Auteur |
Bericht |
ingels
|
Geplaatst: za okt 03, 2009 5:20 pm |
|
Geregistreerd: za okt 03, 2009 5:04 pm Berichten: 11
|
hallo mijn radiator verliest heel veel water maar is nergens een restant van water te vinden aan het oppervlak en in de hoeken van de radiator zou dit met de afsluitdop kunnen te maken hebben
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Tom
|
Geplaatst: za okt 03, 2009 5:23 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Had ik laatst ook.
Er kan overdruk zijn op je koeling: Check of de bouten op de motorkop goed vast staan.
Moesten deze goed vaststaan is het iets anders.
Is je motor laatst eens warm gelopen?
Dan zijn de pakkingen van je motor waarschijnlijk doorgebrand of hoe gaat dat.
Gewoon pakkingen veranderen en dan zou het in dat geval in orde moeten zijn.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
ingels
|
Geplaatst: za okt 03, 2009 6:05 pm |
|
Geregistreerd: za okt 03, 2009 5:04 pm Berichten: 11
|
pakkingen zijn nieuw want motor is helemaal vernieuwd dus veronderstel ik dat de bouten ook wel vast staan tijdens het rijden lekt hij aan de dop vertelden ze mij want ik had dit niet opgemerkt maar toch bedankt voor de reactie ik ga de bouten deze week is nakijken
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
joris
|
Geplaatst: za okt 03, 2009 8:46 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
Citaat: veronderstel assumtion is the mother of all fuck ups zeggen ze in engeland ofwel mensen die die motoren in elkaar schroeven maken ook fouten dus zeker controleren
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Tom
|
Geplaatst: za okt 03, 2009 9:29 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Mja, nieuw of niet, die bouten kunnen altijd wat lostrillen he.
Zoals joris zegt: assumption is the mother of all fuck ups.
Het boutje controleren kost je niets, de pakkingen kosten 2x niets, als je hem meteen bij de kartshop binnen gooit ben je al wat anders kwijt.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
tony kart racer
|
Geplaatst: za okt 03, 2009 11:20 pm |
|
Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am Berichten: 1727
|
quote : Check of de bouten op de motorkop goed vast staan. einde qoute. motorkap op een kart?? weet je zeker dat hij langs je radiator dop lekt en niet je motorblok?? ![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
_________________ ![Afbeelding](http://img181.imageshack.us/img181/531/kartracer1uk6.th.png)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Philipper
|
Geplaatst: zo okt 04, 2009 8:47 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Misschien bedoelde hij cilinder kop ?
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011![Afbeelding](http://i139.photobucket.com/albums/q293/gogo188/Sig-3.jpg)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Beire
|
Geplaatst: zo okt 04, 2009 11:38 am |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
@ Tony, ik weet niet hoe jij het noemt maar er is wel degelijk een groot verschil tussen een motork op en een motork ap. Dus het kereltje met de grote ogen ![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif) was er geen met een brilletje op denk ik. En er kan van alles misgaan met zo'n motorkop of zoals Phlipper goed begrepen had cylinderkop. Soms krijgt de shop een warmgelopen motor binnen die na reparatie wéér warm gelopen is. Bij nazicht blijkt dat de radiatordop door 1 of andere reden (slecht geplaatst of zo) water verliest. Zo gaat je water weg en krijg je slechte koeling met alle gevolgen van dien. Als je voor elke keer dat zoiets gebeurd is een € kon krijgen had je al aardig wat geld bijeen. Het is als piloot/mecano zowieso beter als je altijd alles ns goed nakijkt en als je tijdens het rijden wat abnormaals merkt aan je motortemp. kan je beter ineens stoppen dan nog even tot aan de pits te rijden (ook al lijkt dat minder vermoeiend). Zo bespaar je jezelf soms al aardig wat miserie.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Tom
|
Geplaatst: zo okt 04, 2009 12:05 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Bedoelde inderdaad cilinderkop...
Intussen al wat kunnen proberen ingels?
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
ingels
|
Geplaatst: zo okt 04, 2009 12:47 pm |
|
Geregistreerd: za okt 03, 2009 5:04 pm Berichten: 11
|
moet dit weekend het hele weekend werken(kart staat bij mijn schoonouders) het zal voor morgen zijn dat ik de bouten van de cilinderkop is ga nakijken hou julie op de hoogte
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Jurgen#21
|
Geplaatst: zo okt 04, 2009 2:54 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Subarumouse
|
Geplaatst: zo okt 04, 2009 4:31 pm |
|
|
Hallo Ingels,
De dop van je radiator is een soort ventiel dat overdruk doorlaat om barsten van de radiator te voorkomen. Kijk eerst eens naar de dop voor je alles weer los trekt. -schroefdraad goed en afsluitend? -Kan de overdruk door de dop, via het slangetje er uit of staat deze continu open zodat je op deze wijze je water verliest? -Is de waterpompas dicht? Is dit alles goed, kijk dan naar de motor zelf. Is de kop niet krom? Zit er een scheurtje in de koelmantel?
Het beste, zet de heleboel onder druk. Nergens lekkage, dan de dop zelf nakijken cq. vervangen.
Subarumouse
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
ingels
|
Geplaatst: zo okt 04, 2009 11:18 pm |
|
Geregistreerd: za okt 03, 2009 5:04 pm Berichten: 11
|
misschien een domme vraag maar hoe kan ik deze radiator het best op druk zetten
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma okt 05, 2009 3:18 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
sluit 1 kant af, de andere kant op een slang aan je kraan. Let wel op!! op de waterleiding zit toch een kleine 3bar druk. Wees rustig en voorzichtig. Je dop zou bij ~.9bar moeten openspringen. Als het goed is kun je een klein slangetje aansluiten op de "overloopring" welke je normaliter in een reservoir uit laat lopen. Hierdoor heb je geen water op de baan, en kun jezelf bijhouden hoeveel je overstort! hier een dop incl overstort 1 bar: ![Afbeelding](http://www.kartsandparts.ca/store/images/T/P8110129.JPG) hier een radiator met "overstortring" of cup of weet ik veel hoe je het noemt ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif) : ![Afbeelding](http://www.speedpartz.com/foz_shifter_kart_rad_topview_nobackground_xsmall.jpg)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
ingels
|
Geplaatst: di okt 06, 2009 12:32 am |
|
Geregistreerd: za okt 03, 2009 5:04 pm Berichten: 11
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |