Auteur |
Bericht |
JorritRallye
|
Geplaatst: wo aug 24, 2011 8:06 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 4:37 pm Berichten: 71
|
Dag allemaal
Mijn rotax motor (junior) heeft er een gelaste cilinder erop zitten. Nou heb ik wat waarschuwingen gekregen dat ik er beter niet mee kan rijden.Zou zonde zijn als het blok kapot zou lopen. Heb de cilinder er nog niet afgetrokken, om te bekijken, dus weet niet hoe de binnenzijde eruit ziet. optie 1:Nou kan ik dit blok inruilen tegen een rotax max verzegeld met 20 uur op de teller, tegen bijbetaling. optie 2:Ook heb ik iemand gevonden die een cilinder heeft met alles erop en eraan, zodat ik van het junior blok een senior blok kan maken.Fris cilindertje zuigertje enz heeft mijn voorkeur, bovendien scheelt het kosten.
Maaaarrr, nou kreeg ik de opmerking, dat wanneer ik alleen de cilinder zou vervangen de compressie hoger zou worden, en de oudere lagers in het onderblok daardoor wel eens kapot zouden kunnen lopen. Heeft iemand hier ervaring mee? en belangrijker nog: Klopt dit? Zit een beetje in dubio wat wijsheid is in dit geval.
Gr Jorrit
_________________ Crg Road-rebel met Rotax max senior http://img109.imageshack.us/img109/343/hbcf.jpghttp://www.dutchpowertrading.nl/ Alles voor de autosport. Ook assortiment voor de kartsport op gebied van kleding en veiligheid.
Laatst bijgewerkt door JorritRallye op wo aug 24, 2011 9:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Wikart_Racer
|
Geplaatst: wo aug 24, 2011 8:08 pm |
|
Geregistreerd: wo jul 04, 2007 8:26 pm Berichten: 218 Woonplaats: zoetermeer
|
dit heb ik nog nooit meegemaakt, heb al een aantal motoren gehad (rotax max) waar een andere cilinder op is gegaan, en die deden het super zonder deze problemen
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: wo aug 24, 2011 8:55 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Ik zou gewoon voor optie 2 gaan. Lijkt me niet waarschijnlijk dat de lagers stuklopen in het onderblok omdat de compressie in de cilinder hoger word.
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
jeroenslb
|
Geplaatst: wo aug 24, 2011 10:47 pm |
|
Geregistreerd: do jul 03, 2008 6:50 am Berichten: 180 Woonplaats: Duiven
|
Hoeveel uur heeft je junior nu gelopen dan?? Kan mij ook nietvoorstelen dat de lagers kapot gaan door een hogere compressie. Mits er andere lagers zitten in een junior als een senior.
_________________ VRK-Rotax 125 FRmax
Never drive faster than your guardian angle can fly...
|
|
Omhoog |
|
|
chris
|
Geplaatst: do aug 25, 2011 10:40 am |
|
Geregistreerd: do jun 26, 2008 3:45 pm Berichten: 571
|
maakt helemaal niks uit.. je kan gewoon een senior cilinder erop zetten even nieuwe zuiger erin doen (je hebt het toch los) en rijden maar
|
|
Omhoog |
|
|
RAM Racing
|
Geplaatst: do aug 25, 2011 11:33 am |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Mag geen problemen opleveren.
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|