Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 09, 2013 4:29 pm 

Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm
Berichten: 110
Ik heb eens een vraag over hoe je het best een benzinefilter monteert. Moet deze horizontaal langs het chassis lopen of mag deze verticaal langs de benzinetank lopen?


Laatst bijgewerkt door niels 25 op za mei 11, 2013 8:22 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 09, 2013 5:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
Zal niet veel uitmaken als de benzine er maar goed door kan stromen.
Heb hem zelf horizontaal zitten omdat dat bij mij makkelijker is om vast te zetten.

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 09, 2013 6:08 pm 

Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm
Berichten: 110
het heeft dan geen invloed op dat er lucht kan blijven in zitten of zo? Bij mij wil hij niet helemaal vol lopen met benzine, er blijft altijd een beetje lucht in zitten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 09, 2013 6:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
Bij mij niet maar voor het rijden even op blazen dan zit het helemaal vol.

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 10, 2013 9:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
niels.

Maakt helemaal niet uit... de benzinepomp pompt het er toch wel doorheen.
Mijn filter zit ook nooit helemaal vol.. dan kan echt geen kwaad.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 7:38 pm 

Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm
Berichten: 110
vandaag dus even weest gaan rijden met de kart. Nu heb ik het probleem als de benzine in de tank ongeveer aan het niveau komt van de benzinefilter (benzine filter hangt verticaal langs de benzine tank ergens halverwege) dat de kart stil valt. Wanneer je hem dan terug probeert in gang te duwen na bijvullen benzine, wil hij niet starten en heef de bougie geen vonk meer. Dan even geprobeert met een andere bougie en na een tijdje rijden het zelfde probleem (bougie staat wel iedere keer redelijk nat)
Iemand enig iedee hoe dit zou komen?

het gaat hier om een italsistem 100cc direct aangedreven.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 7:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am
Berichten: 545
Woonplaats: Gent
Heb je de motor al gereviseerd? Ik veronderstel van wel? ;) Rijd hij een beetje goed? Toen ik hem had haalden we een topsnelheid van 108km/h.

Had je dit probleem ook voor dat je een benzinefilter hebt geïnstalleerd? Ik veronderstel dat de motor iets te rijk loopt.. wat is de kleur van je bougie?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit probleem ligt aan de benzinefilter... Je rijdt waarschijnlijk iets te rijk.

_________________
Birel RY31 met Rotax Max SR.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 8:01 pm 

Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm
Berichten: 110
ja, motor is al gereviseerd. De kart rijd heel goed, enkel nog een beetje roderen. Het gaat een hele tijd goed en dan oppeens valt hij stil. De bougie heeft een zwarte kleur en staat nat als het probleem zich voor doet.

hier eens een foto hoe de kart er momenteel bij staat (er staat ook een nieuwe rem op en de bodemplaat is ook blauw gespoten)
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 8:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am
Berichten: 545
Woonplaats: Gent
Ah, Jeff heeft je verteld om daar een officiële Mach1 rem op te zetten waarschijnlijk? De rem die er oorspronkelijk op zat deed het ook, maar belange niet zo goed als de mach1 rempomp.

Zijn dat de bakken van je ouder kart? Hij ziet er helemaal anders uit! :O

Je rijd inderdaad een beetje te rijk. Zo rijk zelfs dat je bougie na een tijdje het begeefd omdat hij helemaal nat staat en vol hangt met olie. Je zou een kleine sproeier kunnen plaatsen. Je hebt aan de carburateur ook een klein regelvijsje zitten. Als je deze indraait krijgt ie minder benzine. Begin eerst daar maar eens mee. ;)

_________________
Birel RY31 met Rotax Max SR.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 8:34 pm 

Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm
Berichten: 110
De rem had ik nog liggen van op de oude kart en de bakken had ik ook voor de oude kart gekocht. Nu maar alles op deze gemonteerd. zal eens proberen met het regelvijsje een klein beetje in te draaien (denk rechtsom).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 8:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am
Berichten: 545
Woonplaats: Gent
Jep, rechtsom inderdaad. ;) Zie wel dat ie niet te arm gaat lopen...

_________________
Birel RY31 met Rotax Max SR.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 8:58 pm 

Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm
Berichten: 110
ja, een klein beetje per keer tot het goed gaat. Ik heb hier eens rond gekeken op het forum en het zou kunnen zijn dat ik te traag rij (roderen en niet hoog in toeren) en daardoor er geen goede verbranding is en er olie achterblijft.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 9:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Ik denk dat e zo rijk staat dat de bougie steeds weer vet slaat en dan startie niet meer nee.. maar dat heeft niets met de filter te maken...
Even naar je spoeiersettings kijken.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 12, 2013 10:24 am 

Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm
Berichten: 110
hier even een foto van de carburator. Ik moet dus dat regelvijsje (het linkse met dat veertje) naar rechts draaien? mss beginnen met 1/4slag of zou dat al te veel zijn?
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 12, 2013 11:49 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am
Berichten: 545
Woonplaats: Gent
Jep, het is dat vijsje. Ik zou langzaam aan doen met 1/8 slag per keer. Rij een paar keer rond en kijk je bougie. Staat hij nat? Terug 1/8 indraaien. Doe dit tot als hij goed staat.

Ik heb wel gehoord dat bij het roderen de motor vrij rijk mag staan, natuurlijk niet te rijk zodat je bougie ervan kapot gaat (zoals jij had)

_________________
Birel RY31 met Rotax Max SR.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David