Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Probleempjes
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2009 10:22 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 19, 2006 3:31 pm
Berichten: 42
Woonplaats: Purmerend
Ik ben gister voor het eerst wezen rijden op Berghem. Op zich liep de motor best goed na enig afstelwerk van de carb. Later moest ik alleen een keer erg hard remmen door een inschattingsfoutje :P en sloeg de motor af. Daarna wilde hij erg moeilijk starten... Heb hem daarna op de bok gezet en getest en ik kwam (moeizaam) maar tot 8000 toeren en daar begon hij ook erg te stotteren. Zelf denk ik dat het misschien de carb. is maar ik ben benieuwd naar jullie mening over wat het zou kunnen zijn. Vind het erg vreemd aangezien hij het daarvoor prima deed...

Nog een ander vraagje, ik ben een keer in de zandbak beland waardoor uiteraard alles onder het zand zit... Is het verstandig om de lagers open te maken en te reinigen of is goed smeren met wd40 voldoende? Ze blijven namelijk nog wel wat knarsen nu...

Alvast bedankt!

Groeten Pascal

_________________
CRG Road Rebel - IAME Leopard


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Probleempjes
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2009 10:55 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Kijk eens of het massadraadje goed vast zit wil wel eens los trillen. Heb ik ook wel eens gehad en wilde
toen ook niet doortrekken.

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Probleempjes
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2009 11:51 am 

Geregistreerd: vr aug 14, 2009 9:34 am
Berichten: 11
JE hebt enkele mogelijkheden hoor.
Ik veronderstel (aan je profiel te lezen) dat je een eopard hebt.

het volgende kan stuk zijn: = Reedvalves kapotgeslagen
= Bougie helemaal nat geslagen (en hierdoor ook door overvonkel stuk)

===> of er is een andere reden, die nietss met het blokkeren van je rem te maken had... EN inprincipe zou het er al helemaal niets mee mogen te maken hebben...

Draai de bougie eruit, maak een foto (goed close) en post hem effe

gr. Kristof
DMmotorsport

_________________
www.DMmotorsport.be
=> Sign in on our Community and get connected, Supported
or even sponsored ! (at dmLifeStyle=> Community)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Probleempjes
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2009 3:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 19, 2006 3:31 pm
Berichten: 42
Woonplaats: Purmerend
De massadraden zitten nog goed erop dus dat is het niet. Ik dacht eerst ook aan de bougie maar die zag er prima uit eigenlijk, toch maar een nieuwe erin gedraaid maar dit lostte het niet op helaas... Ik ga vanavond de carb eraf halen en is goed schoonmaken. De reedvalve is dat de klep waarvandaan het mengsel van de carb., de motor ingaat?

_________________
CRG Road Rebel - IAME Leopard


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Probleempjes
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2009 4:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Had enige tijd geleden ook zoiets voor.
Toen waren het de klappetjes van de carbu.

Eerst ging hij maar tot 12000/16000 toeren, daarna 10000, 8000 en dan startte hij nietmeer.
Klappetjes vervangen en was in orde.


// Enig google zoeken op reed valve zegt me dat dit dus inderdaad de klappetjes zijn, hoe het bij mij was.

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Probleempjes
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2009 5:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Klappetten, Reed Valves, Membraamplaatjes :D

Je hoeft de lagers niet allemaal helemaal open te maken, gewoon goed schoonmaken is voldoende. Het knarsen verdwijnt meestal na een paar rondjes gereden te hebben.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Probleempjes
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2009 9:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 19, 2006 3:31 pm
Berichten: 42
Woonplaats: Purmerend
Klinkt wel aannemelijk dat dit het probleem is aangezien de kart ongeveer een jaar heeft stilgestaan hiervoor... Moet ik de pakking vernieuwen als ik de carb. heb gereviseerd?
Wat zijn trouwens een beetje normale tijden op berghem met een Leopard? :P

Bedankt voor de hulp! =D)

_________________
CRG Road Rebel - IAME Leopard


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Probleempjes
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 6:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 19, 2006 3:31 pm
Berichten: 42
Woonplaats: Purmerend
Vandaag de boel maar is uit elkaar gehaald en inderdaad, de membraanplaatjes waren kapot! Er is van een van de plaatjes een stukje afgebroken.. Zit dit plaatje nu in het blok? of is dit niet schadelijk voor de motor? Sorry voor de vele vragen maar heb nog weinig ervaring ermee :roll:

Afbeelding

_________________
CRG Road Rebel - IAME Leopard


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Probleempjes
BerichtGeplaatst: za aug 29, 2009 5:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm
Berichten: 661
Aangezien het carbonplaatjes zijn kan dat normaal geen kwaad.
Bij mij was er een heel plaatje in de motor terechtgekomen,
en na enkele rondjes viel hij stil, omdat dat plaatje er terug uitkwam en tussen het nieuwe zat..

_________________
Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Probleempjes
BerichtGeplaatst: za aug 29, 2009 6:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
De reed valves die je nu gebruikt hebben afgeronde hoeken.. die kunnen naar binnen klappen en afbreken (je ziet ook dattie precies in de hoek kapot is), ondanks dat carbon natuurlijk heel sterk is. Wij hebben dit ook gehad, 2 keer helaas en elke keer met afgeronde hoeken vervangen, toch gingen ze weer stuk. We hebben toen valves erin gezet die geen afgeronde hoeken hebben en het probleem heeft zich daarna niet meer voorgedaan.

Het afgebroken stuk vliegt overigens vrijwel direct de motor uit, das meteen weg.. het kan wel zijn dat het carbon voor wat inslagen in de kop en zuiger gemaakt heeft. maar dat mag ook niet veel uitmaken, mits er geen schade aan de kop is die kan loskomen.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Probleempjes
BerichtGeplaatst: za aug 29, 2009 8:19 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Het is niet altijd zo dat een stuk reed valve (of de hele reed valve) door de motor gaat. Afhankelijk van het moment dat hij stuk gaat kan het zijn dat je de valve (of een stuk ervan) gewoon in je luchtfilter terugvind.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Probleempjes
BerichtGeplaatst: zo aug 30, 2009 4:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 19, 2006 3:31 pm
Berichten: 42
Woonplaats: Purmerend
Bedankt voor alle hulp! De motor loopt weer als een zonnetje dus hier kan een slotje op! :)

_________________
CRG Road Rebel - IAME Leopard


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David