Auteur |
Bericht |
RaVer
|
Geplaatst: vr maart 09, 2012 2:52 pm |
|
Geregistreerd: do nov 10, 2011 11:28 am Berichten: 405 Woonplaats: Westervoort
|
Na een tijdje heerlijk gereden te hebben begon mijn motor enorm te ploffen en te roken. Na onderzoek zag ik dat de keerring aan de ontstekingzijde er uit was gelopen. Nu vraag ik mij af zit hij wel op de juiste mannier? Moet hij met de open kant naar buiten(zoals op de foto) of binnen? Ik weet het niet zeker dus hoop op jullie expertize. 
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: vr maart 09, 2012 4:15 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Met de open kant naar de vloeistof als ik het goed heb!!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
leonzuid
|
Geplaatst: vr maart 09, 2012 4:38 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm Berichten: 262 Woonplaats: Nijverdal
|
Idd de open kant moet aan de vloeistof zijde.
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: vr maart 09, 2012 5:11 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
deze kun je volgens mij gewoon monteren, zonder het blok open te breken...
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
RaVer
|
Geplaatst: vr maart 09, 2012 5:26 pm |
|
Geregistreerd: do nov 10, 2011 11:28 am Berichten: 405 Woonplaats: Westervoort
|
Gelukkig dan had ik het goed gedaan. Maar nadat ik hem had gestart en warm laten lopen was het probleen weer terug. Hoe kan ik voorkomen dat de keerring elke keer eruit word gedrukt.
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: vr maart 09, 2012 5:27 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Geen onluchting!!!!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
leonzuid
|
Geplaatst: vr maart 09, 2012 5:30 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm Berichten: 262 Woonplaats: Nijverdal
|
Heb je een nieuwe geplaatst of telkens de oude. Evt kun je een nieuwe plaatsen met locktide voor keeringen. De oude gebruiken heeft geen zin en veroorzaakt alleen maar lekkages. Die dingen kosten bij een lager boer 2,-
|
|
Omhoog |
|
 |
RaVer
|
Geplaatst: vr maart 09, 2012 5:38 pm |
|
Geregistreerd: do nov 10, 2011 11:28 am Berichten: 405 Woonplaats: Westervoort
|
Ik had een nieuwe keerring gebruikt maar helaas. Locktide kan een oplossing zijn.(welke moet ik dan hebben?) @ Kartje..welke ontluchting bedoel je en hoe kan het dan zijn dat de keerring er uit "popt"
|
|
Omhoog |
|
 |
RaVer
|
Geplaatst: wo maart 14, 2012 5:27 pm |
|
Geregistreerd: do nov 10, 2011 11:28 am Berichten: 405 Woonplaats: Westervoort
|
Nu al 2 x een nieuwe keerring geplaats maar op de een of andere mannier blijft hij er uit lopen. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
|
|
Omhoog |
|
 |
jeroenslb
|
Geplaatst: wo maart 14, 2012 6:08 pm |
|
Geregistreerd: do jul 03, 2008 6:50 am Berichten: 180 Woonplaats: Duiven
|
Gat misschien te groot??? Kan het me haast niet voorstellen maar misschien dat je die eens na kunt laten meten? Of deze nog in de tolerantie valt??
_________________ VRK-Rotax 125 FRmax
Never drive faster than your guardian angle can fly... 
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: wo maart 14, 2012 7:08 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
De open kant moet altijd naar de kant waar de grootste druk heerst, dat is niet zo als hij nu zit omdat er een ontluchting aan de olie kant zit. In het carter heb je wel een overdruk. Dus richting het carter met de open kant. Op de foto zit hij verkeerd om. Of is het misschien een keerring met dubbelveer dan maakt het niet uit (2 open kanten).
Waarom de keerring er uit gaat kan ik zo niet zien. Gaat hij er makkelijk in ? Passing te groot. Of verkeerde keerring ?
|
|
Omhoog |
|
 |
RaVer
|
Geplaatst: wo maart 14, 2012 8:16 pm |
|
Geregistreerd: do nov 10, 2011 11:28 am Berichten: 405 Woonplaats: Westervoort
|
De manual geeft aan dat de open zijde naar buiten moet.(zie foto)  tekst uit de manual: Press the oil seal(4)fully home with the fitting sleeve(5)from the outside of the crankcase half with the open side pointing towards the balance shaft drive. Of begrijp ik dit verhaal verkeerd? Het gat is volgens specificatie en de keerring is origineel. Kan zijn dat de openzijde naar de grootste druk gekeerd moet zijn maar gaat de olie in de tandwiel kast dan niet doorlekken? Ik weet het ff niet meer 
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: wo maart 14, 2012 9:29 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Je hebt gelijk. Heb net een rotax blok los getrokken en het zit inderdaad zo gemonteerd. De logica snap ik er even niet van. Normaal zit de open kant waar de hoogste druk heerst.
|
|
Omhoog |
|
 |
jeroenslb
|
Geplaatst: wo maart 14, 2012 10:58 pm |
|
Geregistreerd: do jul 03, 2008 6:50 am Berichten: 180 Woonplaats: Duiven
|
Heb mijne idd toen ook zo gemonteerd... geen problemen mee gehad. Geen rotzooi of braampjes tussen keerring en gat??? Maar heb je kombikart ofzo al een telefoontje of mailtje gedaan ofzo???
_________________ VRK-Rotax 125 FRmax
Never drive faster than your guardian angle can fly... 
|
|
Omhoog |
|
 |
RaVer
|
Geplaatst: do maart 15, 2012 1:49 pm |
|
Geregistreerd: do nov 10, 2011 11:28 am Berichten: 405 Woonplaats: Westervoort
|
Ik denk dat ik hem vast ga zetten met vloeibare pakking. Zie wel of dat blijft zitten.
|
|
Omhoog |
|
 |