Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
gx 200 vraagje https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=5740 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | stanneman [ zo okt 25, 2009 7:54 pm ] |
Berichttitel: | gx 200 vraagje |
Hallo allemaal, Ik heb van iemand van het forum hier een chassis en een gx 200 gekocht. Ben gelijk maar eens met de gx 200 bezig gegaan en er is 1 onderdeel wat ik niet snap. Een handel op het blok onder het benzinetankje met daarop het opschrift H en L. FOTOTJE http://cid-3ed3da75c4c9b81a.skydrive.li ... /gx200.jpg Is dit alleen een draaipunt voor het externe gasmechanisme? Het lijkt in het blok toch een mechanischewerking te hebben! Alvast bedankt voor de antwoorden! |
Auteur: | Xzelicon [ zo okt 25, 2009 8:57 pm ] |
Berichttitel: | Re: gx 200 vraagje |
Dat klopt, is dan ook redelijk speciaal aan dit blokje, ik heb hem zo gekocht en weet ook niet echt waar het voor dient, maar als je hem meer naar voor / achter schuift en je trekt hem aan voel je verschil, dus het zal wel met een soort governor te maken gehad hebben. Volgens mij kan je deze er gewoon van af halen, heb je het blokje al aan het lopen btw? |
Auteur: | stanneman [ zo okt 25, 2009 9:03 pm ] |
Berichttitel: | Re: gx 200 vraagje |
Zag in het werkplaats handboek inderdaad staan dat het een governor is en ook hoe hem af te stellen. Dus daar ben ik al verder mee. Maar wat is een governor en hoe werkt het??? Btw het blokje loopt nog niet |
Auteur: | Xzelicon [ zo okt 25, 2009 9:06 pm ] |
Berichttitel: | Re: gx 200 vraagje |
Een governor is niet noodzakelijk bij het karten, het wordt vooral gebruikt indien de motor een hogedrukspuit of betonmolen ofzo aandrijft. De governor zorgt er dan voor dat als je de motor instelt op een hoger toerental (dus zonder dat de gashendel terug veert) en de motor niet meer belast wordt, deze de motor iets laat zakken in toerental ter bevordering van de levensduur, maar zoals je kan zien is deze al niet meer aangesloten op de carburateur. Tenmiste, dit is voor zover ik het weet. Wat doet het blokje wel/niet dan btw? Zag dat je er een externe tank op hebt aangesloten, benzine pompje goed aangesloten en gaatje in de inlaat geboord? |
Auteur: | stanneman [ zo okt 25, 2009 9:16 pm ] |
Berichttitel: | Re: gx 200 vraagje |
Bedankt voor je antwoord. Nu weet ik tenminste waar het voor is. (En dat ik het niet nodig heb) Ik had er even een los flesje benzine aangehangen voor de test.(met beluchting en boven de carb ) Dan kon ik overal nog even makkelijker bij. Maar de volgende keer zet ik het tankje terug en ga dan weer verder. Er is een vonk dus de ontsteking werkt. De sproeier zat dicht, hersteld. Nu af en toe vlam uit de uitlaat en terugslag, binnenkort weer eens verder kijken. Bedankt voor het mee denken. |
Auteur: | Xzelicon [ zo okt 25, 2009 9:21 pm ] |
Berichttitel: | Re: gx 200 vraagje |
Vlam uit de uitlaat is onverbrande benzine, ik vermoed dat je de carb overstroomt, als je een korte test wilt doen is het misschien beter om de vlotterkamer vol benzine te zetten en dan starten, weet niet echt of dit voldoende zal zijn, maar is te proberen. Ontstekings timing kan bijna niet fout zijn bij deze blokjes omdat deze heel simpel werkt via een magneet op het vliegwiel . |
Auteur: | stanneman [ zo okt 25, 2009 9:37 pm ] |
Berichttitel: | Re: gx 200 vraagje |
Aan het ontstekingstijdstip kun je niks af stellen, dus dat moet goed zijn. Ik zal de vlotter controleren en voor de zekerheid toch een nieuw bougietje er in. Het komt wel goed het is een eenvoudig blokje Al weet ik dan niet wat een governor is |
Auteur: | Xzelicon [ zo okt 25, 2009 9:47 pm ] |
Berichttitel: | Re: gx 200 vraagje |
Hehe, de governor is ook niet belangrijk . En ze zijn inderdaad zeer eenvoudig |
Auteur: | stanneman [ di okt 27, 2009 6:32 pm ] |
Berichttitel: | Re: gx 200 vraagje |
De inlaatklep moest gesteld, bleef open staan in de compressieslag. Dat verklaarde de rookpluimpjes uit de inlaatpoort tijdens het starten Van de uitlaatklep is de tuimelaar gescheurd en gaat daardoor nauwelijks open, gelijk maar 2 besteld a €7,-p/st Ik zal binnenkort even een apart forum openen over mijn kartproject. |
Auteur: | Xzelicon [ di okt 27, 2009 10:05 pm ] |
Berichttitel: | Re: gx 200 vraagje |
Ah, toch gevonden dan gefeliciteerd! Wel jammer dat de tuimelaar is gescheurd... Gelukkig zijn de onderdeeltjes bijna gratis . Kijk naar je topic over het project uit! Maak je overal foto's van? |
Auteur: | stanneman [ zo nov 01, 2009 3:54 pm ] |
Berichttitel: | Re: gx 200 vraagje |
Kleptuimelaars vervangen, kleppen gesteld. Pakkingen van de carb vervangen. En hij loopt Ik heb hier nog olie van de auto halfsynt. 5w40 kan ik dat er in mikken? Zit er nog een oliefilter ergens? Kan er gewoon euro 95 in? Bedankt voor antwoorden maar weer! |
Auteur: | Robs [ zo nov 01, 2009 4:02 pm ] |
Berichttitel: | Re: gx 200 vraagje |
geen oliefilter volgens mij en kan gewoon euro 95 in ja welke soort olie zou ik niet weten |
Auteur: | Xzelicon [ zo nov 01, 2009 5:53 pm ] |
Berichttitel: | Re: gx 200 vraagje |
Ja kan gewoon euro 95 in, maar je moet even kijken, kan zijn dat hij net een tikkeltje lekkerder loopt op 98 . Oliefilters kennen deze blokjes niet, weet zo niet welke olie wij gebruiken maar na een snelle zoek actie kwam ik 5w30 tegen, 5w40 zal niet echt een probleem mogen zijn, zo kieskeurig zijn deze blokjes niet |
Auteur: | stanneman [ zo nov 01, 2009 8:01 pm ] |
Berichttitel: | Re: gx 200 vraagje |
Dat lijkt mij ook, ik mik het erin. Ik zal een nieuw topic starten over het projectje dan gaan we daar verder. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |