Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: honda gx 200 fails...
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2010 11:31 am 

Geregistreerd: vr dec 31, 2010 11:01 am
Berichten: 3
beste mensen,

ik ben net nieuw hier, maar dacht na 3 dagen starten: tijd om eens te kijken naar een oplossing.

zelf heb ik een canta (invalidenvoertuig) , deze heeft aansluitingen voor honda gx 160 of 200.

dinsdag had ik een nieuwe motor aanschaft (imitatie). mijn vorige imitaties deden het goed, dus ik dacht, waarom niet nog één nu?
>>
>> ik heb deze dinsdag dan ook aangesloten en deze werkte goed.
>>
>> gisteren avond wil ik de motor starten, (en dat gaat ook goed), half met
>> choke, motor op laten warmen, zachtjes gas en daarna choke dicht, gas
>> zachtjes terug in stationair. daarna wilde ik wegrijden, maar bij gas
viel de motor daarna uit. bij herhaaldelijk
>> starten
>> alleen maar wat geplof. (symptomen: choke open, lichtjes gas, half
>> aanslaan, choke zachtjes dicht, motor valt uit. na ongeveer een uur was
>> ik
>> het beu (en de accu ook zo goed als). hij heeft het dan ook weer een 10
>> min gedaan, en was daarna weer over.
>>
>> vanmorgen ben ik opnieuw begonnen (heb vlotterkamer nagekeken -->
>> schoon).
>>
>> een tijd handstarten, uiteindelijk gestart. half met choke --> zwarte
>> rook...
>> na een tijdje heb ik de choke dicht gedaan (in fasen) motor blijft
>> draaien.
>> heb vervolgens met stelschroef (ijzer) het stationair proberen te
>> verlagen. motor viel uit.
>>
>> heb daarna nog een tijdje geprobeerd (met /zonderchoke, 15/25/40/60/80%
>> gas, maar nogsteeds geen resultaat.
>>
>> de motor heb ik niet over toeren laten draaien, geen klepperende veren
>> gehoord en heeft slechts 5km gelopen ...
>>
>> ik heb even een aantal simpele checks gedaan:
>> bougie: zwart...
>> cabb: schoon (en gemaakt)
>> luchtfilter: geen olie (schoon).
>> vacuum: geen lucht-uitlaat rondom.(er lijken geen pakkingen kapot te
>> zijn)
>>
daarnaast heb ik gekeken in de carter, olipijl wel rerdelijk vol, lichtjes ruikend naar benzine.

iemand een idee?

specificaties:
bm nog wat motor (196 cc)
6,5 pk
20 mm as
(1 op 1 met honda gx)
electrische start
de motor is nogsteeds fabrieksetting

ik hoor het graag!

Gyuri


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2010 2:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm
Berichten: 163
Woonplaats: Doorn
Citaat:
daarnaast heb ik gekeken in de carter, olipijl wel rerdelijk vol, lichtjes ruikend naar benzine.


Om zeker te weten of het aan de oliepijl licht kun je heel even proberen te starten zonder de olie censor.
Die zit voorop de motor. even de gele stekkertje loshalen. (alleen om te testen)

Mocht die het dan wel doen ,dan weet je dat je te weinig olie in het karter hebt.

Raadzaam is dan ook de olie te vernieuwen ,omdat die waarschijnlijk nu verdunt is met benzine.

Als de olie pijl goed is ,kun je de stekker van de olie censor evt ook loslaten. dat voorkomt stilvallen van de voertuig in de bochten.

je hebt 2 openingen in de motor zitten. 1 met pijlstok en de andere om te vullen. je kunt voorzichtig bijvullen totdat die bij de pijlstok zeide bijna overloopt.

gr ,Ronald

_________________
Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2010 10:32 pm 

Geregistreerd: vr dec 31, 2010 11:01 am
Berichten: 3
geweldig! bedankt voor je reactie! ik heb al reeds de oliesensor al ontkoppeld (weet al dat ie dan uit kan vallen). daarnaast heb ik geen peilstok, die heb ik op de vorige motor laten zitten, was erg smerig.
heb dan ook een verlengde trechter.

ik ga proberen te verversen, wanneer de motor dan nog niet goed draait, wat kan het dan zijn?
daarnaast, stel er komt terug benzine in, wat kan het dan zijn?

bij voorbaat dank voor de snelle reactie weer! ongelooflijk!

zal binnenkort wat foto's uploaden, das wel leuk.

gelukkig nieuwjaar

gyuri


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2010 11:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 24, 2010 8:35 pm
Berichten: 53
zuigerveren stuk of iets in die richting, benzine in het carter en andersom (olie in de verbrandingskamer) wijst meestal op lekkage in de cilinder, aangezien je denkt dat je pakkingen nog heel zijn.
bij een automotor kan het ook nog zijn dat je carterontluchting verstopt zit, maar neem aan dat je dat al gechecked hebt.
als je de as vastpakt, dus je vuist om de as, krijg je de motor dan door alle slagen heen op eigen kracht? als dat makkelijk gaat, is er iets mis met je compressie, en dat wijst weer op lekkage ergens, maar kan ook een kapotte klep zijn.

dat je motor net nieuw is, mja.. er zijn altijd maandagochtend/vrijdagmiddag exemplaren :)

_________________
Biesse - B&S
#114


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 01, 2011 10:30 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Ik denk dat je sproeier verstopt zit, je verteld wel dat je de vlotterkamer hebt schoongemaakt maar je hebt het niet over de sproeier.
Bij een nieuwe installatie kan het namelijk heel makkelijk zijn dat er nog vuilresten in de tank, leidingen of filters zit.

Je bougie kan kapot zijn, probeer eens een nieuwe.
De sensor van het oliepeil kan het niet zijn omdat die de ontsteking of aan of uit zet, met andere woorden hij doet het wel of hij doet het niet, een beetje lopen is dus geen optie.
Check even je compressie, een kapotte koppakking, zuiger,zuigerveer kan allemaal een oorzaak zijn.


Misschien overbodig maar welke brandstop gooi je erin? er gaat gewone euro benzine in. Op mengsmering loopt jij ook vet.

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 01, 2011 10:03 pm 

Geregistreerd: vr dec 31, 2010 11:01 am
Berichten: 3
weer bedankt voor de reactie.

aan de carterontluchting heb ik nog niet gedacht, is dat niet simpelweg de uitlaat?(volgens mij geen intelligent vraag)
de compressie is in orde, ik met na een aantal slagen veel moeite doen, de motor uit zijn slag te halen. (pak de vario vast).

even reactie op 954rr, ik heb de hele cabb doorgeblazen, en kon door alles heen kijken, wanneer ik die witte ring dichtduw, kan ik door de sproeier geen lucht meer blazen.

benzine: 98, liep daarvoor ook altijd perfect op... misschien bij deze niet?

het lijstje kapotte koppakking, zuiger, zuigerveer, moet ik even mee oppassen, weet niet of dat allemaal nog onder garantie valt (staat letterlijk in de algemene voorwaarden "het zelf proberen oplossen" .

er komt tevens geen lucht bij de koppakking vrij, en geen olie rondom etc.

nogmaals weer bedankt voor de reacties, vind het wel leuk om met de motor bezig te zijn.

gyuri


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 01, 2011 11:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Citaat:
even reactie op 954rr, ik heb de hele cabb doorgeblazen, en kon door alles heen kijken, wanneer ik die witte ring dichtduw, kan ik door de sproeier geen lucht meer blazen.


Hetgeen jij doorblaast is de benzinetoevoer die dicht gezet word door het pennetje van je vlotter op het moment dat je vlotterkamer vol is met benzine.
De sproeier is de opening waardoor de benzine uit de vlotterkamer door de carburateur je motor in komt. Als je de vlotterdeksel open hebt dan zit er in het midden een buisje met daarin de sproeier. Dit is een zeer kleine opening en daardoor snel verstopt indien je brandstofsysteem niet goed schoon is.

Kijk even op http://www.honda-engines-eu.com/engines/PartSelection.jsp?model=GX160UT1&type=RH2&npl=10Z4M601&lang=EN

Links op carburator en dan bedoel ik onderdeel 29 en jij onderdeel 2 :P

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David