Auteur |
Bericht |
kourni
|
Geplaatst: di aug 11, 2009 1:10 pm |
|
Geregistreerd: za jul 25, 2009 1:21 pm Berichten: 30 Woonplaats: Antwerpen
|
Zoals elders aangegeven ben ik op zoek naar een eerste kart. Nu ben ik een Gillard B&S WF gaan bekijken. Als de motor draaide was er een rammelend/tikkend geluid te horen. Volgens de verkoper was dit de koppeling die niet 'pakte', maar volgens mij was het het vliegwiel. Ik heb namelijk onlangs ongeveer hetzelfde geluid gehad aan mijn auto (Audi met DSG bak), en daar was het vliegwiel de boosdoener. Iemand hier ervaring mee? Bij de kart wordt wel een nieuwe koppeling meegegeven, maar volgens mij is daarmee het probleem niet van de baan. Wat kost het plaatsen van een nieuwe koppeling eigenlijk? Ik kan het niet zelf.
|
|
Omhoog |
|
|
raymon
|
Geplaatst: di aug 11, 2009 6:16 pm |
|
Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am Berichten: 54 Woonplaats: geertruidenberg
|
hey kourni ik rij zelf ook een briggs and stratton world formula. en heb het zelfde probleem. bij mij is het de koppelingsschijf die niet helemaal tegen de koppelling zelf aanzit. tot nu toe heeft bij mij geen problemen opgeleverd. maar ik weet niet zeker of dit een probleem is of word. ik heb er zelf nog geen last van gehad. je hoort een soort belletje bij ons dan. een nieuwe koppeling kost ong 170 euro . en plaatsen is het simpelste je haalt de bout los van de koppeling met een luchtsleutel. en je haalt zo heel de koppeling van de krukas deze heb je zo vervangen
M.V.G
Raymon
_________________ Kombikart Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: di aug 11, 2009 9:26 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
meestal is dit bij deze blokjes de koppeling, als het vliegwiel los is zijn er toch meer problemen. Vaak is er dan ook geen goede ontsteking!
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo aug 12, 2009 4:27 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Het vliegwiel veroorzaakt (vrijwel) nooit een tikkend geluid op dit soort motoren (omdat het eigenlijk gewoon een grote vaste schijf is waar verder weinig bijzonders aan zit), meestal is het inderdaad de koppeling. Bij die audi zal er waarschijnlijk een of ander dempingssysteem in het vliegwiel zitten o.i.d. wat dat geluid veroorzaakt... (weet het niet precies bij VAG maar bij AR heb ik er wel eens van gehoord)
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|