Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo sep 21, 2005 3:03 pm 
na enige overweging heb ik een 2de hands (zogoed als nieuwe) remklauw kunnen kopen die afkomstig is van een 125cc automaat..

zelf rij ik een oude 1996 kali 125cc schakel.

remklauw zit er super op en blink heftig in vergelijking met de oude zooi die erop zat, helaas krijg ik amper remdruk op de klauw??

wat ik denk is dat de automaten een grotere rempomp hebben dan de schakel? als je remt lijkt het alsof hij te weinig voorraad heeft om de wat grotere zuiger te kunnen doen bewegen..

ik hoop dat iemand enig idee heeft of dit op te lossen is en of het uberhaupt mogelijk is ok een automaat klauw op een schakel te zetten zonder enig aanpassing?

alvast bedankt

Twan


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 21, 2005 4:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 17, 2005 11:11 am
Berichten: 216
Heb je de rem al ontlucht?

Zoals jij de klacht omschrijft lijkt het of er lucht bij zit.

Je kunt wellicht minder grote rempomp hebben maar dat moet geen verschil maken op de klauw zelf.

_________________
Goedkope karts & onderdelen: Pitstop Kart Products


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 21, 2005 5:14 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
klink inderdaad als lucht

meestal zijn de pompen het zelfde alleen heeft een schakel er 2 1 voor voor een voor achter

sommige modellen hebben 2 pompen voor achter (een voor de linkse en een voor de rechtse blok) en die zijn wat kleiner

je zou eens kunnen kijken of de diameter van de oude klauw en de nieuwe klauw een beetje gelijk zijn (van de remzuigerdan he )

maar over het algemeen genomen moet het toch wel werken


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 21, 2005 5:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Automaat en schakel remklauwen zijn in principe gewoon hetzelfde (aan de achterkant natuurlijk). Zoals Rikjuh en Joris al schreven denk ik ook dat er gewoon nog lucht ergens zit, en dat goed ontluchten weleens de oplossing kan zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 11, 2005 10:46 am 
Als de zuiger in de nieuwe remklauw groter is als degene aan de andere kant, dan zal hij altijd minder remmen aan deze kant.
De druk is dan nooit gelijk op de remmen, en bij hard remmen zal hij ook naar 1 kant trekken.
Je moet eigenlijk de andere oude klauw ook vervangen door een klauw met dezelfde grootte zuigertjes.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 11, 2005 1:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
NOOIT ROMMELEN MET JE REMMEN..................

Kan je heel duur komen te staan, zowel financieel alsook fysiek als je pech hebt.

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 11, 2005 4:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Paul, je hebt helemaal gelijk dat je beter niet 2 verschillende remklauwen kunt gebruiken, maar ik zie in dit topic nergens staan dat iemand dat van plan is :?:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 12, 2005 12:59 am 
Jizzyt schreef:
wat ik denk is dat de automaten een grotere rempomp hebben dan de schakel? als je remt lijkt het alsof hij te weinig voorraad heeft om de wat grotere zuiger te kunnen doen bewegen..

alvast bedankt

Twan


hij heeft het hier over een wat grotere zuiger.
Is een beetje hetzelfde effect als op een opel corsa aan 1 kant een porsche remklauw te monteren :wink:
Maar zonder gekheid, op een auto is dit al levensgevaarlijk en op een kart lijkt het mij helemaal uit de boze.
Het is vrij simpel als je de cupjes opmeet en het verschil in procent neemt.
Zoveel procent zal je kart dan meer remmen aan de andere kant.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 12, 2005 10:05 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Op automaten zitten (in 95% van de gevallen) geen remmen aan de voorkant, dus hij kan het enkel hebben over een remklauw aan de achterkant, dus das er maar 1, dus zal ie geen twee verschillende remklauwen gemonteerd hebben.
Overigens hebben schakelkarts en automaten achter niet per definitie verschillende soorten remklauwen. Het verschil wordt gewoon veroorzaakt doordat er veel verschillende ontwerpen gebruikt worden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David