Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

info pavesi blok 1998
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=9225
Pagina 1 van 2

Auteur:  mike079 [ ma apr 09, 2012 10:21 am ]
Berichttitel:  info pavesi blok 1998

Hallo

Ik zoek wat info over een pavesi blok uit 1998.
De olie van versnellingbak en de koppeling .
Klopt het dat je ze alle twee via de zelfde opening moet
Vullen.en moet ik als ik de olie eruit haal 1 stop eruithalen van
DE versnellingsbak want ik zie onder het schakel heuvel nog een soort stop zitten.bij de koppeling.
Mvg mike

Auteur:  Henri [ ma apr 09, 2012 11:36 am ]
Berichttitel:  Re: info pavesi blok 1998

olie bak en koppelling is gescheiden.

Auteur:  Gerben Visser [ ma apr 09, 2012 9:29 pm ]
Berichttitel:  Re: info pavesi blok 1998

For the transmission, we recommend that you use 16oz / 450ml of a brand-name 2-stroke gearbox oil if your engine is brand new or freshly rebuilt... Use 50ml less, for routine oil changes (every 5 to 6 hours).

For the clutch, we recommend that you use 8oz / 225ml of a brand-name 2-stroke gearbox oil if your engine is brand new or freshly rebuilt... Use 25ml less, for routine oil changes (every 5 to 6 hours). Note: After every 2nd or 3rd oil change, clean and inspect the entire clutch area and assembly (using brake, contact or carburetor cleaner), replacing any discs that are warped and / or below recommended tolerances.

Bron: Swedetech

Boven op de bak kun je hem vullen (bout met het tuutje) en op het koppelingsdeksel heb je een vul mogelijkheid voor de koppeling (grote inbus). Beide moet je leeg laten lopen, dus 2 stoppen. Voor meer info kan ik even een foto maken van mijn Pavesi blok?

Gerben Visser

Auteur:  magic [ ma apr 09, 2012 9:51 pm ]
Berichttitel:  Re: info pavesi blok 1998

Henri en Gerben, met alle respect, maar als dit om een motor van 98 gaat en ook nog met roterende inlaat zijn bak en primaire aandrijving door een en het zelfde gat te vullen namelijk door de onluchtings bout aan de bovenzijde van de bak en af te tappen door 1 bout aan de onderzijde. Je kan ook eventueel het zij deksel er af schroeven, dit geeft echter een smeerbende maar je kan dan ook direct je primaire aandrijving zien en controleren en je koppelingplaten vernieuwen danwel de centrale moer aanhalen van de koppelingskorf. Deze heeft nogal eens de eigenschap om los te lopen, tenminste bij mijn motoren.
Groet, Jan.

Auteur:  Gerben Visser [ di apr 10, 2012 1:10 pm ]
Berichttitel:  Re: info pavesi blok 1998

Ik rijdt zelf met een Pavesi LAM2001 en deze kun je niet door 1 gat vullen. Er bestaat een open verbinding tussen de versnellingsbak en het koppelingsgedeelte, maar deze bevindt zich boven het oliepeil.

Daarnaast wordt er voorgeschreven 2 verschillende soorten olie te gebruiken, dit kun je dan dus niet door 1 vulopening doen. Misschien kan Henry dit bevestigen, dat is namelijk de Pavesi man.

Mike: Over welk type motor praten we? Is dit nog een roterende?

Groeten,

Gerben Visser

Auteur:  mike079 [ di apr 10, 2012 10:32 pm ]
Berichttitel:  Re: info pavesi blok 1998

Ik weet het eigenlijk niet ik heb wel het motor nummer
98070 ik kan er niks op vinden .
Mvg mike

Auteur:  mike079 [ di apr 10, 2012 11:08 pm ]
Berichttitel:  Re: info pavesi blok 1998

Hallo ik heb opmijn carberateur alleen een hoofd benzine leiding
Als ik de benzine door pomp ivm lege flotterkamer
Dan loopt er benzine uit een gaatje naast de shoke moet daar geen slang op naar
De andere kant ik probeer even een foto te plaatsen.

Auteur:  kartje [ wo apr 11, 2012 6:24 am ]
Berichttitel:  Re: info pavesi blok 1998

Volgens mij is dat de onluchting

Auteur:  Henri [ wo apr 11, 2012 9:38 am ]
Berichttitel:  Re: info pavesi blok 1998

Citaat:
Hallo ik heb opmijn carberateur alleen een hoofd benzine leiding
Als ik de benzine door pomp ivm lege flotterkamer
Dan loopt er benzine uit een gaatje naast de shoke moet daar geen slang op naar
De andere kant ik probeer even een foto te plaatsen.


Dat is de ontluchting. Je Carb. werkt niet goed. Loopt over. Check vlotter en vlotter naald.

Auteur:  kartje [ wo apr 11, 2012 1:15 pm ]
Berichttitel:  Re: info pavesi blok 1998

Ik heb ooit ook een Pavesi gehad van 99 en daar zaten 2 aansluitingen op de carburateur 1 die voor de aanvoer is en in een hoek van 90 graden een aansluiting die voor de retour was!!

Auteur:  Henri [ wo apr 11, 2012 1:27 pm ]
Berichttitel:  Re: info pavesi blok 1998

Citaat:
Ik heb ooit ook een Pavesi gehad van 99 en daar zaten 2 aansluitingen op de carburateur 1 die voor de aanvoer is en in een hoek van 90 graden een aansluiting die voor de retour was!!


Ja dat is waar ook. Heb ik ook gehad. Fototje brengt duidelijkheid denk ik.

Auteur:  mike079 [ vr apr 13, 2012 5:38 pm ]
Berichttitel:  Re: info pavesi blok 1998

http://imageshack.us/photo/photo/862/imag0206t.jpg/

Auteur:  mike079 [ vr apr 13, 2012 7:05 pm ]
Berichttitel:  Re: info pavesi blok 1998

http://imageshack.us/mobile/gallery.php

Auteur:  golfje21 [ vr apr 13, 2012 8:44 pm ]
Berichttitel:  Re: info pavesi blok 1998

dat is idd je overloop zoals gezegt is even je vlotter + vlotter naald controleren.
een klein vuiltje kan al genoeg zijn om problemen te veroorzaken

Auteur:  mike079 [ za apr 14, 2012 2:15 pm ]
Berichttitel:  Re: info pavesi blok 1998

Ik heb gisteren de motor gestart en dan lekt de carbarateur niet uit de ontluchting
Maar hij loopt goed de motor en toch blijft er lucht in de
Leiding staan net voor de ingang carb. Als je het gas eraf haalt

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/