Auteur |
Bericht |
TheDutchie
|
Geplaatst: do nov 18, 2010 1:28 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 02, 2010 4:41 pm Berichten: 71 Woonplaats: Arnhem
|
Hallo, ik heb een kartje gekocht voor weinig, om tijdens de winter op te knappen. Het is een 100cc Rotax luchtgekoeld (membraam gestuurd). Maar nou zijn er 2 koelvinnen voor de helft afgebroken (van de cillinderkop), zowel aan de voorkant van het blok als aan de achterkant!? hoe krijg je dit trouwens voor elkaar? laten vallen? komt dit vaker voor? Nu vraag ik me dus af of dit erg schadelijk is voor het blok? Kan hij hierdoor warmlopen, of is het niet heel erg? Alvast bedankt voor de reacties Dutchie Ps Heb ook heel veel oude onderdelen erbij gekregen in nieuwstaat, als iemand iets zoekt?
_________________ kart voor op het circuit: Gillard '02 - 100cc Junior kart voor op de weg: Suzuki swift - 1300cc Gti
|
|
Omhoog |
|
|
davyreitsma
|
Geplaatst: do nov 18, 2010 1:33 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 31, 2009 7:32 pm Berichten: 50 Woonplaats: Deil
|
Laten stuiteren of iets op laten vallen dan willen ze wel afbreken hoor, Kan opzich geen kwaad. Hij koelt hier minder door. Maar is nog goed mee te rijden.
_________________ Topkart Viper 125cc Vortex / Ibea L2 Tony kart Rekord Honda Cr125 Cross 6 bak (1990) Tony kart Mitox Vortex vr125 roterende inlaat 6 bak
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: do nov 18, 2010 1:57 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
zal niet zoveel kwaad kunnen. ik sleep ze vroeger expres van me brommer cilinder af, zodat hij op een betere temperatuur bleef. Maar je komt uit Arnhem? dan neem ik aan dat ik je aankomende zomer toch wel een keer tegen mag komen op Eindhoven/Berghem
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
TheDutchie
|
Geplaatst: do nov 18, 2010 2:25 pm |
|
|
zeker! Ik vind Berghem echt een mooie baan, lekker lang. En nu je op eefde ook weer 2takt mag rijden ga ik daar ook zeker heen! Op eindhoven nog niet geweest. Ik baalde al dat ik mn kart volledig winterklaar had gemaakt, had daarna nog best een keer kunnen rijden. Heb net een oud kartje gekocht, waar een alfano (cadet?) op zat, kan ik ook eindelijk mn rondentijden checken/vergelijken op Berghem! maar of dat nou positief is?
_________________ kart voor op het circuit: Gillard '02 - 100cc Junior kart voor op de weg: Suzuki swift - 1300cc Gti
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: do nov 18, 2010 2:53 pm |
|
|
ach ik ben binnen paar jaar met ruim 8 seconde op me rondes terug gegaan:P. en nu is t nog 10e die ik ervanaf kan snoepen. Ik neem mijn icc ook mee naar sleuteldag. Maak ik er een poetsclinic van:D mag iedereen ff leren poetse en heb ik eind vd dag een schone kart haha. Vind eindhoven wel leuke baan, nooit zo druk maar wel gezellig.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
TheDutchie
|
Geplaatst: do nov 18, 2010 9:09 pm |
|
|
Dan ga ik ook daar een keer heen, zo te zien ook een vrij lange baan en lekker breed. Maar jij woont in Vught, dan heb je Eindhoven en Berghem lekker dichtbij! Ben je zeker ook lid op Eindhoven? zo'n jaarkaart is wel aantrekkelijk..
|
|
Omhoog |
|
|
TheDutchie
|
Geplaatst: vr nov 19, 2010 4:09 pm |
|
|
Ik denk dat ik inmiddels weet wat er is gebeurd. De kopbouten hebben heel weinig ruimte en waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar de bouten nogal lomp proberen los te maken, want de koelvinnen zijn precies op die plekken gebroken.. Maar nou wilde ik zelf de cillinderkop eraf halen en dat lukt niet.. De hele cillinder komt mee.. Lijkt alsof de kop zit vastgeplakt, door lang stilstaan? Heb al een beetje gewrikt, maar ik wil niks beschadigen.. Een cillinderkop moet je toch altijd los van het blok af kunnen halen?
iemand ervaring hiermee met een oude rotax luchtgekoeld?
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: vr nov 19, 2010 4:27 pm |
|
|
Citaat: Ben je zeker ook lid op Eindhoven? zo'n jaarkaart is wel aantrekkelijk.. volgens mij hebben ze die daar niet zover ik weet. Maar woon er idd lekkr tussenin . en het kan zijn dat de pakking vastgekoekt zit.proberen een smal schroevendraaiertje tussen de kop in te krijgen. Je hebt natuurlijk altijd beunhazen die het wel vastlijmen haha. veur als ge t echt nie mir wit, gewoon wat klodders Kit, witte nie warvur dan flinke spuit Pur.
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: vr nov 19, 2010 5:59 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Citaat: .proberen een smal schroevendraaiertje tussen de kop in te krijgen Niet te diep!! anders gaat ie je niet meer sluiten! Ff hele mikmak eraf pakken, en dan een stuk hout nemen en van binnen uit los werken. Stainley mes er tussen (kop/cilinder) is veiliger als schroevendraaier.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
davyreitsma
|
Geplaatst: vr nov 19, 2010 11:48 pm |
|
|
Beetje vrikken lukt het vast wel hoor. Anders ergens een nachtje in laten weken. Komt die vast wel los.
_________________ Topkart Viper 125cc Vortex / Ibea L2 Tony kart Rekord Honda Cr125 Cross 6 bak (1990) Tony kart Mitox Vortex vr125 roterende inlaat 6 bak
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za nov 20, 2010 9:14 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
probeer eens met een hamer met de steel in de cilinder te tikken er zal wel wat vloeibare pakking tussen zitten wel de bougie eruit halen
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: za nov 20, 2010 11:27 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Alle kopbouten losdraaien en starten, komt dat petje best wel los P.S. wel even buiten doen, en iemand op de uitkijk zetten om te kijken waar de kop landt.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: za nov 20, 2010 12:02 pm |
|
|
leg er een deken op;) kan hij ook niet kapot vallen maar vang je hem meteen op.
|
|
Omhoog |
|
|
TheDutchie
|
Geplaatst: za nov 20, 2010 1:29 pm |
|
|
Oke genoeg manieren dus, bedankt! Al lijkt me de manier van het starten het effectiefst, echter ook het lompst, dus daar wacht ik nog ff mee @bamacrew: Citaat: Citaat: Ben je zeker ook lid op Eindhoven? zo'n jaarkaart is wel aantrekkelijk..
volgens mij hebben ze die daar niet zover ik weet. Sorry helemaal verkeerd gekeken, dacht ergens een jaarkaart te hebben gezien voor 325euro, was waarschijnlijk een ander circuit.
|
|
Omhoog |
|
|
davyreitsma
|
Geplaatst: za nov 20, 2010 5:51 pm |
|
|
Berghem kan je een jaarkaart nemen
|
|
Omhoog |
|
|