Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 8:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 19, 2006 3:31 pm
Berichten: 42
Woonplaats: Purmerend
Hallo,

Ik heb een probleem met het starten van mijn kart (Leopard). Ik heb van de winter niet gereden en krijg de motor nu niet aan de praat. Voor de winterstop liep de motor prima en er zit in ieder geval brandstof in de leidingen. Nu denk ik zelf dat het aan mijn carb afstelling ligt. Weet iemand met welke instelling ik het beste kan beginnen, ik heb een IBEA L5 carb (geen jet sproeier).

Alvast bedankt!

Groeten Pascal

_________________
CRG Road Rebel - IAME Leopard


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 8:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Mischien domme vraag, maar heb je, je accu opgeladen?

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 8:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 19, 2006 3:31 pm
Berichten: 42
Woonplaats: Purmerend
Ja zelfs 2 accu's (waarvan 1 nieuw en zeker weten goed) en meerdere malen weer herladen om het nogmaals te proberen...Helaas zonder resultaat vooralsnog #-o

_________________
CRG Road Rebel - IAME Leopard


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 8:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Standaardafstelling voor je Ibea L5 is
L 1 slag
H 1 1/4 slag open.

Vonkt de bougie?
Bougie eens vervangen, als dat niet helpt even bougiedop vervangen en anders ligt het ergens anders in de ontsteking (bobine of bougiekabel)

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 8:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 19, 2006 3:31 pm
Berichten: 42
Woonplaats: Purmerend
Ik heb er zojuist een nieuwe bougie in gedraaid dus dat ga ik is even testen:) Moet wel zeggen dat ik geen fan ben van Fiamm accu's, ze zijn wel erg snel leeg... Dus nu weer opladen!

Vind het alleen erg vreemd dat hij nu niet wil lopen aangezien hij voor de winterstop perfect liep....

_________________
CRG Road Rebel - IAME Leopard


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 8:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Mja, bij mij was het ook zo dat die niet meteen wou aan slaan. Door het lange stilstaan was er blijkbaar een laagje aanslag op de bougie gekomen, waardoor die niet wou vonken. Na het vervangen ging die prima.

Hou ons op de hoogte!

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 8:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 19, 2006 3:31 pm
Berichten: 42
Woonplaats: Purmerend
Net de nieuwe bougie getest, hij vonkt goed en de ontsteking werkt ook goed volgens mij... Ik heb het idee dat de accu te weinig vermogen levert, hij (de nieuwe) is ook erg snel leeg terwijl hij de hele winter aan de druppellader heeft gestaan.

_________________
CRG Road Rebel - IAME Leopard


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 9:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Ajs, de hele winter?
Dan overlaad je de batterij, dan gaan er accumulatoren kapot als ik het goed heb, zelfs met druppellader.

Hoe gaat de startmotor tekeer? Hard? Zacht? Stopt die vanzelf met proberen, zelfs als je nog op de startknop aan het drukken bent?
In het laatste geval is het inderdaad de batterij...

Ik laad mijn batterij nooit langer dan 3-4 uur per keer. Volstaat normaal om 10 à 15 keer goed te starten als er geen ander defect is.


Heb je de batterij overigens ook op 12v geladen? (als je ze vb op 2v of 6v gaat laden, komt dat neer op ontladen en kunnen er ook accumulatoren kapot gaan).

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 9:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 19, 2006 3:31 pm
Berichten: 42
Woonplaats: Purmerend
Ik dacht dat het met een druppellader geen kwaad kon omdat hij de accu tot 80% snel laadt en daarna steeds op spanning houdt... De startmotor draait (te) langzaam en vrij hard en als de accu leeg is stopt hij inderdaad met proberen... De druppellader laadt met 14,4 V en de stand die ik gebruik is geschikt voor 0-20Ah dus aan de instelling kan het niet liggen denk ik... Gebruik jij zelf ook Fiamm accu's of is er een beter alternatief?

_________________
CRG Road Rebel - IAME Leopard


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 9:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Ik heb eentje van nieuwprijs 90 €, weet niet welk merk, staat enkel "Kartsport - Made exclusively for pro racing design" en wat eigenschappen.
En een goedkopere (30) van VABO.

De eerste geeft altijd genoeg power aan, de tweede ook, maar gaat minder lang mee.
Aan de instellingen van je lader mag het niet liggen. Maar een hele winter lijkt me, zelfs voor druppellader zoals gezegd, toch wat veel.

Heb je een multimeter? Bekijk dan even de stroomsterkte en spanning op de batterij en de verschillende contactpunten (startknop - on/offswitch - connectoren kabelboom - connectoren startmotor...) en neem even door of die overeenstemmen met wat de batterij normaal hoort op te leveren?

Als die goed genoeg geeft, zou ik toch gaan denken dat er wat mis is met de startmotor.

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2010 9:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 19, 2006 3:31 pm
Berichten: 42
Woonplaats: Purmerend
Ik heb een multimeter en ga morgen even kijken wat de waardes zijn, de accu had ik wel gemeten en merk wel dat het voltage erg snel achteruit gaat (wat geloof ik wijst op een slechte accu)... de accu's staan nu weer onder lading wat die zijn helemaal leeg, dus morgen weer proberen! Hopen dat het morgen wil lukken want wil eigenlijk vrijdag weer is rijden:D!

In ieder geval bedankt voor je reacties en ik laat het weten als het (niet) lukt;)!

_________________
CRG Road Rebel - IAME Leopard


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 08, 2010 3:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 19, 2006 3:31 pm
Berichten: 42
Woonplaats: Purmerend
Heb het net weer ff geprobeerd maar denk dat of mn accu erg slecht is of dat de startmotor kapot is... De startmotor draait erg langzaam maar draait nog wel... Zaterdag maar ff langs de kartshop anders

_________________
CRG Road Rebel - IAME Leopard


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 08, 2010 4:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Als de startmotor nog wel draait, zal het eerder aan de batterij liggen denk ik..

Probeer eens je kart naast een stopcontact te zetten en de adapter waarmee je de kart normaal oplaad te gebruiken als bron.
Steek die adapter dan even in stopcontact en verbindt de klemmen ervan met de contactpunten op de kabelboom.

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 08, 2010 6:42 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Citaat:
Als de startmotor nog wel draait, zal het eerder aan de batterij liggen denk ik..

Probeer eens je kart naast een stopcontact te zetten en de adapter waarmee je de kart normaal oplaad te gebruiken als bron.
Steek die adapter dan even in stopcontact en verbindt de klemmen ervan met de contactpunten op de kabelboom.


Hangt van je adapter af of dat lukt. Een druppellader is daar niet zo voor geschikt omdat je startmotor toch een pak vermogen afneemt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 08, 2010 8:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 04, 2007 8:26 pm
Berichten: 218
Woonplaats: zoetermeer
Kijk ook even naar je powerpack (box waar de accu in zit), bij mij was hij ook een keer kapot, en kreeg ik hem ook niet aan de praat.

ook toen had ik wel een vonk!

powerpack toen vervangen en hij deed het weer

_________________
www.tpxkartservice.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David