Auteur |
Bericht |
Tony1
|
Geplaatst: za mei 19, 2012 9:33 pm |
|
|
Hallo iedereen. Ik heb een Tony kart 125cc schakel met voor remmen (voetrem) ik denk bj 2001 het zijn de originele klauwtjes nog. Het probleem is dat ze blijven lekken langs de ontluchting,s nippels dit zijn gewone inbusjes. Nou is er in de jaren al veel aan geprutst en is de orginele draad al verschillende keren rot gedraaid draad eruit grotere maat ingetapt goed vlak nieuw koper ringetje er tussen. Proef rijden en bij hard remmen lekt het nog. ook komt het aansluit stukje van de remslang niet vast in de klauw als ik deze te ver in draai draai ik gewoon m,n remcup eruit. Ik zou graag 2 nieuwe klauwtjes monteren maar waar kan ik deze krijgen en welke passen op mijn fushee? Ben al eens bij Kombikart geweest, dealer Tony kart maar die konden mij niet aan passende klauwtjes helpen of ik moest de hele voor trein zowat vervangen wat een iets te duurde grap wordt.
Wie heeft hier ervaring mee welke klauwtjes passen of evt makkelijk passend te maken zijn. Of zou lock tite schroefdraad afdichting werken?
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: zo mei 20, 2012 11:03 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Er zijn verschillende Tony Kart dealers in Nederland. Enkele voorbeelden: Koene, Torenvliet, ect.
|
|
Omhoog |
|
 |
RAM Racing
|
Geplaatst: do mei 24, 2012 9:02 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Plaats even een foto van je klauwen. Kunnen we zien welk type je bedoelt.
Koene is al jaren importeur van Tony. Martijn kan je vast verder helpen.
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: do mei 24, 2012 10:14 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
je zou ze ook kunnen dicht lassen en op nieuw draad in maken
ook zijn er seal ringetjes tekoop waar een soort o ring in de binnen kant zit deze sealen wat makkelijker dan die koperen ringen
als ik ontluchtings gatjes opboor doe ik dit altijd op de freesbank en ik zet er dan met de frees nog een klijn plat vlakje op zodat het gat zeker haaks is tov het bovenvlak
als je wil kan ik je mischien wel helpen maar dan moet ik wat fotos zien en ik denk niet dat dit voor m'n vakantie klaar krijg
|
|
Omhoog |
|
 |
Tony1
|
Geplaatst: ma jul 23, 2012 4:16 pm |
|
|
sorry voor late reactie maar heb dicht gekregen met speciale locktite en zachte koper ringen ze zijn nu nog steeds dicht en remmen goed dus afblijve voorlopig. foto,s plaatsen is me nog niet gelukt op dit forum
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: ma jul 23, 2012 4:24 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: oto,s plaatsen is me nog niet gelukt op dit forum Daar is handig topic voor (mocht je dat nog niet gevonden hebben) viewtopic.php?f=1&t=26
|
|
Omhoog |
|
 |