Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

15000tpm
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=517
Pagina 1 van 2

Auteur:  kege [ ma mei 30, 2005 1:49 pm ]
Berichttitel:  15000tpm

weet hier iemand aan welk toerental mijn 100cc als max zou moeten draaien.parilla iame 100cc ik dacht 18000toeren maar ik haalde maar 14900 toeren?
advise plz

Auteur:  Rikjuh [ ma mei 30, 2005 2:06 pm ]
Berichttitel: 

Kege,

Dit is per baan verschillend. Zo te zien heb jij een luchtgekoeld blok? Hierbij is het noodzakelijk om je toerental te zien. Als je hem namelijk te arm of te rijk zet. Lopen ze meteen kapot. Luchtgekoeld loopt rond de 18.000 toeren.

Afstellen is een neuwkeurig en belangrijk werk. Dus neem daar genoeg tijd voor.

Mvg Rik

Auteur:  kege [ ma mei 30, 2005 2:08 pm ]
Berichttitel: 

wel ja maar ik krijg hem maar tot 15000 in genk met een rechtstuk van ca 300meter?
moet ik hem dan armer zetten in hoge toeren?

Auteur:  igot [ ma mei 30, 2005 2:28 pm ]
Berichttitel: 

Kege, om hoger in te toeren te rijden zou je ook een andere tandwielverhouding kunnen nemen.

Auteur:  Rikjuh [ ma mei 30, 2005 2:28 pm ]
Berichttitel: 

Neej. Juist niet. Zorgen dat je de juiste bougie derin hebt zitten. De binne kant van de bougie moet er bruin kleurig uitzien. En de buitenkant zwart. Zodat hij in de hogere toeren meer benzine ( smering krijgt ) Dit is zeer belangrijk. Jou toerenbreik kun je afstellen door je tandwiel verhouding. Dus kijk deze ook even na.

Auteur:  joris [ ma mei 30, 2005 4:31 pm ]
Berichttitel: 

kege was dit de eerste keer dat je ging rijden ??

de (ongeveer) juiste tandwiel vehoudingen kun je lezen in een andere topic

ik zelf rijd altijd wat minder toeren ongeveer 17.000 want dan gaat je blokje wat langer mee maar 18 a 19 of zelfs tegenwoordig 21 is normaal

je moet alleen met je naalden spelen als je motor niet goed door loopt (dan staat ie te rijk ) of teveel jankt das meestal te arm

gewoon rijden en rijker zetten tot die niet meer goed doorloopt en dan ietsje armer tot ie dat wel doet

maar als dit de eerste keer was zou ik er niet veel aan doen omdat je naa een paar keer rijden een veel hogere bochten snelheid krijgt en dus ook een hoger eindtoerental

Auteur:  kege [ ma mei 30, 2005 6:45 pm ]
Berichttitel: 

ja maar 15000 toeren op het rechte stuk en ik was pas halverwege, kreeg er niks meer uit :-(
reed wel 10 op 86
heb nu 78 achter maar ik zal voor maar groter gaan zeker?

Auteur:  kege [ ma mei 30, 2005 8:33 pm ]
Berichttitel: 

wel ik ga wel eens kijken voor de juiste verhouding, maar als ik dus achter kleiner ga en voor groter dan zou ik meer toeren moeten maken of heb ik het mis?

Auteur:  David [ ma mei 30, 2005 8:57 pm ]
Berichttitel: 

Ik zou de eerste 3 keer lekker met 15.000 toeren blijven rijden, en je concentreren op het veilig afstellen van de carburateur, en de kart leren kennen. Zodra je weet hoe je de boel heel moet houden kan je beginnen de grenzen van je materiaal op te zoeken.

Auteur:  kege [ ma mei 30, 2005 9:01 pm ]
Berichttitel: 

okok maar ik kan wel aan een stuur draaien hoor, dus met de carbu kan ik al heel wat afstellen zeg je.
dan ga ik dit eens proberen als was dit niet echt een duidelijk antwoord op de vraag he

Auteur:  jvd [ ma mei 30, 2005 9:01 pm ]
Berichttitel: 

idd
zo ben ik ook begonnen

de eerste paar keren heb ik ook niets aan de afstelling gedaan
zowel motor als kart
gewoon aan de kart wennen en leren sturen

ik had daarvoor ook alleen maar indoor en af en toe is in een pro-kart gereden


maar zo'n snelle machine is wel kicken hoor
en dat afstellen komt vanzelf wel

Auteur:  kege [ ma mei 30, 2005 9:03 pm ]
Berichttitel: 

dat is het dus ik vind het niet SNEL genoeg, ze reed maximum 90 denk ik en dat is traag. ik trok als nen zot naar die 90 toe en daarna BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR niks meer , toen ik afremde naar de bocht toe en terug gas gaf was het net of de motor lag even stil hoewel de wielen zeker niet doorslipten van het remmen

Auteur:  David [ ma mei 30, 2005 9:12 pm ]
Berichttitel: 

Zou inderdaad eens met je carburateur gaan spelen (wel heel voorzichtig).
In het begin zet je allebei je sproeiers in de basisafstelling, als de kart warm gereden is draai je de hoofdsproeier een flink stuk open. Hierdoor zal ie niet meer lekker doorlopen in toeren (misschien dat je daar nu dus al last van hebt). Als je nu bijvoorbeeld op accelereert op het rechte stuk draai je langzaam de sproeier weer dicht, tot het moment dat ie wel netjes doorloopt. Voor de zekerheid zou je em dan weer een heel klein stukje open kunnen draaien.

Auteur:  jvd [ ma mei 30, 2005 9:13 pm ]
Berichttitel: 

doe dan als eerste is eem kleiner tandwiel achter
zodat ie minder snel optrekt maar iets meer top heeft

meer zou ik dan niet doen in begin

Auteur:  joris [ ma mei 30, 2005 9:20 pm ]
Berichttitel: 

als het op de helft van het rechte stuk is loopt ie niet goed door dat heeft niks met je verhouding te maken je moet ff luisteren wat ie doet of 4 takten is teveel benzine of niks te weinig als je te weinig krijgt en je het niet met je sproeier goed gesteld krijgt moet waarschijnlijk je carburatuertje gereviceert worden

maar brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr lijk mij op 4takten

Citaat:
wel ik ga wel eens kijken voor de juiste verhouding, maar als ik dus achter kleiner ga en voor groter dan zou ik meer toeren moeten maken of heb ik het mis?


hierdoor gaat ie minder toeren draaien

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/