Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

uitlaat lekt zwarte vloeistof?
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=950
Pagina 1 van 2

Auteur:  martijn [ do jan 19, 2006 12:39 pm ]
Berichttitel:  uitlaat lekt zwarte vloeistof?

Hallo,
ik had even een vraag.
Ik heb laatst een kartje met een 100cc rotax gekocht. Ik heb alleen nog maar even 2 keer op het industrie terrein gereden om 'm af te stellen.
Nu is mijn vraag hoe het komt dat er een zwarte vloeistof (beetje de dikte van olie) lekt bij de aansluiting van mijn uitlaat op dat bochtje wat uit het blokje komt. zowieo moet ik die even beter afdichten. Maar ik vind die vloeistof zo vaag. Ik dacht namelijk dat er alleen benzine met een beetje mengsmering in zo gaan.

Zit er verder nog vloeistof in dat blokje, wat ik dus ook in de gaten moet houden?

Alvast bedankt.
Martijn

Auteur:  Rv [ do jan 19, 2006 2:58 pm ]
Berichttitel: 

had die al lang niet meer gelopen? ..

Auteur:  davie [ do jan 19, 2006 3:39 pm ]
Berichttitel: 

dat doen alle karts:P en helemaal als je hem te vet afsteld

Auteur:  martijn [ do jan 19, 2006 3:47 pm ]
Berichttitel: 

hij had inderdaad al een hele tijd niet gelopen.

Over dat te vet afstellen, heeft dat met die hoge en lage toeren te maken?

de gene die het dichtst bij het blokje zit is voor de lage toeren en die andere voor de hoge, toch?

Auteur:  Sendatje [ do jan 19, 2006 4:19 pm ]
Berichttitel: 

Vet afstellen wil zeggen dat het percentage olie in je benzine (vrij) hoog is.

Auteur:  NR [ do jan 19, 2006 4:21 pm ]
Berichttitel: 

als hij lang heeft stil gestaan, kan hij ook olie lekken,dus het kan ook daardoor komen.

je kan het best even dichtmaken met iets zodat hij niet meer lekt, en de rand even schoonmaken waar hij lekt.

Auteur:  Paulo27 [ do jan 19, 2006 4:52 pm ]
Berichttitel: 

Martijn,

Dat doet mijn rotax max ook, de aansluiting van je uitlaat op het spruitstuk is niet altijd helemaal rond, hierdoor kan het dus gaan lekken.
Je kan beide aansluitingen goed schoonmaken en vet. een beetje schuren zodat ze zo goed mogelijk bij elkaar aansluiten.
Tweede issue kan zijn dat je uitlaat niet recht op het spruitstuk zit zodat het ook daardoor kan gaan lekken.
Je moet zorgdragen dat je uitlaat altijd recht op het spruitstuk zit, dus eerst je ketting spannen met alle bindingen van je uitlaat los en dan pas je uitlaat weer vastmaken.

Het is vervelend zeker omdat je het ook moet schoonmaken... maar kwaad kan het niet.

Suc6

Auteur:  havelracing [ do jan 19, 2006 5:16 pm ]
Berichttitel: 

Het is inderdaad belangrijk dat een uitlaat goed aansluit op het spruitstuk.
Maar het probleem is olie die niet is verbrand, dus of te vet gesmeerd of te rijk afgesteld.
Als de uitlaat goed aansluit op spruitstuk dan komt die olie dus in de uitlaat wat op den duur ook zeker problemen gaat geven ( lees vermogens verlies )

Groeten Anthony

Auteur:  David [ do jan 19, 2006 5:17 pm ]
Berichttitel: 

Bij zo'n 100cc zit de uitlaat mbv een flexibel op het spruitstuk. Als je dat niet extra afdicht met bijvoorbeeld uitlaatdoek, staalwol of kit dan gaat ie daar altijd wel lekken.
Dat heeft niks te maken met teveel olie in de benzine. Het is onverbrande olie die in je blok voor smering heeft gezorgt. Als je korte stukjes rijdt en het blok wordt niet warm, of niet lang warm dan zal er minder olie verbranden, en dus als vloeistof je blok uitkomen.
Ook een rijke afstelling van de carburateur geeft veel troep.
Het kan niet echt kwaad zoals Paulo al zei, je moet alleen veel schoonmaken.

Auteur:  David [ do jan 19, 2006 5:21 pm ]
Berichttitel: 

Citaat:
Als de uitlaat goed aansluit op spruitstuk dan komt die olie dus in de uitlaat wat op den duur ook zeker problemen gaat geven ( lees vermogens verlies )

Das wel even een leuke opmerking, want soms denk ik weleens dat je voor het vrijhouden van je uitlaat je de flexibel beter niet af kunt dichten, en wat meer kunt poetsen.

Auteur:  joris [ do jan 19, 2006 6:11 pm ]
Berichttitel: 

voor de prestaties van de uitlaat is het wel beter dat ie dicht is

Auteur:  Dragon GT [ za jan 21, 2006 2:12 pm ]
Berichttitel: 

@ Joris

eigenlijk niet
De uitlaat van een 100cc( en bena alle 2 takt ) zijn ni berekent op de cilidnerinhoud en prestatie

enkel de rotax max heeft een berekent drukvat, en dus presteert alleen goed met die uitlaat.
op zo een 100cc kan je eender welke uitlaat steken
op onze 100cc stak een leopard uitlaat terwijl het een rotax was.
je kan enkel gaan spelen met de lengte vd uitlaatflexibel.
kortere flex is betere acceleratie
langere flex is hogere top.

grtz

Auteur:  davie [ za jan 21, 2006 3:58 pm ]
Berichttitel: 

ik heb eerst ook altijd 100cc gereden en toen hadden we de standaar afstelling: dunste pennetje 1 3/4 slag en de dikke 35 min (dat van die dikke weet ik niet meer 100% zeker)

maar schrijf eerst even op waar hij nu op staat.

Auteur:  David [ za jan 21, 2006 10:58 pm ]
Berichttitel: 

@ Dragon GT. De uitlaat is bij elke tweetakt toch wel belangrijk hoor. Als je kijkt hoever mensen gaan in het tunen van motoren, waarbij zelfs dingen als een iets ander gevormt squishrandje in de kop, een iets plattere of bollere bovenkant van de zuiger en meer van dat soort zaken voor het kleine beetje verschil moet zorgen, reken dan maar dat er ook zeker gezorgd wordt voor een zo optimaal mogelijk werkende uitlaat.

Het eerste wat mensen vroeger deden als ze een promo gekocht hadden was die dikke pot eraf gooien, en er een 100cc uitlaatje op zetten, en dat heus niet alleen vanwege de looks. Tegenwoordig is iedereen weer blij met die dikke pot omdat ze dan geen milieudemper hoeven te plaatsen :P

Auteur:  joris [ zo jan 22, 2006 1:32 am ]
Berichttitel: 

eeehmmm ik heb vroegen duizende 100 cc uitlaten gemaakt en wel in de volgende soorten 80mm 90mm 100mm 110 mm 120mm tussen stuk dan die soorten met een dikke en een dunne eindpijp ook konde ze nog recht of krom zijn en dan waren er nog 3 verschillende perforaties mogelijk in de tegen druk conus en dat was allenmaal omdat zij dan verschillende karakters aan de motor gaven

dus echt wel over na gedacht

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/