Auteur |
Bericht |
Jizzyt
|
Geplaatst: wo sep 21, 2005 3:03 pm |
|
|
na enige overweging heb ik een 2de hands (zogoed als nieuwe) remklauw kunnen kopen die afkomstig is van een 125cc automaat..
zelf rij ik een oude 1996 kali 125cc schakel.
remklauw zit er super op en blink heftig in vergelijking met de oude zooi die erop zat, helaas krijg ik amper remdruk op de klauw??
wat ik denk is dat de automaten een grotere rempomp hebben dan de schakel? als je remt lijkt het alsof hij te weinig voorraad heeft om de wat grotere zuiger te kunnen doen bewegen..
ik hoop dat iemand enig idee heeft of dit op te lossen is en of het uberhaupt mogelijk is ok een automaat klauw op een schakel te zetten zonder enig aanpassing?
alvast bedankt
Twan
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Rikjuh
|
Geplaatst: wo sep 21, 2005 4:23 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 17, 2005 11:11 am Berichten: 216
|
Heb je de rem al ontlucht?
Zoals jij de klacht omschrijft lijkt het of er lucht bij zit.
Je kunt wellicht minder grote rempomp hebben maar dat moet geen verschil maken op de klauw zelf.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
joris
|
Geplaatst: wo sep 21, 2005 5:14 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
klink inderdaad als lucht
meestal zijn de pompen het zelfde alleen heeft een schakel er 2 1 voor voor een voor achter
sommige modellen hebben 2 pompen voor achter (een voor de linkse en een voor de rechtse blok) en die zijn wat kleiner
je zou eens kunnen kijken of de diameter van de oude klauw en de nieuwe klauw een beetje gelijk zijn (van de remzuigerdan he )
maar over het algemeen genomen moet het toch wel werken
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
David
|
Geplaatst: wo sep 21, 2005 5:22 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Automaat en schakel remklauwen zijn in principe gewoon hetzelfde (aan de achterkant natuurlijk). Zoals Rikjuh en Joris al schreven denk ik ook dat er gewoon nog lucht ergens zit, en dat goed ontluchten weleens de oplossing kan zijn.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Paul
|
Geplaatst: vr nov 11, 2005 10:46 am |
|
|
Als de zuiger in de nieuwe remklauw groter is als degene aan de andere kant, dan zal hij altijd minder remmen aan deze kant.
De druk is dan nooit gelijk op de remmen, en bij hard remmen zal hij ook naar 1 kant trekken.
Je moet eigenlijk de andere oude klauw ook vervangen door een klauw met dezelfde grootte zuigertjes.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Paulo27
|
Geplaatst: vr nov 11, 2005 1:00 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
NOOIT ROMMELEN MET JE REMMEN..................
Kan je heel duur komen te staan, zowel financieel alsook fysiek als je pech hebt.
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
David
|
Geplaatst: vr nov 11, 2005 4:49 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Paul, je hebt helemaal gelijk dat je beter niet 2 verschillende remklauwen kunt gebruiken, maar ik zie in dit topic nergens staan dat iemand dat van plan is ![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Paul
|
Geplaatst: za nov 12, 2005 12:59 am |
|
|
Jizzyt schreef: wat ik denk is dat de automaten een grotere rempomp hebben dan de schakel? als je remt lijkt het alsof hij te weinig voorraad heeft om de wat grotere zuiger te kunnen doen bewegen..
alvast bedankt
Twan
hij heeft het hier over een wat grotere zuiger.
Is een beetje hetzelfde effect als op een opel corsa aan 1 kant een porsche remklauw te monteren
Maar zonder gekheid, op een auto is dit al levensgevaarlijk en op een kart lijkt het mij helemaal uit de boze.
Het is vrij simpel als je de cupjes opmeet en het verschil in procent neemt.
Zoveel procent zal je kart dan meer remmen aan de andere kant.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
David
|
Geplaatst: za nov 12, 2005 10:05 am |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Op automaten zitten (in 95% van de gevallen) geen remmen aan de voorkant, dus hij kan het enkel hebben over een remklauw aan de achterkant, dus das er maar 1, dus zal ie geen twee verschillende remklauwen gemonteerd hebben.
Overigens hebben schakelkarts en automaten achter niet per definitie verschillende soorten remklauwen. Het verschil wordt gewoon veroorzaakt doordat er veel verschillende ontwerpen gebruikt worden.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |