Auteur |
Bericht |
jarnovn
|
Geplaatst: vr maart 25, 2011 10:56 pm |
|
Geregistreerd: za feb 26, 2011 4:32 pm Berichten: 21 Woonplaats: Nederweert
|
Ik heb een kartframe gekocht en er zaten nog een paar losse onderdelen bij maar ik kom er niet uit hoe de stoel gemonteerd moet worden.
|
|
Omhoog |
|
 |
ronald1971
|
Geplaatst: vr maart 25, 2011 11:37 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm Berichten: 188 Woonplaats: Sint-michielsgestel
|
Hallo Jarnovn,
Waar de grondplaat eindigd zitten 2 hoeken op het frame gelast (net achter de tank , als je voor de kart zou staan ). Daar komt de voorkant van de stoel op te liggen.. ter hoogte van de remschijf staan 2 beugels overeind, deze moeten aan de zijkant van de stoel komen. de stoel zal er tussen vallen , als je hem op de voorste beugels zet.
ik zou de stoel als laatste erop zetten, dit omdat je dan meer ruimte hebt om de motor erop te zetten Begin eerst maar eens met de remmen na te kijken, blokken controleren, alles gangbaar maken...etc
Kijk maar eens bij algemeen forum onder "schakelkart project", dit is mijn kart voor en na. Op de eerste foto is goed te zien hoe de stoel moet komen, het is hetzelfde frame als wat jij hebt.
Succes
_________________ een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....
MS met TM cross
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: za maart 26, 2011 8:58 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
1 ding stoel als eerste monteren daar heb je de meeste ruimte voor nodig!!!!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: za maart 26, 2011 10:15 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Eerst stoel plaatsen, kart op grond zetten iemand stoel vastlaten houden. Gaan zitten of die goe zit de eennwil rechtop zitten de ander liggen. Dan teken je de te boren gaten af. Dan kun je na het boren de stoel altijd nog in de kart plaatsen. En voor stevigheid 2 beugels bij monteren( komen op je lagerschaal en op de stoel.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: za maart 26, 2011 5:32 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Ik heb wat hulponderdelen ervoor gemaakt: - houten plank, daar ter hoogte van het buizenframe 2 gaten langs elke kant boren in het hout, en dan kan je die houten blank onder het chassis "ophangen" om het stoeltje op te laten rusten. - een steun voor achterin: tussen achteras en bovenkant stoel: uitlaatschaaltje, daarop een afgezaagde spoorstang (die dingen tussen stuurstang en fusee) monteren, van +- 21-22cm
dan rust het stoeltje netjes op 1cm onder het chassis uit (zoals het hoort) en is de afstand tussen stoeltje en as 22-23cm.
Meet nu af dat de bovenkant van het stoeltje tot het midden van het stuur ongeveer 70cm is en dan van de twee uiteinden van het stoeltje waar je benen op rusten, tot aan de voorkant van je frame zo'n 65-66 cm (meer of minder afhankelijk van je lichaamslengte).
Als je je stoeltje zo hebt geplaatst, met alcoholstift de boorgaten aanduiden, gat per gat boren: boren, opmeten, vastdraaien, opmeten, aanduiden, boren, opmeten vastdraaien, opmeten, boren, ....
Zoals bovenin gezegd: mag enkel op het chassis zijn: pedalen, bodemplaat, tankje, stuurinrichting en achteras, op deze manier heb je alle nodige ruimte om alles op te meten en te monteren, maar zijn alle afstanden die nodig zijn voor een juiste montage ook meetbaar (stoel-as, stoel-stuur, ...)
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
Subarumouse
|
Geplaatst: za maart 26, 2011 7:47 pm |
|
|
En mocht je een beklede stoel hebben, dan eerst de gaten in de bekleding met een holle drevel maken. Anders gaat de bekleding bijna zeker rafelen alsof je een draad uit een gebreide trui trekt......
Benno
|
|
Omhoog |
|
 |
Spasta
|
Geplaatst: di sep 27, 2011 2:19 pm |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Even een oud topic uit de gracht halen. Subarumouse: "en most je een beklede stoel hebben, dan eerst de gaten in de bekleding met een holle drevel maken"
Wat is een holle drevel?
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: di sep 27, 2011 4:09 pm |
|
|
een scherp mesje werkt nog veel mooier. 2 kleine sneetjes maken( kruisje. prik je de bout er zo doorheen. Stoel revet eroverheen en je ziet er niks van.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
Spasta
|
Geplaatst: di sep 27, 2011 4:31 pm |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Thx voor de tip, ga ik zeker onthouden!
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: di sep 27, 2011 6:23 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik heb ook nog wel een leuke tip voor als je de gaten moet boren en je kan er alleen vanuit de binnenkant van de stoel bij schijn dan met een zaklamp in het gat van je steun en je ziet binnen in je stoel perfekt waar je moet boren
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: di sep 27, 2011 9:51 pm |
|
|
Is eventueel laserpan wel goed idee ? Centreer je je voorpuntje meer. Tip van joris kende ik ook nog niet
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: di sep 27, 2011 9:54 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
sham
|
Geplaatst: wo sep 28, 2011 7:19 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
 |
Spasta
|
Geplaatst: wo sep 28, 2011 8:24 pm |
|
|
strange. filmpjes laatst bekeken en toen verstond ik er niets van door het slechte geluid. Nu niets van te merken zo te horen. Zoveels te beter  .
|
|
Omhoog |
|
 |
TechnoPro
|
Geplaatst: do sep 29, 2011 8:23 pm |
|
|
|
Omhoog |