Auteur |
Bericht |
mike079
|
Geplaatst: ma apr 09, 2012 10:21 am |
|
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 10:06 pm Berichten: 42 Woonplaats: zoetermeer
|
Hallo
Ik zoek wat info over een pavesi blok uit 1998. De olie van versnellingbak en de koppeling . Klopt het dat je ze alle twee via de zelfde opening moet Vullen.en moet ik als ik de olie eruit haal 1 stop eruithalen van DE versnellingsbak want ik zie onder het schakel heuvel nog een soort stop zitten.bij de koppeling. Mvg mike
_________________ All kart/ tm cross schakel Crg/ pavesie schakel
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: ma apr 09, 2012 11:36 am |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
olie bak en koppelling is gescheiden.
|
|
Omhoog |
|
 |
Gerben Visser
|
Geplaatst: ma apr 09, 2012 9:29 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 11, 2010 11:48 am Berichten: 60
|
For the transmission, we recommend that you use 16oz / 450ml of a brand-name 2-stroke gearbox oil if your engine is brand new or freshly rebuilt... Use 50ml less, for routine oil changes (every 5 to 6 hours).
For the clutch, we recommend that you use 8oz / 225ml of a brand-name 2-stroke gearbox oil if your engine is brand new or freshly rebuilt... Use 25ml less, for routine oil changes (every 5 to 6 hours). Note: After every 2nd or 3rd oil change, clean and inspect the entire clutch area and assembly (using brake, contact or carburetor cleaner), replacing any discs that are warped and / or below recommended tolerances.
Bron: Swedetech
Boven op de bak kun je hem vullen (bout met het tuutje) en op het koppelingsdeksel heb je een vul mogelijkheid voor de koppeling (grote inbus). Beide moet je leeg laten lopen, dus 2 stoppen. Voor meer info kan ik even een foto maken van mijn Pavesi blok?
Gerben Visser
_________________ Dino DR50 & TM KZ10
|
|
Omhoog |
|
 |
magic
|
Geplaatst: ma apr 09, 2012 9:51 pm |
|
Geregistreerd: do nov 15, 2007 9:04 pm Berichten: 66 Woonplaats: Almelo
|
Henri en Gerben, met alle respect, maar als dit om een motor van 98 gaat en ook nog met roterende inlaat zijn bak en primaire aandrijving door een en het zelfde gat te vullen namelijk door de onluchtings bout aan de bovenzijde van de bak en af te tappen door 1 bout aan de onderzijde. Je kan ook eventueel het zij deksel er af schroeven, dit geeft echter een smeerbende maar je kan dan ook direct je primaire aandrijving zien en controleren en je koppelingplaten vernieuwen danwel de centrale moer aanhalen van de koppelingskorf. Deze heeft nogal eens de eigenschap om los te lopen, tenminste bij mijn motoren. Groet, Jan.
|
|
Omhoog |
|
 |
Gerben Visser
|
Geplaatst: di apr 10, 2012 1:10 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 11, 2010 11:48 am Berichten: 60
|
Ik rijdt zelf met een Pavesi LAM2001 en deze kun je niet door 1 gat vullen. Er bestaat een open verbinding tussen de versnellingsbak en het koppelingsgedeelte, maar deze bevindt zich boven het oliepeil.
Daarnaast wordt er voorgeschreven 2 verschillende soorten olie te gebruiken, dit kun je dan dus niet door 1 vulopening doen. Misschien kan Henry dit bevestigen, dat is namelijk de Pavesi man.
Mike: Over welk type motor praten we? Is dit nog een roterende?
Groeten,
Gerben Visser
_________________ Dino DR50 & TM KZ10
|
|
Omhoog |
|
 |
mike079
|
Geplaatst: di apr 10, 2012 10:32 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 10:06 pm Berichten: 42 Woonplaats: zoetermeer
|
Ik weet het eigenlijk niet ik heb wel het motor nummer 98070 ik kan er niks op vinden . Mvg mike
_________________ All kart/ tm cross schakel Crg/ pavesie schakel
|
|
Omhoog |
|
 |
mike079
|
Geplaatst: di apr 10, 2012 11:08 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 10:06 pm Berichten: 42 Woonplaats: zoetermeer
|
Hallo ik heb opmijn carberateur alleen een hoofd benzine leiding Als ik de benzine door pomp ivm lege flotterkamer Dan loopt er benzine uit een gaatje naast de shoke moet daar geen slang op naar De andere kant ik probeer even een foto te plaatsen.
_________________ All kart/ tm cross schakel Crg/ pavesie schakel
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: wo apr 11, 2012 6:24 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Volgens mij is dat de onluchting
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: wo apr 11, 2012 9:38 am |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Citaat: Hallo ik heb opmijn carberateur alleen een hoofd benzine leiding Als ik de benzine door pomp ivm lege flotterkamer Dan loopt er benzine uit een gaatje naast de shoke moet daar geen slang op naar De andere kant ik probeer even een foto te plaatsen. Dat is de ontluchting. Je Carb. werkt niet goed. Loopt over. Check vlotter en vlotter naald.
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: wo apr 11, 2012 1:15 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ik heb ooit ook een Pavesi gehad van 99 en daar zaten 2 aansluitingen op de carburateur 1 die voor de aanvoer is en in een hoek van 90 graden een aansluiting die voor de retour was!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: wo apr 11, 2012 1:27 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Citaat: Ik heb ooit ook een Pavesi gehad van 99 en daar zaten 2 aansluitingen op de carburateur 1 die voor de aanvoer is en in een hoek van 90 graden een aansluiting die voor de retour was!! Ja dat is waar ook. Heb ik ook gehad. Fototje brengt duidelijkheid denk ik.
|
|
Omhoog |
|
 |
mike079
|
Geplaatst: vr apr 13, 2012 5:38 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 10:06 pm Berichten: 42 Woonplaats: zoetermeer
|
_________________ All kart/ tm cross schakel Crg/ pavesie schakel
|
|
Omhoog |
|
 |
mike079
|
Geplaatst: vr apr 13, 2012 7:05 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 10:06 pm Berichten: 42 Woonplaats: zoetermeer
|
_________________ All kart/ tm cross schakel Crg/ pavesie schakel
|
|
Omhoog |
|
 |
golfje21
|
Geplaatst: vr apr 13, 2012 8:44 pm |
|
Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm Berichten: 353 Woonplaats: bemmel
|
dat is idd je overloop zoals gezegt is even je vlotter + vlotter naald controleren. een klein vuiltje kan al genoeg zijn om problemen te veroorzaken
_________________ Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08
|
|
Omhoog |
|
 |
mike079
|
Geplaatst: za apr 14, 2012 2:15 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 11, 2011 10:06 pm Berichten: 42 Woonplaats: zoetermeer
|
Ik heb gisteren de motor gestart en dan lekt de carbarateur niet uit de ontluchting Maar hij loopt goed de motor en toch blijft er lucht in de Leiding staan net voor de ingang carb. Als je het gas eraf haalt
_________________ All kart/ tm cross schakel Crg/ pavesie schakel
|
|
Omhoog |
|
 |