Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
V-Power https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=565 |
Pagina 1 van 4 |
Auteur: | stephan [ do jun 16, 2005 7:17 am ] |
Berichttitel: | V-Power |
wat vinden jullie van V-Power ik hoor hier heel veel goede verhalen over maar ook heel veel slechte verhalen. wat vinden jullie de voordelen? en de nadelen? |
Auteur: | PraatPaal [ do jun 16, 2005 8:01 am ] |
Berichttitel: | |
ik heb met iemand van Shell-Ferrari gesproken voor school en dit kwam eruit V-power is wel anders, een echt merkpaar verschil krijg je echt pas als je moter echt optimaal loopt, dan kan je netaan die halve PK meer uit je moter halen. V-power is ontwikkelt in damenwerking met Ferrari in de F-1 en is daarom gebaseert op de V-motoren (motoren met een houding van de zuigers in een duidelijke V-vorm, eg. Vtwin V6 V12) die ferrari altijd gebruikt in zijn voertuigen. Daarom zal V-power ook meer invloed hebben op een V-motor als op een motor met met de zuigers in een lijn of een wankelmoter. Ook is het natuurlijk een verschil of je de brandstof in een 2-takt : waarin de meeste kracht verkregen word uit poorttimingen en de (expansie) uitlaat. of dat je het in een 4-takt gooit waar uitlaat (en timingen) nauwelijks invloed hebben op het vermogen van de motor. Het is dus maar ff proberen en kart op de testbank zette om te kijken of het echt uitmaakt of jij er V-power in gooit.... |
Auteur: | Honda360 [ do jun 16, 2005 8:44 am ] |
Berichttitel: | |
Het is wel zo dat je blok een stuk warmer wordt door V-Power, dus als je problemen hebt met koeling zou ik het niet gebruiken. |
Auteur: | mats [ do jun 16, 2005 9:02 am ] |
Berichttitel: | |
de V-power in duitsland is weer anders, die heeft een veeeel hoger octaan gehalte overal komen nu zulke dingen, Total heeft Excellium, BP heeft Ultimate |
Auteur: | PraatPaal [ do jun 16, 2005 10:24 am ] |
Berichttitel: | |
Honda360 schreef: Het is wel zo dat je blok een stuk warmer wordt door V-Power, dus als je problemen hebt met koeling zou ik het niet gebruiken.
V-power heeft een hoger octaan gehalte waardoor de ontbranding op hogere toerentallen soepel en snel verloopt, hierdoor gaat wel de ontbrandings temperatuur omhoog waardoor het bij 2 takt ook alleen aan te raden is bij gebruik van koelvloeistof (dus geen water of lucht) Bij een 4-takt kan het wel met geforceerde luchtkoeling omdat daar maar een ontbranding in de 4 zuigerslagen plaats vind en er meer koelingstijd is. Maar uiteraard zeg ik niet dat een warmloper uitgesloten is.... |
Auteur: | Honda360 [ do jun 16, 2005 11:16 am ] |
Berichttitel: | |
mats schreef: de V-power in duitsland is weer anders, die heeft een veeeel hoger octaan gehalte
overal komen nu zulke dingen, Total heeft Excellium, BP heeft Ultimate Dan kan je dus beter V-Power uit Duitsland hebben, hoe hoger het octaan gehalte hoe beter toch? |
Auteur: | Jeroen Eggink [ do jun 16, 2005 11:17 am ] |
Berichttitel: | |
ik heb vorige week op Pottendijk gereden met mn schakel met V-Power erin. ik vond dat hij bovenin toeren iets mooier doorliep, merkte verder niet echt veel verschil dat hij meer vermogen zou hebben... Ik gebruik gewoon water in mn radiateur, kan dat niet met V-Power? |
Auteur: | roy [ do jun 16, 2005 11:26 am ] |
Berichttitel: | |
ik heb V-power uit Duitsland met octaan van 101 hoger dus als in Nederland en dat werkt perfect |
Auteur: | mats [ do jun 16, 2005 11:28 am ] |
Berichttitel: | |
Honda360 schreef: mats schreef: de V-power in duitsland is weer anders, die heeft een veeeel hoger octaan gehalte overal komen nu zulke dingen, Total heeft Excellium, BP heeft Ultimate Dan kan je dus beter V-Power uit Duitsland hebben, hoe hoger het octaan gehalte hoe beter toch? Al rij ik in de buurt van de duitse grens, of in Kerpen, tanken we altijd daar, Hoe hoger octaan gehalte hoe beter ja, |
Auteur: | SkeurijzeR [ do jun 16, 2005 12:00 pm ] |
Berichttitel: | |
Het is niet helemaal correct gezegt hoe hoger octaangetal hoe beter. Hogere octaangetal zorgt ervoor dat de gecomprimeerde brandstof bij hoge toerentallen niet zelf gaat ontbranden (detoneren, pingelen) In een oude honda motor (bv zon huurkartmotor) hoef je geen brandstof met octaan getal 120 te doen! Ook met andere motoren is het zo dat je de motor wel moet afstellen op de hogere octaan brandstof (verschil tussen nederlandse Vpower en euro98 is niet zo groot, dus dat is niet perce nodig) Het verschil is pas goed merkbaar als je altijd met octaan 102 rijd, en dan opeens weer op 95 gaat rijden. Dan loop de motor goedberoert, en zal hele tijd detoneren. Wat ik begrijp over Vpower is dit; De nederlandse Vpower is gemaakt voor fileverkeer, dus dat is helemaal niet interressant voor karten. (gaat vuilafzetting op de kleppen tegen, en komt zo tot schonere verbranding) Zelfs voor de 4taktrijders is nederlandsche Vpower niet interresant, omdat deze motoren al een betere vebranding hebben dan gewone auto's, dus ook minder vuilafzetting enz. Duitse Vpower daarintegen is meer voor die autobahn, dus dat is wel meer voor snelheid. Maar of je het verschil zult merken met karten betwijvel ik, maar ik denk maar zo, die nie waagt, die nie wint! Ik heb eerder ook Vpower(nederlandse) getankt, in mn fietspadferrari, maar mertke er geen f*ck van Dat gepraat van die ferrariman bij jou op school praatpaal, het is ergens ook wel logisch dat bij een 6 of 8 cilinder een groter invloed heeft als bij een 4cilinder (en bij een 1 cilinder dus nog minder) Met je bewering van dat bij 4takt timing haast geen invloed heeft, laat je alleen maar zien dat je absoluut geen verstand hebt van motoren! Timing is bet allerbelangrijkste van de motor, timing kan je motor maken of breken! Dat geld voor 4takt net zo hard als voor 2takt! Maar om ontopic te blijven, Nederlandse Vpower zou ik niet nemen. Duiste Vpower, weet ik niet van hoe dat reageert, dus dat zul jezelf ff uitmoeten proberen. Wel weet ik dat je de eerste paar tankjes nog niets zult merken, omdat de motor eerst even weer moet 'wennen' aan de anderse brandstof. Wat je ook kunt doen is gewoon euro95 of 98 bij de pomp halen, en er octaanbooster aan toe voegen |
Auteur: | mats [ do jun 16, 2005 12:20 pm ] |
Berichttitel: | |
volgens ons reglement bij chrono mag je geen octaanbooster toevoegen, soms, heeeel soms nemen ze brandstof monsters, en praatpaal is geen 32, hij heeft 32 berichten, hij is 16 |
Auteur: | SkeurijzeR [ do jun 16, 2005 12:27 pm ] |
Berichttitel: | |
idd had al wegehaald Maar Vpower e.d. is net zo goed niet toegestaan als octaanboosters, dus dat maakt geen verschil |
Auteur: | mats [ do jun 16, 2005 12:29 pm ] |
Berichttitel: | |
V-power mogen we gewoon mee rijden hoor, |
Auteur: | SkeurijzeR [ do jun 16, 2005 12:39 pm ] |
Berichttitel: | |
ow ja? Dan zou ik zeker de duitse Vpower proberen! Klopt ook wel, vaak staat benzine moet gewoon aan de pomp te koop zijn ofzo iets dergelijks! Ik heb tijdje terug geinformeerd bij 4tkct, maar daar was Vpower verboden. |
Auteur: | mats [ do jun 16, 2005 12:42 pm ] |
Berichttitel: | |
ja klopt, in het reglement staat : Ongelode in de vrije handel te verkrijgen benzine |
Pagina 1 van 4 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |