Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2005 9:40 pm 
Ik heb vandaag een kart gekocht waarop een TM Racing 125cc 6-bak blok ligt. Motor loopt super en hij rijd als een dolle, helaas werkt de koppeling niet en kan ik hem alleen aanduwen in de 2 en zo wat rondcrossen zonder schakelen..

Wil er vrijdag mee beginnen om het te repareren maar wat voorkennis is nooit weg!! Kan iemand mij wat tips geven over de werking van deze koppeling en wat er eventueel kapot zou kunnen zijn?

Rest mij nog wat vragen (ben een leek namelijk op kartgebied):
Moet je met dit blok altijd koppelen?
Bekende mankementen van dit blok?
oliepeil versnellingsbak niveau waar te peilen?
oliepeil bak hoeveel inhoud?
beste bakolie?
beste mengverhouding?
enz.

alvast bedankt voor de reacties, ik hoop er zo meer van te begrijpen en zo mijn kart helemaal top weer te maken!!!

groeten

Twan


Laatst bijgewerkt door Jizzyt op wo mei 25, 2005 10:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2005 9:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hee welkom op het Kartforum :D

Ben geen expert op TM gebied, maar sommige leden hier zijn dat wel dus die zullen je vragen beter kunnen beantwoorden.
Je hoeft bij dit blok niet altijd te koppelen, alleen bij het wegrijden/stoppen is een koppeling wel handig.
Je kunt even kijken of de koppelingskabel wel goed werkt, en goed afgesteld is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2005 9:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 04, 2005 2:50 pm
Berichten: 236
Woonplaats: sint maria lierde
ik hoop dat de koppeling niet helemaal stuk is want dan kan je weer wat geld uitgeven.
Maarja ikzelf heb een 100cc prc kart met parilla iame motor en ik mag ook lopen om te starten maar eens gestart is ze wel super om mee te rijden.
"Karts met koppeling zijn eigenlijk geen echtekarts voor de sport meer zij de kartshop uitbater mij onlangs" ik antwoorde hem dat ik het toch zou makelijk vinden en hij zei dat die speciaal waren ontworpen voor de minikarts.

grtz

_________________
Karten is een besmettelijke ziekte in de positieve zin


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2005 10:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
"Karts met koppeling zijn eigenlijk geen echtekarts voor de sport meer

Das pure onzin. Er worden tegenwoordig nog maar weinig karts verkocht zonder koppeling.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2005 10:10 pm 
koppelings probleem zit hem niet in de kabel, bij het inknijpen van de koppeling komt het hendeltje helemaal omhoog dus het moet wel dieper zitten.

ok dus schakelen kan zonder koppeling vanaf de 1 naar 6, wel ff fijn om te weten want om zonder weten meteen die hendel naar de 2 te zetten op hoge toeren blijft eng.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2005 10:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 316
Net als wat David zegt eerst goed bekijken wat er nou werkelijk kapot of fout aan is.
Het kan ook een koppelingsveer zijn maar het kan ook een goed versleten koppelingsplaat zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2005 10:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Jizzyt,

Gewoon even wachten..... er zijn volgens 3 leden die een TM 125 schakel
rijden en die daar zeker verstand van hebben.
Fart, Mental Mies, Roy ????????

Een van deze heren zal jou een goed antwoord geven, alleen moet je even
wachten totdat ze dit berichtje lezen.

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2005 11:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
kijk ff hier:

http://www.greenflag.net/tm/tm.html

Heb je een cross of ICC. Met koppelingskabel of hydraulish?

Palletje van drukgroep kan versleten zijn of de koppelingsplaten enz.

Bakolie = 500 ml, wij gebruiken silkolene, sommige wedstrijdrijders doen er maar 400 ml in

Peilen doe je aan de rechterkant van je blok, zit een boutje, vullen tot aan het gaatje,komt het er langzaam uit dan staat ie aan peil.

Smeren cross 1 op 30 , ICC 1 op 25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 26, 2005 5:58 am 
het is een cross met een kabel voor de koppeling, bakolie leek me vrij laag of leeg zal dit nog ff checken.

greetz

Twan


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 26, 2005 3:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
heeey nog een T emmertje er bij :D
schakelen doe je inderdaad zonder koppeling
ook terug schakelen
het kan zijn dat je koppeling niet goed staat afgesteld
bij staat ie ook net niet strak genoeg en ontkoppeld dus net niet goed
dus effe de kabel net iets strakker zetten kan heel veel schelen
nie tte veel anders gaat de koppeling slippen en ben je heel snel het zaadje
als eenmaal je platen versleten zijn heb je nieuwe nodig
ik zal even zoeken naar een paar links met wat tekeningen

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 26, 2005 3:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
http://www.tm-racing.com/

http://www.mototm-racing.de/

http://www.mototm.com/

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 26, 2005 3:44 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik weet niet of iemand het al getypt had maar je moet wel ff van je gas af als je schakelt je bak is sequentieel of zoiets en dan hoef je niet te koppelen (schilt je een hoop tijd op het rechte stuk)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 26, 2005 5:48 pm 
Heeft hij soms lang stilgestaan? Kan zijn dat de koppelingsplaat 'plakt' aan de drukgroep. Dan moet je gewoon ff rijden met de koppeling ingetrokken. Effe wat gassen en meestal doet hij het dan weer.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 26, 2005 6:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 316
Nou als de koppeling blijft "plakken" dan moet je of de platen vervangen of de olie vervangen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 26, 2005 6:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
als de koppeling blijft plakken is het eigenlijk altijd de olie
bij versleten platen blijven ze juist niet plakken
alleen word dat vaak in verband gebracht omdat ze door gaan slippen door dat ze blijven plakken
door dat plakken gebruik je de koppeling niet goed en slijten ze veel harder
vandaar de link

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David