Auteur |
Bericht |
voske5
|
Geplaatst: ma okt 12, 2009 5:05 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 07, 2009 4:04 pm Berichten: 9
|
hallo karters
ik heb laats een kart gekocht, hier kon ik nog niet mee rijden omdat het stoeltje te klein was, nu heb ik een ander stoeltje gemaakt en erin geplaats, en ging ik rijden op het bedrijventerrein bij ons thuis, maar steeds als ik het gas volgas in trapte, viel hij terug. wat kan dit zijn? (wallbro carburateur en vortex vad)
alvast bedankt
|
|
Omhoog |
|
|
Robs
|
Geplaatst: ma okt 12, 2009 5:09 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 07, 2009 4:08 pm Berichten: 121 Woonplaats: Vlissingen
|
carberateur goed afgestelt?
_________________ *Aprilia RS250 *BMW 320I (bijna circuit-klaar) *Zanardi + KF1
|
|
Omhoog |
|
|
DH-karting
|
Geplaatst: ma okt 12, 2009 5:11 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Klinkt inderdaad alsof de carburateur te rijk staat. De hoofdsproeier moet 1/2 slag open en de onderuitsproeier 1 1/4 slag .
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma okt 12, 2009 5:12 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Als hij veelste arm staat heb je dat fenomeen ook
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: ma okt 12, 2009 5:16 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Je kan meteen even checken.
Als hij niet meer doorgaat moet je even choken. Als hij dan doorgaat (omdat hij 'eindelijk' benzine krijgt) moet je hem rijker zetten. Als hij terugvalt in toeren staat hij alvast niet te arm.
Merk je dat hij even inhoud tussen de 9000-12000 toeren en er dan als een pijl van door schiet, staat hij allicht te rijk.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Robs
|
Geplaatst: ma okt 12, 2009 7:24 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 07, 2009 4:08 pm Berichten: 121 Woonplaats: Vlissingen
|
das inderdaad de makkelijkste manier om er zo snel mogelijk achter te komen of dat het probleem is! pluimke voor tom
_________________ *Aprilia RS250 *BMW 320I (bijna circuit-klaar) *Zanardi + KF1
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: ma okt 12, 2009 7:46 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Afgeknelde benzine lijding kan ook wel eens voor problemen zorgen
|
|
Omhoog |
|
|
voske5
|
Geplaatst: di okt 13, 2009 4:59 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 07, 2009 4:04 pm Berichten: 9
|
owke ik heb er eventjes naar gekeken en hij stond te rijk, hij hield in en dan trok hij goed door, ik heb hem wat armer gezet en nu doet hij het beter. maar hoe kan ik hem nu precies goed afstellen?
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: di okt 13, 2009 5:03 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Je kan ook even je bougie gaan aflezen om te zien of hij nog armer mag.
Hoe ik het weet (ben geen topmonteur, maar heb zelf aldoende wat geleerd) is - witte of lichte bougie te arm - koffie met melk bruin is goed - donkerbruin is te rijk.
Je kan ook neer de zuiger gaan kijken als je de uitlaat er even af haalt. Als ik me dat goed voor heb is: - een soort vlinder op de zuiger dat hij goed afgesteld staat over het algemeen - heel schone zuiger dat hij wat te rijk staat - zuiger met spikkeltjes op te arm
Correct me if i'm wrong, please...
Vergeet ook niet hoe warmer hoe armer. als het warmer is, zet de lucht uit, dus gaat hij ipv 20 luchtdeeltjes koud, misschien 13 luchtdeeltjes warm aanzuigen wat maakt dat je dus de benzine toevoer ook wat minder moet zetten (dus armer)
Als je kart nu bij kamertemperatuur staat mag hij gerust wat armer dan dat hij in een koude garage staat.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: di okt 13, 2009 5:50 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
je kunt beter stellen hoe kouder hoe rijker want dat is gevaarlijk voor de motor
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di okt 13, 2009 6:16 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ja maar dat rijmt niet
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di okt 13, 2009 6:21 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: di okt 13, 2009 6:24 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Waar komt die joris dan wel niet vandaan?:o
Neen, maar @ voske Te arm brengt ook wel plakkers en vastlopers mee, dus ook wel mee oppassen zoals joris zegt:)
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: di okt 13, 2009 6:53 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik woon op het middel punt tussen berghem veldhoven en venray
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: di okt 13, 2009 7:05 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
dat zegt ook iedere analfabeet maar nu ff terug ontopic:D laat je iets weten als het gelukt is voske? Ikzelf heb ook wel heel wat tijd aan die carbu zitten prutsen, maar eens je het doorhebt/aanvoelt.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|