Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

kf 2 motor
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=8929
Pagina 1 van 2

Auteur:  Achraf. [ ma feb 13, 2012 7:05 pm ]
Berichttitel:  kf 2 motor

wie heeft ervaring mee
hoe lang gaat een zuiger mee

Auteur:  Bask [ ma feb 13, 2012 7:10 pm ]
Berichttitel:  Re: kf 2 motor

Een bak vermogen, onboard starter.
Meende dat een zuiger met recreatief gebruik een uurtje of 8 a 10 mee gaat (werd me gezegd, veel meer of veel minder zal het wss ook niet zijn dan).

Auteur:  Paul [ zo feb 19, 2012 9:43 am ]
Berichttitel:  Re: kf 2 motor

Deze motor is echt een kanon.
Heb zelf met een TM gereden was echt een topper, giga veel vermogen en super geluid.
Wel een motor met weinig spelling qua foute afstellingen of hij gaat als de brandweer of hij gaat niet.
Zeker geen motor voor startende rijders.
Wil je echt veel snelheid en mee kunnen komen met de VT's en DD2's dan heb je aan deze motor een goeie.

Auteur:  timskart [ do maart 08, 2012 9:24 pm ]
Berichttitel:  Re: kf 2 motor

heb sedert kort een 125cc rotax gekocht als speeltje voor papa en zoon om es sneller te trainen.
nu blijkt na rondvraag dat het een: Iame 125cc KF2 motor is met 35pk. (met vrijloop kopl. en externe starter)
k vond t al vreemd dat er zo enorm veel kracht op de achteras was, uit stilstand wegtrekken is de eerste 5 mtr zwarte lijnen trekken.
het klopt even de afstel schroef iets verkeerd en hij is niet te branden zo slecht en traag lopende, maar als je de juiste mengverhouding hebt is het een peil uit een boog die wegschiet.

Waar ik mee zit is het volgende, k ben van huis uit 4takt rijder, (in mn jeugd wel 2 takt gereden maar das heeeel lang geleden :wink:
-wat is de juiste mengsmering verhouding ( k hoor 1:25 en 1:50 )
-is er een houvast aan tandwiel verhoudingen
-hoeveel uren is revicie nodig (recreatief rijdend) hier hoor k om de 8/10 uur, de verkoper riep om de 50uur
-en wat is er dan te reviceren
-wat is de beste motor temp.
-moet het luchtfilter (in millieubox) elke dag gecleand worden en ingevet worden

k weet al wel met bougies hoe hoger t nummer des te hogre temp ie kan hebben (warm & koud weer )
jullie merken wel, dat k vlink gas kan geven :) (eefde haal k dik 100km/u) zorg dat er brandstof en koeling is maar heb k ook alles meegehad. :oops:
antwoorden mag ook in een pb of mailtje.

Auteur:  golfje21 [ do maart 08, 2012 10:28 pm ]
Berichttitel:  Re: kf 2 motor

Citaat:
uit stilstand wegtrekken is de eerste 5 mtr zwarte lijnen trekken.
.
dit zou ik niet te vaak doen als ik jou was!.
dan is het zo gebeurd met je koppeling

ik heb zelf geen ervaring met deze motor maar kan je meschien wel een betje op weg helpen

Citaat:
Waar ik mee zit is het volgende, k ben van huis uit 4takt rijder, (in mn jeugd wel 2 takt gereden maar das heeeel lang geleden -wat is de juiste mengsmering verhouding 1:25 ( k hoor 1:25 en 1:50 )-
hoeveel uren is revicie nodig (recreatief rijdend) hier hoor k om de 8/10 uur, de verkoper riep om de 50uur-en wat is er dan te reviceren die 50 uur ga je echt niet halen met zn motor gewoon aan de 8/10 uur als je zeker wil weten dat het heel blijft
-wat is de beste motor temp.dit zal ergens rond de 45 a 55c zijn maar kan dit zogauw nergens terugvinden meschien dat iemand anders dit weet
-moet het luchtfilter (in millieubox) elke dag gecleand worden en ingevet worden ik personelijk doe dit wel is een kleine moeite en behoud van je motor en als je ziet wat voor zooi je van een dagje rijden opzuigt is het wel de moeite waard

Auteur:  christian [ vr maart 09, 2012 7:56 pm ]
Berichttitel:  Re: kf 2 motor

ik heb er nog één staan http://link.marktplaats.nl/538722369

Auteur:  timskart [ vr maart 09, 2012 8:31 pm ]
Berichttitel:  Re: kf 2 motor

@golfje
dank voor wat uitleg.
k kreeg namelijk bij de koop te horen dat om de 30uur de boel los moet, en hij nu ongeveer op 15uur zat. ! vandaar.
k twijfel ook of t wel een kf2 is, iame staat er op 125cc is ie, en verder zit er alleen een onstekingsspoel op.
als k naar de foto bekijk van christian zie ik al dat mijn benz aansluiting aan de onderkant zit en ik niet dat blauwe ding achterop op de mijne heb en een cdi al helemaal niet alleen een gewone ontstekingsspoel ofzo. k zal ff zien of k n foto kan plaatsen hier of n link naar een foto.

Auteur:  timskart [ vr maart 09, 2012 8:37 pm ]
Berichttitel:  Re: kf 2 motor

hier enkele foto's
hoop op duidelijkheid wat t is en hoe te behandelen.
n open cilinder is leuk voor school maar niet op de baan , hihi
https://picasaweb.google.com/timothyracing/RotaxIameMotor?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLjmtOPRrNW-bw&feat=directlink

Oh en er staat nog op de spoel (in rubber hangende achter aan de motor een plaat met "komet"

Auteur:  Deksel [ vr maart 09, 2012 9:14 pm ]
Berichttitel:  Re: kf 2 motor

Dit is een IAME K25, dus zeker geen KF2.

Deze komt uit de zogenaamde popper of promo klasse. Veilig smeren (1:20) en op de afstelling van de koppeling letten. Ideale temperatuur is 55 graden. Revisie elke 20-25 uur, honen + zuiger (iame rood/groen) daarna volledige blok revisie.

Het forum staat bol van informatie en vragen over de K25.

Auteur:  timskart [ vr maart 09, 2012 10:02 pm ]
Berichttitel:  Re: kf 2 motor

Oke,
kijk daar heb k wat aan, dank.

k lees inderdaad nu veel over de K25,
wat k me dan nog even afvraag is, mijn benz aansluiting zit onder , bij andere zie k boven , maakt dit verschil ! (met boven komt de gaskabel iets beter uit die komt dan niet zo erg omhoog naast me).
en waarom zijn de motorplaten allemaals schuin ! k heb de mijne rechtstandig gemonteerd (moets ze zelf even maken ivm breedte frame)

Auteur:  golfje21 [ vr maart 09, 2012 11:50 pm ]
Berichttitel:  Re: kf 2 motor

bij die carb maakt het niet uit of die op zn kop er op zit dus die kun je gewoon draaien wel even in de gaten houden dat het kleine gaatje goed gemonteerd zit op je spruitstuk.

en de koppeling van een k25 is behoorlijk kwetsbaar vooral bij verkeert gebruik en de delen worden moelijker om aan te komen + prijzig

Auteur:  Paul [ za maart 10, 2012 7:41 am ]
Berichttitel:  Re: kf 2 motor

Dat je carb op zijn kop zit zal ook wel zijn dat je hem makkelijker kan stellen tijdens het rijden anders zitten je stelvleugeltjes tegen je stoel aan.
Was bij mijn x30 in ieder geval wel zo.

Auteur:  timskart [ za maart 10, 2012 10:09 am ]
Berichttitel:  Re: kf 2 motor

@golfje
ja klopt kopl parts zijn erg prijzig zag ik al, maar gelukkig heeft bas nog liggen en zit ik momenteel op ongeveer 17uur zodra rev is gedaan komt er wel n urentellertje op.
@paul
klopt nu kan je makkelijker stellen onder t rijden, nadeel is wel als je snel ff wat doet je de gaskabel uit zn nippel drukt, maar dat heb k opgelost met n elleboogje te monteren.

Auteur:  timskart [ di maart 13, 2012 7:19 am ]
Berichttitel:  Re: kf 2 motor

K hier een filmpje van onze K25 op bk Eefde zondag j.l.
een gekietelde rotax max of vt250 had het nakijken en zelfs een schakel moets hm zien weglopen.
http://www.youtube.com/watch?v=tSOobjfxhS0&feature=youtu.be

Auteur:  SkeurijzeR [ di maart 13, 2012 5:50 pm ]
Berichttitel:  Re: kf 2 motor

Wat voor rondetijd rij je op Eefde?

mocht je interesse hebben om keertje met een 2t raceje op Eefde mee te rijden moet je maar even PBen

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/