Auteur |
Bericht |
waldo_s
|
Geplaatst: vr sep 04, 2009 8:15 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm Berichten: 321 Woonplaats: genk
|
hallo, ik zit met het volgende probleem.. heb pas een motor gehaald bij bas en moest mijn ontsteking van mijn oude motor naar de nieuwe omzetten, dit gedaan en de ontsteking bijgesteld op 2mm nu toen we probeerden te starten ging het mis, wiel draaien in de juiste richting en ineens leek het wel alsof de motor in de andere richting wou opdraaien? op het moment dat de vonk kwam leek het alsof dit gebeurde? dus ter verduidelijking als ik het wiel rechtsom draaide leek het alsof mijn wiel ineens lingsom ging..? Morgen kan ik naar de meeting op genk komen als er iemand zo vriendelijk zou willen zijn om mij eventjes te helpen  hopelijk krijgen we het dan gemaakt en kan ik nog eens rijden  Grtz waldo
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma sep 07, 2009 12:25 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Waldo, is het nog gelukt op Genk? Kan het niet zijn dat de ontsteking te ver vervroegt? Als je heel laag in de toeren zit wil de motor wel een beetje bokken... Het kan alleen niet zo zijn dat ie met 2500 toeren, gaat terug bokken.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Kristof Dehert
|
Geplaatst: di sep 08, 2009 7:52 am |
|
|
Inderdaad... Wellicht heb jij een terugslagje gehad... wat bij vrogere 2takters veeEEeeeEEEL voorkwam... vooral hoe vroeger je ontstekingsmoment hoe erger... maar in het geval van jouw motor, (een 100ccer uit...?) Denk ik alvast dat ie niet in de andere richting draaid... dat kan ook helemaal niet... het beste is hem gewon effe in gang starten door te lopen... dan kan ie nooit terugslaan...
Ciao, Kristof
_________________ www.DMmotorsport.be=> Sign in on our Community and get connected, Supported or even sponsored ! (at dmLifeStyle=> Community)
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: di sep 08, 2009 3:40 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
In gang lopen is inderdaad de beste manier om een terugslag te voorkomen. Je bent toch zeker dat je 2mm vooronsteking gezet hebt hé? Anders zal je blok niet echt prima lopen, laat staan dat ie al wilt starten. En wat dat andersom draaien betreft: Dat kan best maar zal alleen goed lukken als je onsteking net verkeerd staat: 2mm na het BPP dus.
|
|
Omhoog |
|
 |
waldo_s
|
Geplaatst: wo sep 09, 2009 3:37 pm |
|
|
heb de ontsteking verzet en heb ondertussen al teken van leven gehoord in het blok maar nog niet hoe het moet zijn, als ik de benzine doorblaas en vervolgens probeer te starten dan start de motor maar valt bijna direct weer uit, hoe meer benzine in de motor hoe langer hij draait maar het lijkt wel alsof hij geen benzine aanzuigt.. de carbu is het denk ik niet want als ik mn hand op de carb zet en aan het wiel draai dan zuigt hij wel degelijk benzine aan en ook redelijk veel.. hoe zou ik het kunnen oplossen?
grts waldo
|
|
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: wo sep 09, 2009 4:49 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
de pakking tussen de carb en de motor er goed tussen zitten? er zit een klein gaatje in dat open dient te zijn!!
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
waldo_s
|
Geplaatst: wo sep 09, 2009 5:02 pm |
|
|
heb er vloeibare pakking tussen zitten, maar heb wel gezorgd dat dit gaatje open bleef..
|
|
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: wo sep 09, 2009 6:22 pm |
|
|
dan zal hij wel dicht zitten!!! controleren!!!
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
waldo_s
|
Geplaatst: wo sep 09, 2009 6:24 pm |
|
|
ok, zal het morgen eens controleren
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: wo sep 09, 2009 6:26 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
je kan er inderdaad beter een orginele papieren pakking in zetten met vloeibare pakking kun je dat gaatje niet open houden die vloeit namelijk weg naar alle kanten en ook in het gaatje
|
|
Omhoog |
|
 |
waldo_s
|
Geplaatst: wo sep 09, 2009 6:29 pm |
|
|
ik ga morgen even kijken of het gaatje dicht zit anders wacht ik misschien even en kom ik met de sleuteldag richting jullie, als ik iemand vind om mee te rijden, dan kunnen we het ineens alles goed maken en veranderen wat nodig! heb namelijk waarschijnlijk ook een nieuwe stoel nodig
|
|
Omhoog |
|
 |
waldo_s
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 7:24 pm |
|
|
heb vandaag carbu eraf gehaald en gekeken, zag dat mijn spruitstuk ondersteboven erop zat! die juist gezet en toen starte hij!! bleef wel niet goed draaien denk dat de carbu niet juist staat maar ik kom waarschijnlijk naar de kartdag bij kart-parts dus dan kunnen we het dan allemaal oplossen hoop ik!
|
|
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: di sep 15, 2009 11:38 pm |
|
|
beginners foutje!! hoor t erg veel  weer wat geleerd