Auteur |
Bericht |
kazoem
|
Geplaatst: zo nov 14, 2010 8:43 pm |
|
|
Hallo iedereen , ben nieuw in de kartwereld nadat ik afscheid heb genomen van het motor rijden op circuit. Heb een Gillard t-rex 2009 gekocht met een nieuw tm racing kf3 mf2 blok met een selettra onsteking (gewoon standaard dus), Nu na het helemaal uit elkaar gehaald te hebben om schoon te maken wilde ik de onsteking afstellen en kwam erachter dat op de stator 1 groot streepje staat en links en rechts ervan 4 kleintjes . Krijg het kreng niet meer aan de gang Hoe moet ik dit nu afstellen want krijg er grijs haar van help help hoor het graag van jullie meer ervaren rijders/knutselaars
_________________ never drive faster than your angel can fly Gillard t-rex 2009 tm racing kf3 mf2 125cc Gillard t-rex 2009 rotax max Birel iame reedjet 100cc
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo nov 14, 2010 9:14 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
mano meter in de clinder kop. bdp opzoeken stator en ontsteking gelijk trekken op de streep van bdp.. als het goed is staat je ontsteken op een x aantal graden voor ontsteking.
Heb je geen mano meter, ff een schroeven draaier in jje bougie gat.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo nov 14, 2010 9:34 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Manometer, wil je druk gaan meten? Ik ben helaas alleen ontstekingen gewend die enkel 1 streepje op de stator, en 1 op de rotor hebben Geen idee waar die 4 kleine streepjes dus voor zijn.
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo nov 14, 2010 9:50 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Citaat: Geen idee waar die 4 kleine streepjes dus voor zijn.
vervroeging.. ik heb er 10 op mijn grondplaat zitten Maar het kan ook zijn dat hij een stator heeft voor 2 kanten op, dan heb je er al 2.. misschien iets een vervroeging oid. manometer ---> ik bedoelde een... micrometer
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: zo nov 14, 2010 9:57 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
hij kan volgens mij ook 2 kanten op dan. en de verkeerde kant, loopt blokje achteruit.
staan er geen afdrukken van je schroefjes?? dat je hem in dezelfde stand terug kunt zetten.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: zo nov 14, 2010 11:09 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik zet altijd gewoon de zuiger een aantal mm voor bdp met een schuifmaat en dan de streepjes gelijk
hoeveel mm is nogal afhangkelijk van de soort onteking en van je motor dus daar zou ik je niet aan kunnen helpen
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: ma nov 15, 2010 9:04 am |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
foto zou wel helpen. Denk dat het dezelfde is als ik heb. bdp op zoeken met micrometer in de kop. 1,5mm terug draaien (rechtsom) daar moeten den de 2 grote strepen (stator/rotor) tegen over elkaar staan. kijken of de bougie vonkt. loopt hij nog niet gooi eens wat benzine in de kop. loopt hij dan wel even dan heb je nog meer probleempjes.
|
|
Omhoog |
|
|
kazoem
|
Geplaatst: ma nov 15, 2010 4:50 pm |
|
|
alvast bedankt voor de reactie ,
de afdrukken van de vorige montage loopt hij ook niet ,had eerst een oude type kabelboom en vonkte al niet . Heb ondertussen een nieuwe kabelboom en nu vonkt hij wel maar loopt NOG niet heb ondertussen ook al nieuwe bougie gekocht . Ga vanavond proberen ,laat wel weten of het gelukt is .
_________________ never drive faster than your angel can fly Gillard t-rex 2009 tm racing kf3 mf2 125cc Gillard t-rex 2009 rotax max Birel iame reedjet 100cc
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: ma nov 15, 2010 5:58 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
mooie blauwe vonk? je hebt een vonk nodig, lucht , brandstof mengsel.
een scheutje benzine in de kop en dan eens starten? en CONTROLLEER JE MEMBRAAM PLAATJES EENS!!!!!!!!!! ( kijk of ze goed gesloten zitten!) ik heb hier namelijk weken naar lopen zoeken. stukje openstaan of afgebroken kun je starten wat je wilt:P.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|