Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
Mychron 4 RPM factor https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=8953 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Backlash [ za feb 18, 2012 5:16 pm ] |
Berichttitel: | Mychron 4 RPM factor |
ff voor de zekerheid... de RPM factor op een Mychron 4 voor 4T motoren, ik neem aan dat deze op X2 moet staan? Wat is verstandig om als MAX RPM in te stellen voor de Honda GX 270? Morgen ga ik lekker op de indoor baan in Breskens rijden. Ze hebben daar ook een magneet lus liggen dus kan ik de Mychron eens uitproberen. |
Auteur: | Henri [ za feb 18, 2012 6:23 pm ] |
Berichttitel: | Re: Mychron 4 RPM factor |
dat ligt er aan welke ontsteking er op zit. elke omwenteling een vonk is x1. Als hij alleen de arbeids slag een vonk geeft is het x2. |
Auteur: | Backlash [ za feb 18, 2012 6:33 pm ] |
Berichttitel: | Re: Mychron 4 RPM factor |
De ontsteling zit op het vliegwiel van de Honda GX, bij elke omwenteling geeft deze een vonk af. Maar dan is de zuiger wel 2x op en neer geweest. Dus ja, stel ik de RPM nou af op de omwenteling van het vliegwiel of x2 omdat de zuiger dan 2x op en neer is geweest? |
Auteur: | quik dave [ za feb 18, 2012 8:09 pm ] |
Berichttitel: | Re: Mychron 4 RPM factor |
1 rotatie van het vliegwiel staat gelijk aan 1 rpm. dus op 2takt laten staan. |
Auteur: | bronger [ za feb 18, 2012 8:20 pm ] |
Berichttitel: | Re: Mychron 4 RPM factor |
Citaat: 1 rotatie van het vliegwiel staat gelijk aan 1 rpm. dus op 2takt laten staan. dat is zo.MAAR: de sensor van de toerenteller reageert op een bougie vonk. de vonk van een 4t gaat eens per 2rpm. dus als je hem op 2takt laat staan moet je je rpm delen door 2 corrct me if `m wrong. ![]() |
Auteur: | svv [ za feb 18, 2012 8:34 pm ] |
Berichttitel: | Re: Mychron 4 RPM factor |
Citaat: de vonk van een 4t gaat eens per 2rpm Klopt niet, hij vonkt 1keer in de arbeidsslag en hij vonkt 1keer tussen de uitlaat en inlaatslag in. ![]() |
Auteur: | Backlash [ za feb 18, 2012 8:37 pm ] |
Berichttitel: | Re: Mychron 4 RPM factor |
Bij de Honda GX motoren is er bij elke volledige rotatie van het vliegwiel een vonk (dus bij de arbeidsslag en bij de uitlaat slag). Op x1 laten staan dus... Wat ook beter overeenkomt, want als ik het op 2x zet en een beetje gas geef zit ik al op 6500 rpm volgens de mychron. |
Auteur: | svv [ za feb 18, 2012 8:53 pm ] |
Berichttitel: | Re: Mychron 4 RPM factor |
Citaat: als ik het op 2x zet en een beetje gas geef zit ik al op 6500 rpm volgens de mychron Staat wel leuk ![]() ![]() ![]() Maar ik denk idd. dat hij op x1 moet staan. |
Auteur: | Backlash [ za feb 18, 2012 8:59 pm ] |
Berichttitel: | Re: Mychron 4 RPM factor |
Hahaha inderdaad, maar aangezien je met een standaard GX270 niet boven de 6000 rpm moet rijden staat dat RPM waarschuwings lampje constant te knipperen ![]() |
Auteur: | svv [ za feb 18, 2012 9:11 pm ] |
Berichttitel: | Re: Mychron 4 RPM factor |
Zal mij benieuwen wat je voor max toerental draait, ik denk niet dat je aan de 6000rpm komt. Veel plezier morgen! |
Auteur: | Backlash [ za feb 18, 2012 9:22 pm ] |
Berichttitel: | Re: Mychron 4 RPM factor |
Citaat: ik denk niet dat je aan de 6000rpm komt. Dat geloof ik ook niet hoor, boven de 6000 RPM hoorde bij een gefinetuned GX 270 motor. De mijne is helemaal standaard, en zal niet boven de 4500 uitkomen, zeker niet op de indoor baan. |
Auteur: | 954rr [ za feb 18, 2012 9:27 pm ] |
Berichttitel: | Re: Mychron 4 RPM factor |
Gewoon starten en aflezen. Als de Honda ineens 10.000 toeren draait is het niet goed ![]() |
Auteur: | Backlash [ za feb 18, 2012 9:32 pm ] |
Berichttitel: | Re: Mychron 4 RPM factor |
Ik denk dat als hij werkelijk 10.000 rpm zou draaien hij uit elkaar zou spatten ![]() |
Auteur: | 954rr [ za feb 18, 2012 9:34 pm ] |
Berichttitel: | Re: Mychron 4 RPM factor |
Heel snel uitzetten of heel snel de Mychron anders instellen. Veel plezier morgen |
Auteur: | Backlash [ za feb 18, 2012 9:46 pm ] |
Berichttitel: | Re: Mychron 4 RPM factor |
Bedankt voor jullie reactie's, ik denk dat ik er nu wel uit ga komen.. wanneer het mooier weer word en ik hem op de Yamaha monteer kom ik wel met de nieuwe instellings vragen ![]() Plezier zal ik zeker wel hebben morgen, of ik nou met de Yamaha buiten rij of met de Honda binnen..... ik grijns nog steeds als een klein kind van blijdschap ![]() |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |