Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 10, 2010 4:41 pm 

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:29 pm
Berichten: 31
hallo iedereen,

Ik heb een probleem met mijn 100 cc vortex luchgekoeld met koppeling en een walbro carburator
wanneer ik deze heb afgesteld op mijn karretje maakt hij een zeer goed geluid, wanneer ik hem geen teste op het circuit reed gij goed op het rechtestuk trok ook zeer snel op maar toen ik was trager ging rijden voor mijn banden optewarmen begon hij te sputteren en viel hij stil. hij was gewoon totaal verzopen wanneer ik dit bijregel verranderd er gewoon niets. kan dit aan het membraan liggen of toch aan iets anders? De kart heeft altijd zeer goed gereden ik heb ook pas de piston nagekeken en ik heb de segmenten vervangen.

alvast bedankt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 10, 2010 5:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Staat die wat te rijk afgesteld in de lage toeren?

Moesten het de membraamplaatjes zijn zou die ook gewoon niet doorlopen in de hoge toeren...
Je kan ze natuurlijk wel altijd nakijken...

Is er verder ook nog brandstof in de luchtfilter? Kijk dan ook de spanning van je carburateur even na dat deze niet 'lekt'

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 10, 2010 6:56 pm 

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:29 pm
Berichten: 31
ooh ja inderdaad dat was ik vergeten te melden er is benzine in de luchtfilter en het mebmraan is redelijk vochtig

men lagen toeren was ingesteld op : 1slag en 1/2
de hogen toeren tussen: 1/4 en 1/2

en alvast bedankt voor de sneller reactie :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2010 9:58 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Met welk type bougie rij je?

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2010 11:51 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Welke carburateur is het precies (type van Walbro?)
Dan zoek ik even de basisafstelling op.

Let ook wel op dat "tussen kwart en half" een héél groot verschil is in afstelling!
Als ik mijn carbu een kwart verkeerd afstel zit mijn blok zo vast al wat...

Zoals Bas ook zegt, welk type bougie gebruik je?
Probeer zeker alvast eens een NGK BR10EG, daarmee moet je altijd wel goed zitten.

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2010 5:09 pm 

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:29 pm
Berichten: 31
het is een walbro wb3a

de bougie is wat jij zei maar dat moet ik even nakijken zal het dadelijk even melden

maar als een motor teveel bezine krijgt dan kan hij toch niet vastlopen? dat is toch gewoon meer smering of niet?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2010 5:26 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Citaat:
maar als een motor teveel bezine krijgt dan kan hij toch niet vastlopen? dat is toch gewoon meer smering of niet

Dan is de kans altijd kleiner dan dat je arm smeert inderdaad ;)

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2010 6:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
@tom

is een NGK BR10EG niet een beetje koud voor deze tijd van het jaar?
ik zou voor een b9 of b8 gaan.

De hoge toeren afstelling is voor een standaard membraam gestuurde toch 1 1/2 - 1/4 ? ik mis dus nog een slag.
Als je verzuipt bij langzaam rijden staat je onderuit te ruim.

Of je membraam van je carb is lek, waardoor je benzine zou door kunnen stromen.. Maar meestal bij een defecte membraam zou ie eerder drooglopen, omdat ie dan slechter benzine aanzuigt.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2010 6:18 pm 

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:29 pm
Berichten: 31
goh ik denk toch dat het aan de carburator ligt want hij was best wel nat vanonder hoor.
ik zal deze een vervangen en kijken wat het geeft?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2010 6:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
ff revisie setje kan nooit kwaad.. tenzij je er net 1 geplaatst hebt ;)

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2010 7:54 pm 

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:29 pm
Berichten: 31
ja kan ik doen, het membraantje is duidelijk nat

ik heb nog 2 carburators maar deze is walbro wb32 maakt dat een verschil?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2010 9:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Citaat:
ja kan ik doen, het membraantje is duidelijk nat

aan de buitenkant van de carb? dan heb je idd kans dat daar het probleem zit.
niet je kleppen in je blok ;)

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 11, 2010 10:11 pm 

Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:29 pm
Berichten: 31
dat zal ik het membraampje eens vervangen woensdag namiddag na school
ik zal jullie iets laten weten hoe het is afgelopen

bedankt voor de informatie:)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 12, 2010 3:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
prima! succes!

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David