Auteur |
Bericht |
Martijn Musch
|
Geplaatst: do jun 10, 2010 8:46 pm |
|
Geregistreerd: di mei 25, 2010 5:38 pm Berichten: 13
|
Hey allemaal,
Ik heb een 125 cc tm cross blok op mijn MS kart zitten en hij lekt water door de olie in het blok; kappen gedemonteerd etc. maa niet echt een oorzaak kunnen vinden. Waar lekken deze blokken vaak?
Groeten Martijn
|
|
Omhoog |
|
 |
j.m
|
Geplaatst: do jun 10, 2010 9:15 pm |
|
Geregistreerd: do sep 13, 2007 7:41 pm Berichten: 138
|
hoi waarschijnlijk ligt je waterpomp keering er uit gr
|
|
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: do jun 10, 2010 11:39 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
dit gebeurt vaker als een kart langere tijd stil heeft gestaan. het is makkelijk te vervangen[15 minuten]en kost bijna niets
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
flor
|
Geplaatst: vr jun 11, 2010 7:21 am |
|
Geregistreerd: vr dec 04, 2009 7:23 pm Berichten: 144
|
of ergens een pakking. Ik ken het motorblok niet, is de waterpomp intern? waarschijnlijk wel. Misschien is de pakking verstorven.
|
|
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: vr jun 11, 2010 10:52 am |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
het is voor 99,999999 % zeker de kering!
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: za jun 12, 2010 5:20 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
kering idd  had ik ook , als het goed is heb je een rare oliekleur nu grtz Swiss
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan 
|
|
Omhoog |
|
 |
100cc-ms
|
Geplaatst: za jun 12, 2010 9:01 pm |
|
Geregistreerd: zo mei 02, 2010 7:39 pm Berichten: 20 Woonplaats: finsterwolde
|
je moet gewoon een betere kart kopen grootste miskoop ooit in de kart geschiedenis 
|
|
Omhoog |
|
 |
flor
|
Geplaatst: za jun 12, 2010 11:05 pm |
|
Geregistreerd: vr dec 04, 2009 7:23 pm Berichten: 144
|
heb ik ook eens gehad met een cagiva blok, keerring kapot => versnellingsbak vol met water en witte olie.
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: zo jun 20, 2010 11:23 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
@ 100cc-ms, uuhm miskoop? ik rijd ook tm cross nooit gezeik mee gehad en t is toch 100x sneller als die 100cc op die foto;).
maar on topic, kering nakijken!! die schijnen uittedrogen en poreus te worden.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
tony kart racer
|
Geplaatst: zo jun 27, 2010 10:41 am |
|
Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am Berichten: 1727
|
als je de keering vervangen hebt dan voor de zekerheid maar de olie uit het blok vervangen?? moet je er eigenlijk het blok voor van de kart halen of zou dit zo kunnen?
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
leonzuid
|
Geplaatst: zo jun 27, 2010 11:08 am |
|
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm Berichten: 262 Woonplaats: Nijverdal
|
misschien een rare vraag maar hoe kwam je er achter dat je water in je blok hebt zitten. En er zit toch verder geen olie in het blok, hij loopt toch op meng smering. Of zit het in je bak. Ik heb zelf ook net een tm schakel gekocht met hetzefde euvel. Deze gaat wel eerst helemaal uitelkaar omdat ik de staat verder ook niet ken.
|
|
Omhoog |
|
 |
sebastiaan90
|
Geplaatst: zo jun 27, 2010 11:14 am |
|
Geregistreerd: ma dec 07, 2009 1:26 pm Berichten: 255 Woonplaats: houthalen België
|
De as van de waterpomp wordt aangedreven door de krukas en dat loopt in de versnellingsbak olie. Dus als je keering van die as lek is, komt je water in je bak olie terecht. En dan heb je witte olie 
_________________ Mari mk4 - Honda 125 cross Kombikart - Iame K25
|
|
Omhoog |
|
 |
leonzuid
|
Geplaatst: zo jun 27, 2010 11:17 am |
|
Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm Berichten: 262 Woonplaats: Nijverdal
|
OKe thanks, maar wanneer zie je dat. of moet je na elke keer rijden de olie checken. Bestaat er geen boek ofzo met alle control punten voor een tm blok
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo jun 27, 2010 11:55 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Leon, elke keer als je gaat rijden moet je controleren of je alle vloeistoffen op niveau hebt : remolie, koelwater, v-bak olie en niet vergeten de benzine  Als 1 van deze vloeistoffen mist (of te laag niveau hebt) kun je heel veel schade oplopen. Boeken bestaan maar praktijk leert vaak (en helaas) sneller. Het is logisch nadenken wat je nodig bent.. altijd je materiaal controleren al vorens te rijden. Waterpomp lekkage bij crossmotoren is een alg bekent probleem bij ouderdom... HIer een suzuki staan, doet het ook. De Yamaha van mitchel doet het zelfs! (en daar zit een nieuwe kering in) TM Cross doet het ook. Dat is de techniek nou eenmaal, een nadeel van een ingebouwde pomp. Maar deze heeft vele voordelen.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Martijn Musch
|
Geplaatst: vr okt 15, 2010 8:08 pm |
|
Geregistreerd: di mei 25, 2010 5:38 pm Berichten: 13
|
Hey!
Ben er na lang zoeken achter, er zat een klein gaatje in het blok, het water sijpelde er rustig door, zodat het mengde met olie werd dit olie met water mengsel wit en nogal stroperig! De keerring was prima en is waterdicht. Het gat in het blok is gekomen doordat er een te lange schroef in gestoken werd door de vorige eigenaar. Ik heb een Metaal expoxy mengsel gehaald van Loctite en dit werkt echt super (kost helaas 120 euro)!
Thnx voor de tips!
|
|
Omhoog |
|
 |