Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 100cc rotax?
BerichtGeplaatst: di dec 06, 2005 7:46 pm 
IK weet niet of dit het goede topic is voor mijn vraag maar....
Ik weet nog iemand met een oude kart (opknapper dus) wel met plastic enz. en met een 100cc luchtgekoeld rotax blokje. hij wil er 175 euro voor
dus ga hem denk wel halen maar.wat nu mijn vraag was is....... is een zon blokje een beetje snel ook vooral in optrekken? kwaliteit?
(heeft wel nieuwe zuiger nodig)
laterz :wink:


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 06, 2005 8:05 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
zijn gevoelige motortjes ik heb er zelf ook een gehad carburatuertje moet geod zijn en vergeet het onderblok niet anders lopen ze nog niet fijn maar als dat alles goed is zijn ze wel goed snel (maar wel snel kapot dus )

de oudere zijn wat mindergevoelig geloof ik deze zijn te herkennen aan de onsteking die dan aan de andere kant zit dan het tandwiel


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 06, 2005 8:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Rene, kijk even in welke categorie/forum je je vraag stelt voordat je em post. Bij elk forum staat een korte omschrijving waar de inhoud over gaat aldaar.
Dit topic heb je dus in het verkeerde forum geplaatst, en ik zal em binnenkort verplaatsen.

Wat je vraag betreft heb je denk ik wel een nuttig antwoord gehad van Joris die dus al praktijkervaring heeft met die dingen.
Bedenk dat je voor die prijs in principe altijd troep koopt, waar je zelf weer iets van zult moeten maken. Vergeet niet dat dit naast een hoop werk ook gewoon geld kost, dus probeer een afweging te maken wat duurder is, deze opknappen, of een duurdere, betere kopen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 07, 2005 1:22 pm 
ja van dat het duur kost was ik al op de hoogte en dat het troepis ook........is ook mijn bedoeling zodat ik hem zelf Helemaal kan opknappen. En over dat blok........ het tandwiel zit aan de rechter kant (als je in de kart zit zit hij aan de rechter kant van het blok) en de carb wijst naar voren.
is dit dus een goed blokje?
En je mag hem nu al wel verplaatsen en ik zal de volgende keer beter uit mijn doppen kijken :wink:
laterz


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 07, 2005 5:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 03, 2005 7:38 pm
Berichten: 1155
is een goed blokje , want tandwiel hoort rechts te zitten bij 100cc en caburateur naar voren, voor de rest sluit ik me aan bij joris.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 07, 2005 5:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Das niet helemaal waar NR, je kan ook een carburateur aan de zijkant van het blok hebben, in dat geval heeft ie een roterende inlaat. Dit blok, met de carb aan de voorkant heeft dus een membraan of zuigergestuurde inlaat.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 07, 2005 5:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 03, 2005 7:38 pm
Berichten: 1155
Ja , oke als het een roterende inlaat is dan wel , maar anders aan de voorkant :mrgreen:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 07, 2005 6:09 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
waar ik op doelde zijn de rotax blokjes die de onstekings spoel aan dezelfde kant hadden als het tandwieltje dat waren niet zo'n betrouwbare de types daarvoor (wel minder snel) zijn wat betrouwbaarder


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 07, 2005 8:55 pm 
owja bij dit blok zit de ontstekingsspoel wel bij het tandwiel :? en hij is membraam gestuurd. Maar als ik da ding koop komt er toch een anderblok op. en word dat rotax blok verkocht. maar bij deze kart zit wel wat plastic bij maar voor 100 had ik nog een kart gezien zonder blok en plastic. maar bij allebij zit er wel tandwielen en heel die stuur meganisme enzo bij.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 07, 2005 8:57 pm 
kort om alle bij kompleet alleen bij die van 175euro zit dan dat rotax blok en wat plastic en bij dat kartje van 100euro geen plastic en geen blok.
welke is nou beste :roll:
en hij is voor hobby dus geen wedstrijd of voor op de baan. gwn voor hiero op het industrie terein. (bij ons mag je hier rijden van de wouten :lol: )
laterz


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 07, 2005 9:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Voor die doeleinden is een ex huurkart ook zeer geschikt, ietsjes duurder, maar meestal wel compleet en rijdend.

Zou in ieder geval voor de completere, en nieuwere kart gaan.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 08, 2005 5:14 pm 
dus die met rotax blok?
is da dus een goeie? voor dit doel eind?
maare da rotax blok word dus dan verkocht he!
maar kijk deze kart is kompleet rollend met uitlaat.............(ja en blok enzo) dus ik denk dak deze haal er hoeft alleen nog maar een goed blok op (rotax blokje is gaar) en het hoefd niet perse een kartblok of watergekoeld crosblok te zijn....... een snel schakelbrommer blok 80cc ofsow of 100cc watergekoeld (honda mbx) is ook okej.
nou laterzz


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 08, 2005 5:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Ik heb er nog 3 staan. TM 100cc met slipkoppeling bouwjaar 2004.Met uitlaat en carburateur.

Afbeelding

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 08, 2005 5:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
is da dus een goeie?

Nee, das de minst slechte.
Voor op een industrieterrein kan je op zoek gaan naar een Honda GX blokje, enige rottige is dat die vaak zonder koppeling aangeboden worden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 09, 2005 1:48 pm 
Maar dat blokje wat Fart annbied is dat iets?
maare fart lijkt het maar zo of zitten daar op al die blokken een PVL binnenrotor ontsteking? (deze zitten ook vaak op brommer of scooters) (ik heb er een op mijn puch 8) ) maar dit zijn toch geen schakelblokken?? :roll:
ik hoor het wel laterz


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 43 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David