Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

"Sportuitlaat Rotax Max"
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=5910
Pagina 1 van 3

Auteur:  Dobbert [ ma dec 14, 2009 6:12 pm ]
Berichttitel:  "Sportuitlaat Rotax Max"

Heeft iemand hier ervaringen met een snellere uitlaat op een Rotax max.
Kwam deze tegen op kapaza.be

http://www.kapaza.be/Sport/Karten/22731 ... x_max.html

Zijn er nog meer fabrikanten voor soortgelijke uitlaten in de kartsport?

Lijkt mij overigens dat de originele uitlaat de beste is.

Auteur:  waldo_s [ ma dec 14, 2009 6:17 pm ]
Berichttitel:  Re: "Sportuitlaat Rotax Max"

sport uitlaat helpt wel zeker, als je recreant bent gaat het perfect en gaat je motor sneller maar voor competitie mag het niet

Auteur:  Dobbert [ ma dec 14, 2009 6:36 pm ]
Berichttitel:  Re: "Sportuitlaat Rotax Max"

Dank voor je reactie,

heb je ook enig idee waar ik eens zou kunnen kijken voor zo iets, kan er online niks van vinden.

En mag je dan nog wel overal rijden?

Auteur:  Pro-kart monster [ ma dec 14, 2009 7:47 pm ]
Berichttitel:  Re: "Sportuitlaat Rotax Max"

Het ziet er uit als de eerste de beste scooter uitlaad :lol:

Auteur:  Washandje [ ma dec 14, 2009 8:01 pm ]
Berichttitel:  Re: "Sportuitlaat Rotax Max"

Gewoon lekker laten zoals het is zou ik zeggen.
De Rotax uitlaat is prima en snel genoeg.
Eerst zou ik meters gaan maken en goed leren rijden.

Auteur:  DH-karting [ ma dec 14, 2009 8:19 pm ]
Berichttitel:  Re: "Sportuitlaat Rotax Max"

Romano heeft voor zover ik weet ook het meeste in scooter uitlaten gedaan.
Ik heb gehoord dat het gewoon een jongen was die leuk met metaal om kon gaan.
De uitlaten schijnen berekend te zijn maar ook daar zijn de meningen nogal over verdeeld.

Hoe het met zijn kart uitlaten zit weet ik niet, maar ik heb genoeg negatieve reacties over de scooter uitlaten gehoord.
Aangezien ook zijn site het niet meer doet denk ik dat je inderdaad gewoon beter de originele uitlaat kan houden.

Auteur:  Dobbert [ ma dec 14, 2009 8:52 pm ]
Berichttitel:  Re: "Sportuitlaat Rotax Max"

Ben zelf niet van plan om zo iets aanteschaffen hoor kwam het gewoon tegen en het maakte me nieuwsgierig, weet nog van "vroegah" dat zo een uitlaat nogal veel scheelde, en ik vroeg mij af of er leveranciers waren voor dit soort dingen in de kartsport.

@washandje: Met meters maken en goed leren rijden heeft het weinig te maken en wat voor de 1 prima is hoeft ook voor de ander niet te zijn het is toch mooi als je met je rotaxje een cross of zo goed kan bijbenen.

Auteur:  David [ ma dec 14, 2009 9:18 pm ]
Berichttitel:  Re: "Sportuitlaat Rotax Max"

Een uitlaat kan inderdaad veel schelen, bij een Rotax Max misschien ook, want die uitlaatjes schijnen toch de boel een beetje te begrenzen. Ik weet dat sommige mensen ook geexperimenteerd hebben met een ICC uitlaat, alleen bleek het toen best moelijk om een goede carburateur afstelling te vinden.

Ik denk dat Washandje bedoelt dat er veel tijd gevonden kan worden in het leren rijden met en het afstellen van een Rotax Max, ben je daar al heel goed in en wil je toch sneller dan de Max toelaat zou je kunnen beginnen met de boel aan te passen. Daarvoor is het wellicht een beetje zonde van je geld, maar dat mag een ieder voor zichzelf bepalen natuurlijk :)

Auteur:  Klainstain [ ma dec 14, 2009 10:12 pm ]
Berichttitel:  Re: "Sportuitlaat Rotax Max"

Het beste (en uiteraard, zoals altijd het duurste) van allemaal blijft nog altijd je uitlaat berekenen.
Al heb ik dit bij een kart nog nooit gezien

Auteur:  Washandje [ ma dec 14, 2009 10:27 pm ]
Berichttitel:  Re: "Sportuitlaat Rotax Max"

Haal anders een de demper uit je uitlaat plus de kop.
Dan heb je een geweldig geluid en ook wel wat extra vermogen!

Auteur:  Nuno [ di dec 15, 2009 12:42 pm ]
Berichttitel:  Re: "Sportuitlaat Rotax Max"

zet er een dd2 uitlaat op

Auteur:  jeffrey1991 [ di dec 15, 2009 1:31 pm ]
Berichttitel:  Re: "Sportuitlaat Rotax Max"

Bij me stage, hebben ze toen voor zo'n blok een uitlaat volledig opnieuw berekend. Scheelde wel veel.

Auteur:  Dobbert [ di dec 15, 2009 7:18 pm ]
Berichttitel:  Re: "Sportuitlaat Rotax Max"

De DD2 uitlaat is idd anders is dit ook de verklaring waarom een DD2 meer vermogen heeft ten opzichte van de normale rotax of ligt dit aan verscheidene dingen. De manier van aandrijving heeft niks met motorvermogen te maken. Ik neem aan dat ze het motorvermogen bedoelen en niet het vermogen aan de as/wielen in de "folders".

@ washandje:Lijkt me een beetje onzinnige opmerking daar het onmogelijk de bedoeling is dat je met enorme herrie gaat rijden met als gevolg baanontzegging.

Auteur:  David [ di dec 15, 2009 9:45 pm ]
Berichttitel:  Re: "Sportuitlaat Rotax Max"

De cilinder van een DD2 is ook anders (luchtfilter ook maar vraag me af of dat veel scheelt).
Je kan die dingen ook op een normale Max monteren, en het vermogen gaat dan inderdaad omhoog, het vervelende is dat dat meestal bij de hogere toerentallen is, en de kans bestaat dat ie zelfs nog slechter loopt bij lage toerentallen :P

Wat betreft de standaard demper van een Max, het schijnt dat het ook een positief effect heeft als je erin slaagt 2 dempermatjes erin te proppen ipv 1 (net als alle andere in dit topic besproken aanpassingen niet toegestaan bij wedstrijden).

Auteur:  Hendrik1985 [ di dec 15, 2009 10:42 pm ]
Berichttitel:  Re: "Sportuitlaat Rotax Max"

en is het niet mogelijk een KF3 uitlaatje of zoals bij meerdere 125cc automaten, een sorrt van 100cc uitlaat met MD demper.

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/