- euro.
|
|
Omhoog |
|
|
Turbo Fever
|
Geplaatst: vr jul 14, 2006 5:15 pm |
|
Geregistreerd: do feb 16, 2006 10:47 am Berichten: 164 Woonplaats: kartland
|
Hoi,ik heb heel veel getest bij DILA op de bank .Die heeft hem ook aangepast voor karts.Daar hebben we ook een aparte water bak gemaakt met pomp en verwarming die we aansluiten op de cilinder zodat we altijd (continu) de juiste temp hebben met testen.
Peter
|
|
Omhoog |
|
|
Exision
|
Geplaatst: zo jul 16, 2006 10:44 am |
|
|
Henri, ik wil niet spammen. Maar kijk voor de gein eens op 2stroke-tuning.nl misschien kan je iets bijdragen? dat zou mooi zijn.
@ bank, karting paradise rosmalen heeft er ook 1, volgensmij AT in schijndel ook...
Ik denk overigens dat je meer tijd in afstelling moet steken dan in motorische tuning. Karts waren vroeger al hoogvermogend/piekerig. Daar beginnen ze nu juist van af te stappen. Een icc is tegenwoordig veel makkelijker bereidbaar. Voornamenlijk door ontwikkelingen op uitlaat gebied.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: zo jul 16, 2006 9:35 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
at motoren heeft geen test bank kombi had er vroeger volgens mij wel een
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: zo jul 16, 2006 10:16 pm |
|
|
2stroke-tuning.nl daar ben ik al langer. Alleen ik post niet zoveel.
|
|
Omhoog |
|
|
willie
|
Geplaatst: zo jul 16, 2006 10:34 pm |
|
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm Berichten: 471 Woonplaats: Emmercompascuum DR
|
zo ik heb zaterdag gereden met mijn geheel opnieuw afgestelde motor/carburateur zoals ik al eerder vertelde heeft Henri mijn kart op zijn testbank gehad omdat ik hem maar niet goed aan de praat kreeg.
vervolgens veel aan de carb. gewijzigd en hij loopt als een speer.
ben helemaal happy nu
henri nog bedankt verd..t handig zo`n testbank
|
|
Omhoog |
|
|