Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

sproeiersetting voor een maxter 125cc schakel
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=5422
Pagina 1 van 1

Auteur:  100cc vortex [ za aug 01, 2009 8:41 pm ]
Berichttitel:  sproeiersetting voor een maxter 125cc schakel

ik heb een 125cc maxter (schakel) gekocht maar hij loopt niet goed.

GR Jeremy

Auteur:  Washandje [ za aug 01, 2009 10:27 pm ]
Berichttitel:  Re: sproeiersetting voor een maxter 125cc schakel

Mischien kan je uitleggen wat er precies niet goed gaat en of je iets merkt?

Auteur:  Sendatje [ zo aug 02, 2009 12:38 am ]
Berichttitel:  Re: sproeiersetting voor een maxter 125cc schakel

Misschien is het handiger, voor dat je sproeiers en dat soort dingen gaat veranderen, om het geheel wat schoon te maken.

Carburateur schoonmaken, nieuwe benzine er in, nieuwe bougie eventueel.

Auteur:  Philipper [ zo aug 02, 2009 8:18 am ]
Berichttitel:  Re: sproeiersetting voor een maxter 125cc schakel

Eventueel een carburateur revisie doen

Auteur:  100cc vortex [ zo aug 02, 2009 11:28 am ]
Berichttitel:  Re: sproeiersetting voor een maxter 125cc schakel

als ik gas geef begint de kart tebokken

Auteur:  100cc vortex [ zo aug 02, 2009 11:32 am ]
Berichttitel:  Re: sproeiersetting voor een maxter 125cc schakel

maar er zit nu een 48 sproeier in is dat niet tehoog

Auteur:  Henri [ zo aug 02, 2009 1:09 pm ]
Berichttitel:  Re: sproeiersetting voor een maxter 125cc schakel

Het lijkt me erg verstandig dat je even door een techneut er naar laat kijken.
48 sproeier kan niet. De hoofdsproeier zal eerder rond de 155/160 zitten.
48 kan wel de stationair sproeier zijn.

Het bokken kan ook bij het op het gas gaan aan de afstelling van het chassis liggen.

Auteur:  100cc vortex [ zo aug 02, 2009 4:18 pm ]
Berichttitel:  Re: sproeiersetting voor een maxter 125cc schakel

sorry ik bedoelde 148 hoofd sproeier
maar ik denk dat hij verzuipt en dat die daar door bokt

Auteur:  joris [ zo aug 02, 2009 5:07 pm ]
Berichttitel:  Re: sproeiersetting voor een maxter 125cc schakel

wat voor carb ? een dellortho vhsh 30 neem ik aan

wij rijden de seven met 168 hoofd en dq 270 met een k28 naald en 45 onderuit

maar het kan goed zijn dat de maxter amders moet staan bel ff een leverancier voor de basis setup

bokken van de motor is meestal te rijk van onderuit ( meestal probeer ik eerst altijd wat rijker en dan armer) door de naald te laten zakken (is clipje omhoog) of een kleinere buis wel goed de bougie in de gaten houden of die niet te arm word

Auteur:  100cc vortex [ zo aug 02, 2009 6:06 pm ]
Berichttitel:  Re: sproeiersetting voor een maxter 125cc schakel

ik heb eerst 153 hoog gehad en toen liep ie helemaal niet.
toen hebben wij er een 148 ik gedrukt en toen ging het een heel stuk beter maar toen ie warm werd deed ie het weer.
de setting wat er nu in zit van rechts naar links 148 dan krijg je 63 en daarna 60 en de naald staat helemaal onder in en de bougie is nat
en ohja het is een dellorto carburateur

Auteur:  Harald65 [ ma aug 24, 2009 7:20 pm ]
Berichttitel:  Re: sproeiersetting voor een maxter 125cc schakel

Ik zag dit onderwerp, en ik dacht laat ik mij ook maar eens aanmelden bij het kartforum 8) Ik heb zelf ook een Maxter schakelblok, een MXO uit 2006 om precies te zijn, en ik ben sinds vorig jaar begonnen met karten op mijn 42e. Ik ben als een gek gaan rondvragen en inlezen in de materie rond sproeiersettings, want ik heb geen zin in onnodige motorschade te rijden dus...... wat je als hoofdregel kan stellen: Hoe warmer hoe armer. Dus als het buiten 30 graden is, heb je een totaal andere sproeierafstelling dan als het 12 graden buiten is. Sterker: Als je blok perfect staat afgesteld met 30 graden en je gaat een week daarna met 16 graden rijden heb je kans dat de zaak vastloopt. Met andere woorden: ieder keer moet je je sproeiersettings aanpassen. De eerste controle methode is de kleur van je bougie en ik hoor ook van karters die de kleur van de uitlaat (aan de binnenkant) ook in ogenschouw nemen. Het handigste is om met een spreadsheet te werken. Daarin hou je bij wat de juiste sproeiersettings zijn bij welke weersomstandigheid. Zo kun je na een tijdje wel een aardig startpunt hebben waarmee je de training kan beginnen. Ik heb in een instructie van IAME gelezen dat voor iedere 6 graden je één sproeiermaat moet veranderen. Maar dit kan voor ieder blok misschien wel anders zijn. Over carburateurafstelling kan je echt een boek volschrijven. In het kartboek van Dennis van der Spoel staat veel interressante informatie hierover.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/