Auteur |
Bericht |
Pascal
|
Geplaatst: do aug 27, 2009 10:22 am |
|
Geregistreerd: do jan 19, 2006 3:31 pm Berichten: 42 Woonplaats: Purmerend
|
Ik ben gister voor het eerst wezen rijden op Berghem. Op zich liep de motor best goed na enig afstelwerk van de carb. Later moest ik alleen een keer erg hard remmen door een inschattingsfoutje en sloeg de motor af. Daarna wilde hij erg moeilijk starten... Heb hem daarna op de bok gezet en getest en ik kwam (moeizaam) maar tot 8000 toeren en daar begon hij ook erg te stotteren. Zelf denk ik dat het misschien de carb. is maar ik ben benieuwd naar jullie mening over wat het zou kunnen zijn. Vind het erg vreemd aangezien hij het daarvoor prima deed... Nog een ander vraagje, ik ben een keer in de zandbak beland waardoor uiteraard alles onder het zand zit... Is het verstandig om de lagers open te maken en te reinigen of is goed smeren met wd40 voldoende? Ze blijven namelijk nog wel wat knarsen nu... Alvast bedankt! Groeten Pascal
_________________ CRG Road Rebel - IAME Leopard
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: do aug 27, 2009 10:55 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Kijk eens of het massadraadje goed vast zit wil wel eens los trillen. Heb ik ook wel eens gehad en wilde toen ook niet doortrekken.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Kristof Dehert
|
Geplaatst: do aug 27, 2009 11:51 am |
|
Geregistreerd: vr aug 14, 2009 9:34 am Berichten: 11
|
JE hebt enkele mogelijkheden hoor. Ik veronderstel (aan je profiel te lezen) dat je een eopard hebt.
het volgende kan stuk zijn: = Reedvalves kapotgeslagen = Bougie helemaal nat geslagen (en hierdoor ook door overvonkel stuk) ===> of er is een andere reden, die nietss met het blokkeren van je rem te maken had... EN inprincipe zou het er al helemaal niets mee mogen te maken hebben...
Draai de bougie eruit, maak een foto (goed close) en post hem effe
gr. Kristof DMmotorsport
_________________ www.DMmotorsport.be=> Sign in on our Community and get connected, Supported or even sponsored ! (at dmLifeStyle=> Community)
|
|
Omhoog |
|
|
Pascal
|
Geplaatst: do aug 27, 2009 3:04 pm |
|
Geregistreerd: do jan 19, 2006 3:31 pm Berichten: 42 Woonplaats: Purmerend
|
De massadraden zitten nog goed erop dus dat is het niet. Ik dacht eerst ook aan de bougie maar die zag er prima uit eigenlijk, toch maar een nieuwe erin gedraaid maar dit lostte het niet op helaas... Ik ga vanavond de carb eraf halen en is goed schoonmaken. De reedvalve is dat de klep waarvandaan het mengsel van de carb., de motor ingaat?
_________________ CRG Road Rebel - IAME Leopard
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: do aug 27, 2009 4:48 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Had enige tijd geleden ook zoiets voor. Toen waren het de klappetjes van de carbu.
Eerst ging hij maar tot 12000/16000 toeren, daarna 10000, 8000 en dan startte hij nietmeer. Klappetjes vervangen en was in orde.
// Enig google zoeken op reed valve zegt me dat dit dus inderdaad de klappetjes zijn, hoe het bij mij was.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do aug 27, 2009 5:06 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Klappetten, Reed Valves, Membraamplaatjes Je hoeft de lagers niet allemaal helemaal open te maken, gewoon goed schoonmaken is voldoende. Het knarsen verdwijnt meestal na een paar rondjes gereden te hebben.
|
|
Omhoog |
|
|
Pascal
|
Geplaatst: do aug 27, 2009 9:58 pm |
|
Geregistreerd: do jan 19, 2006 3:31 pm Berichten: 42 Woonplaats: Purmerend
|
Klinkt wel aannemelijk dat dit het probleem is aangezien de kart ongeveer een jaar heeft stilgestaan hiervoor... Moet ik de pakking vernieuwen als ik de carb. heb gereviseerd? Wat zijn trouwens een beetje normale tijden op berghem met een Leopard? Bedankt voor de hulp!
_________________ CRG Road Rebel - IAME Leopard
|
|
Omhoog |
|
|
Pascal
|
Geplaatst: vr aug 28, 2009 6:58 pm |
|
Geregistreerd: do jan 19, 2006 3:31 pm Berichten: 42 Woonplaats: Purmerend
|
Vandaag de boel maar is uit elkaar gehaald en inderdaad, de membraanplaatjes waren kapot! Er is van een van de plaatjes een stukje afgebroken.. Zit dit plaatje nu in het blok? of is dit niet schadelijk voor de motor? Sorry voor de vele vragen maar heb nog weinig ervaring ermee
_________________ CRG Road Rebel - IAME Leopard
|
|
Omhoog |
|
|
Klainstain
|
Geplaatst: za aug 29, 2009 5:30 pm |
|
Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm Berichten: 661
|
Aangezien het carbonplaatjes zijn kan dat normaal geen kwaad. Bij mij was er een heel plaatje in de motor terechtgekomen, en na enkele rondjes viel hij stil, omdat dat plaatje er terug uitkwam en tussen het nieuwe zat..
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: za aug 29, 2009 6:00 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
De reed valves die je nu gebruikt hebben afgeronde hoeken.. die kunnen naar binnen klappen en afbreken (je ziet ook dattie precies in de hoek kapot is), ondanks dat carbon natuurlijk heel sterk is. Wij hebben dit ook gehad, 2 keer helaas en elke keer met afgeronde hoeken vervangen, toch gingen ze weer stuk. We hebben toen valves erin gezet die geen afgeronde hoeken hebben en het probleem heeft zich daarna niet meer voorgedaan.
Het afgebroken stuk vliegt overigens vrijwel direct de motor uit, das meteen weg.. het kan wel zijn dat het carbon voor wat inslagen in de kop en zuiger gemaakt heeft. maar dat mag ook niet veel uitmaken, mits er geen schade aan de kop is die kan loskomen.
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: za aug 29, 2009 8:19 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Het is niet altijd zo dat een stuk reed valve (of de hele reed valve) door de motor gaat. Afhankelijk van het moment dat hij stuk gaat kan het zijn dat je de valve (of een stuk ervan) gewoon in je luchtfilter terugvind.
|
|
Omhoog |
|
|
Pascal
|
Geplaatst: zo aug 30, 2009 4:29 pm |
|
Geregistreerd: do jan 19, 2006 3:31 pm Berichten: 42 Woonplaats: Purmerend
|
Bedankt voor alle hulp! De motor loopt weer als een zonnetje dus hier kan een slotje op!
_________________ CRG Road Rebel - IAME Leopard
|
|
Omhoog |
|
|