Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
rotax max nieuwe koppeling https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=7172 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Nicolas12 [ zo nov 14, 2010 6:53 pm ] |
Berichttitel: | rotax max nieuwe koppeling |
Hallo iedereen, Ik heb onlangs een rotax max sr motor gekocht op een chassis van intrepid. Ik ben er zeer trots op , maar ik weet nog niet zoveel over karten eigenlijk. Ik heb ook deze kart gekocht zonder enige ervaring. Nu heb ik eens mijn motor binnen gedaan in een kart shop waar ze zeiden dat er een paar problemen aan waren. 1 van deze problemen was dat de koppeling bijna versleten was en de eigenaar van de shop zij dat ik beter een nieuwe koppeling van 2009of 2010 ging steken, alles vernieuwen dus. Maar ik had al eens gelezen dat de nieuwe koppelingen erg snel kapot gaan , is dit echt zo want anders hou ik het liever bij mijn oude koppeling? Wat zijn de voordelen van de nieuwe koppelingen voor rotax max? Grts Nicolas |
Auteur: | David [ zo nov 14, 2010 7:35 pm ] |
Berichttitel: | Re: rotax max nieuwe koppeling |
De eerste versies van het nieuwe type koppeling gingen inderdaad bij bosjes kapot. Over het algemeen heeft Rotax die koppelingen wel bijna allemaal onder garantie vervangen. Van het nieuwe type zijn er ondertussen alweer 3 varianten: -met donker, zwart frictiedeel, schijnt minder problemen te veroorzaken dan de opvolger -met licht, metaal kleurig frictiedeel, deze schijnen het meeste kapot te gaan -het huidige model, dat uitsparingen in het frictiedeel heeft. Van het laatste heb ik nog niet veel negatiefs gehoord, maar het is nog niet zo heel lang in gebruik. Het voordeel van het nieuwe type koppeling is dat er geen "bewegende" delen meer in de koppeling zitten, dus geen losse schoentjes, veren, rubbertjes. Het probleem met het oude type koppeling was dat de weleens koppelingspennen braken, en dat je dan, tenminste als je aan wedstrijden deel wilt nemen, in ieder geval een nieuwe grondplaat/tandwielkrans aan moest schaffen. Als bij jouw koppeling enkel de schoentjes versleten zijn, en de rest nog goed is, zou ik gewoon met je huidige koppeling blijven rijden en alleen de schoentjes vervangen. |
Auteur: | BuijsProjectRacing [ zo nov 14, 2010 7:57 pm ] |
Berichttitel: | Re: rotax max nieuwe koppeling |
Ik zou zowiezo voor de nieuwste gaan, die oude die jij hebt is echt een geprul. Ga daar maar eens iets aan vervangen.... Verder de nieuwste heb ik nu zo'n 40 uur in gebruik en ze zijn nog steeds niet kapot. Wel is er 1 versleten, dus lijkt net of ie een beetje afgedraaid is. Maar hier wordt ie alleen maar sneller van, omdat deze later oppakt. Had er laatst met een wedstrijd nog problemen mee bij de nakeuring omdat hij te laat zou oppakken. Dus als het financieel kan, gewoon de nieuwste erop. |
Auteur: | DJ_Ex [ zo nov 14, 2010 11:31 pm ] |
Berichttitel: | Re: rotax max nieuwe koppeling |
misschien een noob vraag, maar wat bedoelen jullie met het frictiedeel ? |
Auteur: | David [ ma nov 15, 2010 5:04 pm ] |
Berichttitel: | Re: rotax max nieuwe koppeling |
Het deel dat voor de frictie in de koppeling zorgt, en dus contact maakt met de trommel. Das bij het nieuwe type koppeling uit 1 stuk, dus je hebt grondplaat, frictiedeel, koppelingstrommel. Nog wat moertjes lagertje en ringetjes tussendoor en dat was het eigenlijk wel. |
Auteur: | Nicolas12 [ di nov 16, 2010 2:41 pm ] |
Berichttitel: | Re: rotax max nieuwe koppeling |
Ah ok bedankt iedereen voor een snel antwoord, ik zal nu nog eventjes rijden met mijn oude koppeling, hoewel mijn kartshop aanraad voor dan een nieuwe koppeling te laten steken. Zou dit een duure kost zijn of valt dit nog goed méé? |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |