Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

veel problemen
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=5145
Pagina 1 van 2

Auteur:  jeroentjuhh [ za mei 09, 2009 4:31 pm ]
Berichttitel:  veel problemen

ik heb dus n kart gekocht maar zit best veel problemen bij hij was nie voor niks 100 euro:P
maare probleem 1 ik krijg m moeilijk aan de bougie is altijd vet als ik hem aanduw en dan weer kijk als ie loopt loopt ie 5 minute dan is bougie weer vet en krijg ik hem niet meer aan het is een tillotson(ofzo:S) cabrateur

hij remt niet ik heb de klauw enzo er af gehaald helemaal schoongemaakt zat flink veel troep in nieuwe cupjes ze gingen er trouwens wel moeilijk in helemaal ontlucht was het ook niet bleek de remcilinder vast te zitte die hebben we nou los gekregen opnieuw ontlucht maar hij doet het nog niet owjah dat ene ontluchtingsflesje was die schroefdraad te groot dus ik heb zelf iets verzonnen maar hij doet het nog niet

en bij mij zit tandwiel op de krukas dus altijd compressie hoe ken je daar iets voor maken da je soort koppeling heb ofzo want hoe doen ze da dan in wedstrijd als je bij de start weg wil rijde:S

Auteur:  Birel Racing [ za mei 09, 2009 5:26 pm ]
Berichttitel:  Re: veel problemen

sorry dat ik het zeg, maar ik vind je taalgebruik heel moeilijk om soms te begrijpen :wink:
Bij de start van een wedstrijd doen ze een flying lap waardoor ze dus niet stilstaand moeten vertrekken :wink:

Auteur:  DH-karting [ za mei 09, 2009 5:30 pm ]
Berichttitel:  Re: veel problemen

En er worden ook geen wedstrijden meer voor 100cc gehouden.
Behalve dan een zogenaamde 'zwarte' race waar je soms nog wel met een 100cc mee mag doen.
Om ook je laatste vraag te beantwoorden : nee er kan geen koppeling op.
Eigelijk kan alles. maar zoals al zovaak is gezegt ( en ook te vinden op het forum )
Het gaat dan zoveel kosten dat je beter een nieuw blok met koppeling kan kopen

Auteur:  marlon_ruchtie [ za mei 09, 2009 5:38 pm ]
Berichttitel:  Re: veel problemen

Wat betreft het vet slaan: Of je carburateur staat veel te rijk, of je hebt naar verhouding teveel olie in je benzine gemengd. Mengverhouding voor een 100cc is geloof ik 1:18 o.i.d. (dus 1 deel olie op 18 delen benzine, ik geloof dat dit het was maar pin me er niet op vast)

Bij de "ontluchtingsflesjes" zijn als het goed is meerdere maten schroefdraad geleverd zodat je voor elk remsysteem de juiste hebt...(Bij mij wel in ieder geval) Als je remcilinder vast zat, heb je dan ook gekeken waarom deze vast zat? Je kunt hem namelijk wel los maken maar als hij gewoon stuk is dan werkt je rem inderdaad nog niet...

Koppeling gaat, zoals hierboven al aangegeven, gewoon teveel geld kosten. Kun je beter een ander blok kopen waar al een koppeling op zit...

Auteur:  jeroentjuhh [ za mei 09, 2009 5:44 pm ]
Berichttitel:  Re: veel problemen

jah nat he mijn neef maakte hem telkens schoon en uhm ik heb er 1:35 in gedaan en toen nog iets bij gedaan met schone benzine

Auteur:  pieter [ za mei 09, 2009 7:19 pm ]
Berichttitel:  Re: veel problemen

@ ook van deze kant
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind ook je taalgebruik heel moeilijk om soms te begrijpen
??Je mengverhouding 1:35 en toen nog iets bij gedaan met schone benzine meschiel wel handig te vertellen hoeveel je er bij hebt gedaan aan schone benzine.
Zoals Marlon al zegt 1:18 zit je dus bijna op het Dubbele met 1:35

Auteur:  marlon_ruchtie [ za mei 09, 2009 7:32 pm ]
Berichttitel:  Re: veel problemen

jeroentjuhh schreef:
jah nat he mijn neef maakte hem telkens schoon en uhm ik heb er 1:35 in gedaan en toen nog iets bij gedaan met schone benzine


Dan zou ik maar heel snel een nieuwe jerrycan benzine gaan mengen voordat je hem vast hebt zitten.(Of je huidige zo mengen dat je alsnog op een acceptabele verhouding komt) Een natte bougie en een vette bougie zijn 2 verschillende dingen, vermoedelijk heb je de carburateur veel te rijk staan als je bougie elke keer zeiknat is dus loop je afstelling even na. Wat het moet zijn zou ik niet weten, heb zelf nooit met een 100cc gereden, maar er zijn genoeg hier mensen die je dit wél kunnen vertellen...

Auteur:  joris [ zo mei 10, 2009 6:41 am ]
Berichttitel:  Re: veel problemen

of de vekeerde olie in de benzine

of de cabrb zit van binnen ergens vast

Auteur:  jeroentjuhh [ zo mei 10, 2009 1:26 pm ]
Berichttitel:  Re: veel problemen

carbrateur van binne vast lijkt me sterk want ik had er 2 en ik heb ze allebei 2 keer schoongemaakt

maar hoe kan dat dan dat zon 125cc van mn neef wel 1:35 gesmeerd word en mijn 100cc 1:18 dat lijkt mij erg veel of zit ik nou fout ik geloof jullie best jullie zijn van het karte en hebbe meer ervaring en verstand dan mij:P
ik zal nog is aan die man vragen van wie ik hem heb gekocht hoeveel hij hem smeerde;)

en afstellen bij zon cabrateur wanneer zit ik altijd goed en kan ik verder gaan afstellen??

Auteur:  Philipper [ zo mei 10, 2009 1:29 pm ]
Berichttitel:  Re: veel problemen

Iedere soort motor heeft een andere mengverhouding

Auteur:  Swiss 100cc iame Racer [ zo mei 10, 2009 1:30 pm ]
Berichttitel:  Re: veel problemen

rotax max 1 op 45 ong. 100cc rotax etc.. 1 op 18

Auteur:  marlon_ruchtie [ zo mei 10, 2009 1:31 pm ]
Berichttitel:  Re: veel problemen

De 125cc van je neef is een Yamaha crossblok (als ik het goed gelezen heb), deze zijn een stuk laagtoeriger dan jouw 100cc motor.

Auteur:  Philipper [ zo mei 10, 2009 1:41 pm ]
Berichttitel:  Re: veel problemen

en daarom is de mengverhouding anders

Auteur:  jeroentjuhh [ zo mei 10, 2009 3:47 pm ]
Berichttitel:  Re: veel problemen

jah maar je moet da ding is horen gaan das geen laagtoerig meer:P

Auteur:  marlon_ruchtie [ zo mei 10, 2009 4:19 pm ]
Berichttitel:  Re: veel problemen

Daarom staat er ook dat hij laagtoeriger is dan jouw 100cc, alles is relatief natuurlijk.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/