Auteur |
Bericht |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: vr sep 02, 2011 7:01 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Heren
Ik heb een probleempje met mijn ICC Na vorige week een paar rondjes te hebben gereden wou mijn TM ICC niet meer aanslaan. Het hele luchtfilter zat vol met benzine, ook stroomde het uit de uitlaat toen we hem weer probeerde te starten.
Ik heb al gehoord dat het misschien het membraan kan zijn. Deze heb ik al gedemonteerd, maar hoe kan ik zien of hij inderdaad kapot is ?
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
bas.r.
|
Geplaatst: vr sep 02, 2011 7:27 pm |
|
|
lijkt mij meer een cabarateur probleem , blijft je vlotter niet hangen ?
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: vr sep 02, 2011 8:26 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Kijken of er geen hoekjes af zijn of dat er scheuren in zitten!!! Anders even naar van der Spoel!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: vr sep 02, 2011 10:42 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
idd als je vlotterbak blijft hangen verlies je ook benzine( ff tegen je carb tikke). of membraam plaatjes controleren.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: vr sep 02, 2011 11:01 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
carb er afhalen, schoonmaken, desnoods iets bijbuigen zodat hij eerder afsluit. niet vergeten bougie eruit draaien zodat benzine verdampt, en bougie schoonmaken.
|
 |
bas
|
Geplaatst: vr sep 02, 2011 11:04 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
klinkt als een vlotter die blijft hangen,meestal is dit te verhelpen door de stift schoon te maken soms moet je de stift vervangen.
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: vr sep 02, 2011 11:09 pm |
|
|
vervangen lijkt me niet erg logisch, alleen bij hele oude goed gebruikte motoren gebeurd dat weleens. checken kan, carb op de kop houden en dan op de benzine toevoer(even naam kwijt) blazen. als je dan weinig weerstand voelt dan blijft je vlotter hangen,dus even schoon maken, of zoals bas zegt een nieuwe kopen.
|
 |
bas
|
Geplaatst: za sep 03, 2011 8:06 am |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
als deze eenmaal gaan plakken komt dat meestal terug.en dan scheelt vervangen een hoop elende!
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: za sep 03, 2011 8:20 am |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
carb er afhalen, schoonmaken, desnoods iets bijbuigen zodat hij eerder afsluit. Dat bijbuigen lijkt me niet echt goed. Dan verander je het vlotter niveau en dus ook de hele afstelling van de carburateur. Lager niveau armer, Hoger niveau rijker tijdens axcelaratie.
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: za sep 03, 2011 9:12 am |
|
|
Citaat: Dat bijbuigen lijkt me niet echt goed. Dan verander je het vlotter niveau en dus ook de hele afstelling van de carburateur. Lager niveau armer, Hoger niveau rijker tijdens axcelaratie. bullshit..
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: za sep 03, 2011 10:37 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Citaat: carb er afhalen, schoonmaken, desnoods iets bijbuigen zodat hij eerder afsluit. bij buigen, je krijgt hem dan nooit Kaarsrecht terug!!! Net als Bas al zei koop dan nieuw stiftje. Als je hem niet kaarsrecht terug krijgt blijf je toch weer problemen krijgen. Maar eerst eens schoonmaken wil ook wel helpen!!
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: za sep 03, 2011 11:44 am |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Citaat: bullshit.. Eerst je huiswerk doen voordat je begint te schreeuwen. During engine operation. It is important that this level is always constant throughout the operating range because, with a constant depression in the venturi,a rise in the float chamber level would cause an increase in fuel delivery and consequently enrich the mixture; conversely, lowering of the float level causes a weakening of the mixture.
|
|
Omhoog |
|
 |
golfje21
|
Geplaatst: za sep 03, 2011 12:44 pm |
|
Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm Berichten: 353 Woonplaats: bemmel
|
wat henri zegt klopt als een bus. ik heb een progamma jettech rok voor de afstelling van de carb en hier word ook rekening gehouden met de hoogte van de vlotter. zie ook http://youtu.be/sG5LMfqoitQ?t=2m45s
_________________ Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08
|
|
Omhoog |
|
 |
Dick
|
Geplaatst: za sep 03, 2011 12:53 pm |
|
|
Zijn carb. is 100% niet niet in orde. (ik heb het zelf gechecked) Membraam is misschien ook niet 100% maar hij loopt er wel op dus!!!
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: za sep 03, 2011 1:12 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
of een float lichaam lek kom ook wel eens voor