Auteur |
Bericht |
Rickrick32
|
Geplaatst: ma mei 25, 2009 6:43 pm |
|
Geregistreerd: za sep 01, 2007 8:48 am Berichten: 68 Woonplaats: Huissen
|
Hallo
Kan iemand mij vertellenwat precies het verschil is tussen sinter en gewone remblokken? Wat is het verschil in kwaliteit, prestaties en levensduur?
Alvast bedankt voor jullie reacties
_________________ CRG Road Rebel 2006 Vortex Rok 2008
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: ma mei 25, 2009 10:03 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Sinter remblokken hebben een hele andere samenstelling van de voering (zachter). Deze remmen veeeeeeel beter dan de gewone remblokken en dat rijd gewoon erg prettig. Daarnaast slijten ze ook wel sneller dan de gewone blokken, maar je doet er best wel lang mee... ik in ieder geval 1 seizoen en ik rij ca. 1x maand.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
MarcoPolo
|
Geplaatst: di mei 26, 2009 8:53 am |
|
Geregistreerd: wo nov 01, 2006 4:58 pm Berichten: 34
|
Oragnic Zijn goedkoper, maar slijten sneller. Moeten ook eerst op temperatuur gebracht worden vooraleer ze maximale remkracht afgeven. Niet zo ideaal dus voor rijden in de regen en heel koude omstandigheden. Bijten initieel ook iets minder hard en hebben iets meer kracht nodig om bediend te worden, maar hebben het voordeel dat de ze veel progresiever opkomen en je een betere respons geven.
Sinter Zijn duurder, maar gaan dan weer langer mee. Bevatten extra metaalschilfers of -poeder die zorgen voor een uitstekende initiele bijt- en remkracht ongeacht de temperatuur van de remblokken zelf. Inrijden is niet nodig. Het gevoel van respons kan je eerder omschrijven als on-off, niets tussenin. Nadeel is dat ze qua temperatuur veel heter lopen, warmte die wordt doorgegeven aan de remklauw en vloeistof.
Hangt er dus eigenlijk een beetje vanaf wat je precies wil.
|
|
Omhoog |
|
 |
hvb83
|
Geplaatst: di mei 26, 2009 3:26 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am Berichten: 209
|
En het zal ook deels afhangen van de samenstelling van je remschijf, over het algemeen kun je zeggen dat de schijven die wat doffer klinken als je erop tikt (met je vingers, niet met een hamer, je slaat ze zo krom!) ook wat feller aangrijpen. De combinatie remcilinder -> remklauw, afstelling van je remhevel, schijfdiameter en het materiaal van de schijf en de blokken is vaak verschillend en zal daarom ook per kart verschillen. En de ene rijder vindt het prettiger om met een bijterige rem te rijden die makkelijk blokkeert, terwijl de ander liever een rem heeft die harder kan worden ingetrapt alvorens hij blokkeert. Persoonlijk vind ik het belangrijkste dat je precies aanvoelt wanneer hij gaat blokkeren. Die combinatie moet je naar op zoek.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
 |