Auteur |
Bericht |
ries
|
Geplaatst: di jul 27, 2010 7:42 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 01, 2007 9:34 am Berichten: 27 Woonplaats: oude-pekela
|
wat voor een accu moet er in een starter voor een iame 125 cc heb er nu een kleine autoaccu in maar is stuk heb er 1 gezien op de baan die had een veel kleinere accu in die van mij geeft 28 ah hoeveel ah moet het normaal zijn?
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Tom
|
Geplaatst: di jul 27, 2010 7:48 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Laatst heb ik mijn kart zelfs kunnen starten door mijn normale kartbatterij (6-7 ampère) op de starterskist van Basjuh te zetten. Zoooveel stroomsterkte heb je dus blijkbaar niet nodig om een externe starter aan de loop te krijgen.
Echter moet je wel opletten dat, als de starter zelf veel vraagt, en je een batterij hebt die maar weinig stroomsterkte geeft, dat de starter de batterij niet "leegzuigt" (met andere woorden, teveel van de batterij vraagt waardoor ze kapot gaat). Beste is dat je gewoon je autoaccu erop laat staan, als deze het prima doet.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
ries
|
Geplaatst: di jul 27, 2010 7:52 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 01, 2007 9:34 am Berichten: 27 Woonplaats: oude-pekela
|
nee is niet goed meer kan er nu maar 4 keer mee starten en dan is hij niet sterk genoeg meer om door de compressie te gaan moet dus een andere kopen maar weet niet watvoor 1
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
freeline88
|
Geplaatst: di jul 27, 2010 8:22 pm |
|
|
Gewoon een grotere ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
_________________ birel da sempre leader del mondo
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Plukkie
|
Geplaatst: wo jul 28, 2010 2:18 am |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo jul 28, 2010 7:40 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
ligt volledig aan je starter!
ik heb een externe zelfbouw van een auto start motor, daar MOET een auto accu aan, die 12Ah accus hebben een te lage kortsluitspanning.. das 1 of 2x starten en weg accu.
Bask en Bob hadden een kleinschaal in 1 bouw starter maar daar zat een kleinere starter in en een kleinere accu. dat is meer een starterbox.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |