Auteur |
Bericht |
ferrari91
|
Geplaatst: do jan 27, 2011 11:36 pm |
|
Geregistreerd: di maart 31, 2009 8:13 pm Berichten: 333 Woonplaats: geertruidenberg
|
Zoals jullie al vernomen hebben Heb ik mijn rotax max zo ver dat bijna Kan laten lopen maar ik had even een vraagje Wat kan ik als recreant het beste in de radiateir Gooien water of koelvloeistof
Mvg
_________________ Kombikart Rotax Max Senior uit 2006
|
|
Omhoog |
|
 |
Bob77
|
Geplaatst: do jan 27, 2011 11:44 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm Berichten: 474 Woonplaats: Oldenzaal
|
Gewoon water, en in de winter gewoon telkens eraf laten zodat je motor niet kapot vriest. Of iets aanmengen met koelvloeistof, maar in ieder geval niet puur er in gooien. Krijg je alleen maar gezeur mee als er een keer wat gaat lekken.
_________________ TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: vr jan 28, 2011 12:20 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Op cirquit water erin.. Koel vloeistof nemen ze je niet in dank af( dit verdampt niet op asvalt ) en in de winter kun je er koelvloeistof in doen.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: vr jan 28, 2011 7:31 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Ik rij nou gewoon met 50% antivries. Heb laatst 2 gebarsten cilinders gehad dus... Stel dat je de kart een keer een nachtje niet binnen kan zetten vriest alles gewoon gelijk kapot. Die cilinders bij mij zijn op 7 uur tijd met -1 kapot gevroren. Maar zodra het echt zeker is dat er geen vorst meer komt, gewoon volledig water.
|
|
Omhoog |
|
 |
DJ_Ex
|
Geplaatst: vr jan 28, 2011 8:33 am |
|
Geregistreerd: zo aug 08, 2010 9:37 am Berichten: 661 Woonplaats: Nieuw-Buinen (Drenthe)
|
ik rijd ook met Max maar heb er koelvloeistof in, er werd mij door diverse mensen verteld dat door het kalk in het water je waterpomp kapot kan gaan. Maar als ik de geleerden hier zo lees..wie heeft er nu gelijk?  Tijdens de winterperiode staat mn motor in het cv-hok, blijft ie lekker warm (net als mn banden)
_________________ Intrepid Cruiser, Modena MKZ 2016
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: vr jan 28, 2011 11:27 am |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
Ik ben van plan als ik hem weer ga opbouwen er gedemineraliseerd water in te gieten veel last van kalk zal ik wel niet hebben grtz
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |
freeline88
|
Geplaatst: vr jan 28, 2011 11:28 am |
|
Geregistreerd: za dec 19, 2009 5:37 pm Berichten: 112
|
Ik rijd gewoon met gedestileer water. Haal je eruit in de winter en in de zomer er weer in. En in gedestileerd water zit inderdaad geen kalk, dus ook geen aanslag in je cilinder. Sommige mensen vinden dit onzin, dus de keuze is aan jou.
_________________ birel da sempre leader del mondo
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: vr jan 28, 2011 12:44 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Zover ik weet is het op cirquit verboden met Koelvloeistof te rijden. ( het zal met dit weer wel beter rijden zijn denk ik).maar mocht het gaan lekkr blijft het op de baan liggen, verdampt niet en is glad als je eroverheen rijd. maar met dit weer zou ik er ook een scheutje doorheen gooien hoor.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
igot
|
Geplaatst: vr jan 28, 2011 1:54 pm |
|
Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm Berichten: 1506
|
Koelvloeistof is bij een eventuele lekkage enorm glad. Gewoon water met een scheutje antivries is meer als voldoende.
|
|
Omhoog |
|
 |
Student125
|
Geplaatst: vr jan 28, 2011 5:46 pm |
|
Geregistreerd: wo jan 26, 2011 9:59 pm Berichten: 3 Woonplaats: Enschede
|
Inderdaad, wij gooien er ook altijd gedestileerd water in.
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: vr jan 28, 2011 6:17 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Dat gedestileerd water kost alleen maar geld en moeite. Je hebt er helemaal niks aan. Want van kalk is amper iets te zien bij mij hoor...
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: vr jan 28, 2011 6:45 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Het zal wel meevallen met de geld en moeite, maar de kraan is natuurlijk wel de gemakkelijkste oplossing. Ik heb al motoren gezien waarvan wel degelijk wat van kalk te zien was, al was dat toen niet echt problematisch. Zelf rijd ik gewoon met gedestileerd water. Er zijn overigens ook mensen die stellen dat gedestileerd water juist slecht is voor gebruik in aluminium motoren omdat het gemakkelijker met aluminium reageert.
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: vr jan 28, 2011 6:55 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Ik heb zo'n beetje van alles geprobeert tot Spa blauw toe (echt waar), maar volgens mij maakt het allemaal geen bal uit. Als ik alle slangen van onze Vampire afhaal, en in de koelleidingen in de kop en van het blok kijk, lijkt het van binnen wel op een wasautomaat van 15 jaar oud, overal kalkaanslag. Geen dikke plakaten als in de calgon reclame, (hmm misschien een idee  ) maar wel een dunne laag aanslag.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
Subarumouse
|
Geplaatst: vr jan 28, 2011 7:26 pm |
|
|
Kraanwater kan altijd, maar beter niet in gebieden waar het water erg hard is. Dit is bij ons oa. het geval. Dus gewoon Äccuwater" en als je erg zuinig wilt zijn,gebruik dan het condenswater uit de wasdroger...... Benno
|
|
Omhoog |
|
 |
ChrisW
|
Geplaatst: vr jan 28, 2011 7:29 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm Berichten: 221
|
Volgens mij kun je het beste gewoon water i.p.v. koelvloeistof gebruiken om vrienden te blijven met de baaneigenaren en standaard na afloop van het karten even het koelcircuit laten leeglopen in de wintertijd (bij het schoonmaken voordat je de kart in/op de aanhanger/bus doet). Doe ik in ieder geval en kost nauwelijks moeite.
|
|
Omhoog |
|
 |