Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2009 5:20 pm 

Geregistreerd: za okt 03, 2009 5:04 pm
Berichten: 11
hallo mijn radiator verliest heel veel water maar is nergens een restant van water te vinden aan het oppervlak en in de hoeken van de radiator zou dit met de afsluitdop kunnen te maken hebben


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2009 5:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Had ik laatst ook.


Er kan overdruk zijn op je koeling:
Check of de bouten op de motorkop goed vast staan.

Moesten deze goed vaststaan is het iets anders.


Is je motor laatst eens warm gelopen?

Dan zijn de pakkingen van je motor waarschijnlijk doorgebrand of hoe gaat dat.

Gewoon pakkingen veranderen en dan zou het in dat geval in orde moeten zijn.

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2009 6:05 pm 

Geregistreerd: za okt 03, 2009 5:04 pm
Berichten: 11
pakkingen zijn nieuw want motor is helemaal vernieuwd dus veronderstel ik dat de bouten ook wel vast staan tijdens het rijden lekt hij aan de dop vertelden ze mij want ik had dit niet opgemerkt maar toch bedankt voor de reactie ik ga de bouten deze week is nakijken


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2009 8:46 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
Citaat:
veronderstel


assumtion is the mother of all fuck ups

zeggen ze in engeland

ofwel mensen die die motoren in elkaar schroeven maken ook fouten dus zeker controleren


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2009 9:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Mja, nieuw of niet, die bouten kunnen altijd wat lostrillen he.

Zoals joris zegt: assumption is the mother of all fuck ups.

Het boutje controleren kost je niets, de pakkingen kosten 2x niets, als je hem meteen bij de kartshop binnen gooit ben je al wat anders kwijt.

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2009 11:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am
Berichten: 1727
quote :
Check of de bouten op de motorkop goed vast staan.
einde qoute.

motorkap op een kart?? :shock: :^o

weet je zeker dat hij langs je radiator dop lekt en niet je motorblok?? :?:

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 8:47 am 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Misschien bedoelde hij cilinder kop ?

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 11:38 am 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
@ Tony, ik weet niet hoe jij het noemt maar er is wel degelijk een groot verschil tussen een motorkop en een motorkap. Dus het kereltje met de grote ogen :shock: was er geen met een brilletje op denk ik. :oops:

En er kan van alles misgaan met zo'n motorkop of zoals Phlipper goed begrepen had cylinderkop. Soms krijgt de shop een warmgelopen motor binnen die na reparatie wéér warm gelopen is. Bij nazicht blijkt dat de radiatordop door 1 of andere reden (slecht geplaatst of zo) water verliest. Zo gaat je water weg en krijg je slechte koeling met alle gevolgen van dien. Als je voor elke keer dat zoiets gebeurd is een € kon krijgen had je al aardig wat geld bijeen.
Het is als piloot/mecano zowieso beter als je altijd alles ns goed nakijkt en als je tijdens het rijden wat abnormaals merkt aan je motortemp. kan je beter ineens stoppen dan nog even tot aan de pits te rijden (ook al lijkt dat minder vermoeiend). Zo bespaar je jezelf soms al aardig wat miserie.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 12:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Bedoelde inderdaad cilinderkop...

Intussen al wat kunnen proberen ingels?

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 12:47 pm 

Geregistreerd: za okt 03, 2009 5:04 pm
Berichten: 11
moet dit weekend het hele weekend werken(kart staat bij mijn schoonouders) het zal voor morgen zijn dat ik de bouten van de cilinderkop is ga nakijken hou julie op de hoogte


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 2:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm
Berichten: 336
Woonplaats: Oudenbosch
Misschien ook een keer je waterkeringen controleren. Kan ook het probleem zijn :wink:

_________________
Jurgen Marijnissen Kart Racing. (<<Aanklikbaar!)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 4:31 pm 
Hallo Ingels,

De dop van je radiator is een soort ventiel dat overdruk doorlaat om barsten van de radiator te voorkomen.
Kijk eerst eens naar de dop voor je alles weer los trekt.
-schroefdraad goed en afsluitend?
-Kan de overdruk door de dop, via het slangetje er uit of staat deze continu open zodat je op deze wijze je water verliest?
-Is de waterpompas dicht?
Is dit alles goed, kijk dan naar de motor zelf.
Is de kop niet krom?
Zit er een scheurtje in de koelmantel?

Het beste, zet de heleboel onder druk.
Nergens lekkage, dan de dop zelf nakijken cq. vervangen.

Subarumouse


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2009 11:18 pm 

Geregistreerd: za okt 03, 2009 5:04 pm
Berichten: 11
misschien een domme vraag maar hoe kan ik deze radiator het best op druk zetten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2009 3:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
sluit 1 kant af, de andere kant op een slang aan je kraan.
Let wel op!! op de waterleiding zit toch een kleine 3bar druk. Wees rustig en voorzichtig.
Je dop zou bij ~.9bar moeten openspringen.
Als het goed is kun je een klein slangetje aansluiten op de "overloopring" welke je normaliter in een reservoir uit laat lopen.
Hierdoor heb je geen water op de baan, en kun jezelf bijhouden hoeveel je overstort!

hier een dop incl overstort 1 bar:
Afbeelding
hier een radiator met "overstortring" of cup of weet ik veel hoe je het noemt :P :
Afbeelding

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 12:32 am 

Geregistreerd: za okt 03, 2009 5:04 pm
Berichten: 11
bedankt


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David