Auteur |
Bericht |
Booz
|
Geplaatst: zo nov 01, 2009 7:52 pm |
|
Geregistreerd: di okt 06, 2009 7:23 pm Berichten: 15
|
Ik heb een vraag over de Briggs & Stratton World Formula motor. Wat voor schade kan je verwachten als je krukas is afgebroken bij de koppeling en watvoor schade kan je verwachten als je lagers zijn vastgelopen op de krukas? De reden dat ik dit vraag is omdat we een kart op het oog hebben waarbij de eigenaar 3 BSWF motoren in onderdelen erbij wil doen. Een motor is uit 2004 en twee motoren zijn uit 2008. Bij een motor is de krukas gebroken, en bij de andere twee zijn de lagers vast gelopen op de krukas.
Is het bijvoorbeeld mogelijk om een krukas as van een van de motoren waarbij de lagers zijn vastgelopen in de motor te zetten waarvan de krukas is afgebroken? Zou dit icm een nieuw setje krukaslagers weer een goede motor opleveren of kan ik meer dingen verwachten die vervangen moeten worden? Alvast bedankt!
|
|
Omhoog |
|
 |
Energy 390
|
Geplaatst: zo nov 01, 2009 9:33 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
zou er vanuit gaan dat je bij alle drie de motor toch een behoorlijk bedrag kwijt bent om ze weer tip top in orde te brengen. € 300-500.
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: zo nov 01, 2009 9:55 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
Yep, dat zijn 2 vastlopertjes, om ze in orde te krijgen ben je dan soieso zoals vermeld voor elke motor te reviseren 350€ kwijt. er moeten veel meer delen vervangen worden dan alleen die lagers want doordat die motor vast loopt wordt alles krom getrokken grtz
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |
Booz
|
Geplaatst: ma nov 02, 2009 2:04 pm |
|
Geregistreerd: di okt 06, 2009 7:23 pm Berichten: 15
|
Hmm wat ik niet terug vind in jullie reacties is dat bij 1 motor de krukas is gebroken, hier is dus niks vast gelopen. Zal deze motor ook zodanig beschadigd zijn dat deze gereviseerd moet worden?
Voor de duidelijkheid, het is de bedoeling om van 3 motoren 1 goede maken, niet om er 3 goede motoren van de maken.
|
|
Omhoog |
|
 |
DH-karting
|
Geplaatst: ma nov 02, 2009 2:38 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Als je van 3 kapotte motoren 1 goede kan maken, waarom zou de verkoper dat dan niet doen ? Ik denk namenlijk dat je voor een lopende meer krijgt dan voor 3 met schade. ( zeker als de schade dusdanig groot is dat je er nog geen 1 lopende van kan maken )
Wat er precies allemaal stuk is als de krukas is gebroken kunnen we hier ook niet zeggen, voor zoiets moet je dus ook bij de verkoper zijn.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
Scarto
|
Geplaatst: ma nov 02, 2009 4:14 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
Zoals hierboven genoemd lijkt het me vrij onwaarschijnlijk om voor elkaar te krijgen, ook ben je dan je verzegeling kwijt, dus wedstrijdmogelijkheid = weg.
Wat ik me ook af zou vragen is of je wel iets wilt kopen van iemand die drie betrouwbare 4takten kan laten vastlopen, misschien zegt dit namelijk iets over de manier hoe hij met zijn blokken en karts omgaat.
|
|
Omhoog |
|
 |
golfje21
|
Geplaatst: ma nov 02, 2009 6:02 pm |
|
Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm Berichten: 353 Woonplaats: bemmel
|
ik ben het met scarto eens + als een krukaslager echt vast slaat sloop je ook je krukas. ik zou zeggen koop 1 blok in goede staat.
_________________ Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08
|
|
Omhoog |
|
 |
Booz
|
Geplaatst: di nov 03, 2009 9:18 am |
|
Geregistreerd: di okt 06, 2009 7:23 pm Berichten: 15
|
Bedankt voor de reacties tot dus ver. De 3 blokken verkoop de verkoper samen met een oud kombikart chassis bij een kart met rotax max blok. In 1e instantie gaat het mij dus ook om de kart met rotax die wel gewoon in goede staat is en is verzegeld. De reden dat ik hier dus ook mijn vraag stel is omdat ik benieuwd hoe 'makkelijk' ik die andere blokken zou kunnen verkopen als 1 goed blok. Of een goede motor gebruiken voor op het kombikart chassis. Maar zoals ik begrijp zitten hier dus wat haken en ogen aan.
Om antwoord te geven op de vraag hoe laat je drie blokken vastlopen. Van 1 blok is de krukas geloof ik gebroken door het van de baan afschieten met volgas op nat gras. De andere blokken zijn tijdens een endurance (3uurs meen ik me te herinneren) vast gelopen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: di nov 03, 2009 10:40 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
Kan een krukas zo gewoon breken door van de baan te gaan grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |
Klainstain
|
Geplaatst: wo nov 04, 2009 10:54 am |
|
Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm Berichten: 661
|
ik denk dat hij die "volgas bedoeld" .. Maar dat lijkt mij ook redelijk onwaarschijnlijk. Tenzij een samenloop van omstandigheden?
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
 |
Plukkie
|
Geplaatst: wo nov 04, 2009 12:13 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Als ik het allemaal zo lees denk ik dat je na verloop van tijd met drie blokken blijft zitten. De kosten die je maakt voor de revisie lijkt me slecht op de wegen tegen het resultaat. Als je dan de motor voor een goeie prijs kunt verkopen speel je misschien quitte.....
De kosten die je maakt, om van drie weer één B&S goed te laten lopen, koop je wellicht al een andere leuke tweedehands voor.
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
 |
Booz
|
Geplaatst: do nov 05, 2009 4:16 pm |
|
Geregistreerd: di okt 06, 2009 7:23 pm Berichten: 15
|
Ik vraag mij ook af of het mogelijk is om een krukas te laten breken door volgas in nat gras te schieten. Wat volgens mij wel zo is is dat je ineens een belastingspiek hebt omdat de weerstand op de aandrijftrein in een keer een fractie van een seconde naar '0' schiet (afgezien van de massatraagheid van de wielen etc..) op het moment dat je van de baan gaat. Omdat de weerstand minder wordt krijgt je volgens mij een sterke versnelling en dus kracht die wellicht een krukas zou kunnen breken.
Nou vraag ik me wel af wie er met volgas vanaf schiet en of de krukas dan sowieso nog wel in goede staat was...
|
|
Omhoog |
|
 |
Plukkie
|
Geplaatst: do nov 05, 2009 4:21 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Citaat: Kan een krukas zo gewoon breken door van de baan te gaan Niet zo 'gewoon', maar het kan wel. Nu lijkt mij de opmerking "Samenloop van omstandigheden" we de beste opmerking. Het is zowieso geen klein 'klappertje' geweest lijkt me,........
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
 |