Auteur |
Bericht |
wouter522
|
Geplaatst: di mei 08, 2012 2:19 pm |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2012 3:40 pm Berichten: 12 Woonplaats: Deventer
|
Ik ben benieuwd naar jullie mening: Er zijn nogal wat verschillende soorten benzine: - 95, normale benzine - 97, shell v-power (in NL 95) - 98, bp ultimate -102, aral ultimate (in Duitsland) Volgende week mijn nieuwe RK1 kart ophalen dus voorafgaand moet er even getankt worden  Welke type adviseren jullie, en zijn de verschillen onderling goed merkbaar met een kart?
_________________  (Intrepid) Storm RK1
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: di mei 08, 2012 2:39 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Met een normale compressie maakt het geen reet uit, gebruik gewoon de benzine die de fabrikant voorschrijft, meestal zal dat 95 zijn, karten is tenslotte al duur genoeg. Heb je een hogere compressie als standaard, dan is het raadzaam om benzine te verstoken met een hoger octaangetal zoals 98-100-102. Dit doe je om "pingelen" of "detoneren" tegen te gaan (zo doe je ook wat langer van je zuiger). Succes  en heel veel plezier met je nieuwe kart, 4-takt, altijd goed. 
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
Vincent
|
Geplaatst: di mei 08, 2012 2:52 pm |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am Berichten: 706 Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
|
Ik rij zelf met Aral Ultimate 102 icm Shell Racing X 
_________________  Jungleboy no more 
|
|
Omhoog |
|
 |
wouter522
|
Geplaatst: di mei 08, 2012 2:56 pm |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2012 3:40 pm Berichten: 12 Woonplaats: Deventer
|
@Lex Thx voor je reactie. Toch maar gekozen voor een 4-takt, qua onderhoud vriendelijk en met een beter geluid! Alhoewel dat met een RK1 wel mee zal vallen in vergelijking met VT250'ers
_________________  (Intrepid) Storm RK1
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: di mei 08, 2012 3:17 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Tank standaard '98 voor mijn max
|
|
Omhoog |
|
 |
Quinie-97
|
Geplaatst: di mei 08, 2012 3:28 pm |
|
Geregistreerd: di feb 14, 2012 10:56 pm Berichten: 469
|
wij tanken altijd 95 (voor de max) en ook voor de rk1 in het team
_________________ 'Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.' 'Goed zijn is niet genoeg, je moet goed genoeg zijn' Praga Racing Kart '13 - Rotax Max '10 ~ Driver for: JD-Racingparts
|
|
Omhoog |
|
 |
Ron88
|
Geplaatst: di mei 08, 2012 3:43 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Ik doe altijd 95, geloof dat ze bij de races zelfs (althans bij Chrono) tot op de pomp bepalen waar je de benzine moet halen. Ze hebben altijd een referentiemonster bij van het desbetreffende tankstation.
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
Henry
|
Geplaatst: di mei 08, 2012 3:47 pm |
|
Geregistreerd: di sep 15, 2009 9:12 pm Berichten: 161 Woonplaats: Groningen
|
Voor een "normale" viertakt zal het inderdaad niet echt uitmaken. Bij mijn Rotax tank ik echter BP 98, mijn ervaring is dat je dan een veel schonere verbranding krijgt dan met gewoon 95.
_________________ Intrepid '10 - Rotax Max Sr. '07 spec
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: di mei 08, 2012 3:49 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
98 voor alle 2takten, ivm kans op detonatie bij lager gebruik.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |