Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Remcylinders
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 2:08 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm
Berichten: 412
Woonplaats: Weert
Mijne heren (en dames) forumgenoten. Heb even een vraagje over remcylinders. Heb een aantal maanden 2 nieuwe remcylinders gekocht
voor mijn ICC omdat 1 van de 2 vorige kapot was. Heb gelijk 2 nieuwe gekocht en deze vervangen. Het merk moet je me niet vragen want
heb werkelijk geen idee meer. Het type staat er wel op en dat is 93/FR/11. Natuurlijk er vanuit gaande dat deze goed waren en de 2 oude
gelijk in de prullenbak gedeponeerd maar ze hebben vanaf het begin af aan niet hun werk gedaan wat ze horen te doen. Ik blijf namelijk
remdruk verliezen. Alles al nagekeken het is geen lek aan slangen of koppelingen of dergelijken en ook al diverse malen ontlucht. Moet
ze trouwens iedere keer voor ik ga rijden ontluchten anders heb ik 0 remmen. Kan het misschien zijn dat ik een verkeerd type heb gekocht?

_________________
Groeten Mark
Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remcylinders
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 7:53 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Ha Mark,
aan het nummer te zien zijn het remcylinders van SKM, en da's toch echt geen rotzooi !!
als je remdruk verliest en er is geen lek, blijft slechts één optie over, ............lucht
geen gekke knikken of lussen in de leidingen ?, daar blijft nog wel eens wat lucht hangen.
Advies: opnieuw ontluchten, desnoods alles eraf schroeven, klauwen naar beneden laten hangen, cylinder hooghouden, lucht gaat vanzelf naar het hoogste punt, en dan opnieuw afvullen.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remcylinders
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 12:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm
Berichten: 262
Woonplaats: Nijverdal
Je kan 2 dingen doen,
-Of je systeem vullen via de remklauw, met een knijpfles o.i.d.
-Je systeem nog eens proberen te ontluchten en wanneer je remdruk hebt het pedaal in de onderste stand vast te zetten met een tierap o.i.d. en dan een nachtje laten staan, nu is er een open verbinding tussen je rem systeem en het reservoir. Nu kan evt lucht ontsnappen naar je reservoir. Je moet er wel voor zorgen dat je reservoir het hoogste punt is. Evt lucht gaat langzaam eruit dus echt een nachtje wachten.
Succes


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remcylinders
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 3:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
doe je wel netjes druk opbouwen, remklauw open, remklauw dicht, druk eraf, potje bijvullen, potje dicht, en weer vooraf beginnen.
Nieuwe leidingen zitten verschrikkelijk vol met lucht... de kleinste belletjes zijn al een probleem.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remcylinders
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 10:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm
Berichten: 412
Woonplaats: Weert
Ik heb het bovenstaande eigenlijk allemaal geprobeerd maar ik blijf druk verliezen. Heb heel even volle druk maar naar mate ik op de pedaal druk wordt de druk snel minder en moet ik al gaan bijstellen met de remdrukverdeler. Nu meen ik dat ik ooit eens gehoord heb dat je rekening moet houden met het volume van de cylinder als je een nieuwe koopt zou dit misschien ook een oorzaak kunnen zijn?

_________________
Groeten Mark
Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remcylinders
BerichtGeplaatst: vr jul 23, 2010 10:19 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
het volume heeft niks te maken met het weg vallen van druk. als de druk wegvalt moet die ergens lekken als er lucht in zit voel die sponzig en blijft die sponzig

heb je pompen met een vooraad tankje er bovenop of zonder ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remcylinders
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2010 1:09 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm
Berichten: 412
Woonplaats: Weert
ok was even een vraagje maar dan kan ik dat dus uitsluiten. Ze zijn trouwens zonder tankje

_________________
Groeten Mark
Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remcylinders
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2010 7:57 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
als je echt door de pomp heen duwt zul je toch echt ergens olie uit zien komen de olie kan immers niet zomaar oplossen :D
wat je ook kunt controleren is of de keerringen in de pomp goed zitten (mischien zijn ze wel op maandag morgen geassembleerd :lol: )

als die nergens olie lekt dan moet er volgens mij lucht in zitten en dan zul je moeten ontluchten vergeet niet de pompen goed te ontluchten


de diameter van de pomp geeft alleen meer of minder remkracht


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remcylinders
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2010 10:01 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
hoeveel speling heb jij tussen je remblokjes en remschijven in rust stand?

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remcylinders
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2010 5:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm
Berichten: 412
Woonplaats: Weert
niet veel speling want gebruik opvulplaatjes achter de remblokjes om de speling minimaal te houden

_________________
Groeten Mark
Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remcylinders
BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2010 12:40 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
ok dat is dan correct en dat is het dus niet..

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remcylinders
BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2010 1:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am
Berichten: 625
Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
Vreemd allemaal. Volg je al even; maar goed. Als je je systeem goed op druk heb staat; dus hij werkt in eerste instantie wel; moét je wel erg remvloeistof uit zien komen. Zo niet, dan zijn je remleidingen niet goed ontlucht en is dat toch echt de boosdoener.

hamvraag:
Waarmee ontlucht je, waarmee vul je bij en hoe doe je dat?

Aangezien je ook aangeeft dat je elke keer moet onluchten voor het rijden zodat het werkt; denk ik toch echt dat je het in 'beter & goed' ontluchten moet zoeken....

_________________
Uithof KWM kart Racing Team < = link
UIthof KWM Kartschool < = link

Indoor Game & Kartcentrum De Uithof

RK1 Dealer en Servicepoint
EKS Dealer en Servicepoint
NK & GK4 viertakt Servicepoint


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remcylinders
BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2010 9:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm
Berichten: 412
Woonplaats: Weert
Ik heb een wildkart remontluchter en gebruik xeramic remvloeistof dot 4

en ontluchten doe ik als volgt,

- pompen
- rem vast
- kraan open
- rem los
- kraan dicht

_________________
Groeten Mark
Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remcylinders
BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2010 9:30 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
wat ik altijd doe is

ontluchter gevuld monteren en de rempomp van het rempedaal loshalen

kraantje open zetten en rustig pompen zodat er bovenuit de ontluchter lucht bellen komen dit net zolang tot er geen bellen meer uit komen

dan kraantje dicht en de dichtsbijzijnde onluchtings nippel of schroefje van je klauw open zetten

kraantje open zetten en wachten tot er remvloeistof uitloopt deze moet helder van kleur zijn en mag geen lucht bellen bevatten dan nog ff laten lopen zodat er zeker geen lucht meer inzit

nippel/schroefje van de klauw dicht draaien en vervolgens de andere kant doen

de methode die jij omschrijft is meer voor een zelfstellend syteem die een vooraad tankje heeft


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Remcylinders
BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2010 10:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm
Berichten: 412
Woonplaats: Weert
Ok Joris bedankt voor de tip, :D dan ga ik dan eens proberen

Iedereen bedankt trouwens voor de reacties =D)

_________________
Groeten Mark
Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David