Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

Luchtig vraagje.......
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=4878
Pagina 1 van 1

Auteur:  Lex [ za maart 07, 2009 11:34 am ]
Berichttitel:  Luchtig vraagje.......

Wat is het merkbare verschil als ik bij onderstaande Freeline airbox de openingen naar voor of naar achter richt ?
Wij rijden volgens homologatie zonder de pijpjes, dus deze hebben geen invloed.
Afbeelding

Auteur:  954rr [ za maart 07, 2009 11:55 am ]
Berichttitel:  Re: Luchtig vraagje.......

Ik kan me voorstellen dat naar voren gericht de lucht er echt ingeblazen word, een soort RAM air box systeempje.
Verder zou ik het niet weten

Auteur:  marlon_ruchtie [ za maart 07, 2009 12:34 pm ]
Berichttitel:  Re: Luchtig vraagje.......

Die zelfde vraag heb ik wel eens bij stegmoto gesteld, daar zeiden ze dat ze hem op het droge naar achteren richtte omdat de lucht die aan de achterkant onder de kart vandaan komt als het ware omhoog wervelt en zo dus de airbox ingeforceerd word, in de regen naar voren omdat er dan minder zooi in zou komen. Het klinkt wel plausibel maar zeker weten doe ik het uiteraard niet.

Auteur:  Beire [ za maart 07, 2009 12:35 pm ]
Berichttitel:  Re: Luchtig vraagje.......

Yep, is zoals 945 zegt. In de regen zetten wij ze gewoonlijk naar achter.

Auteur:  RJ [ zo maart 08, 2009 1:12 pm ]
Berichttitel:  Re: Luchtig vraagje.......

@ Beire, weet niet waarop je dat baseerd maar bij de VT250 werkt het net ff anders omdat het luchtfilter achter de motor gemonteerd is.

@ Lex, als je hem naar voren monteerd zit je in de "luwte" van het kuipje en de motor. Mijn ervaring is na een test in Duitsland en advies van Suter dat omgekeerd monteren beter ademt. Het is echter spelen in de marge. In de regen monteer je hem naar voren, omdat dan het water er uit loopt.

Auteur:  Beire [ zo maart 08, 2009 10:43 pm ]
Berichttitel:  Re: Luchtig vraagje.......

@ RJ, in antwoord op je vraag:

Citaat:
@ Beire, weet niet waarop je dat baseerd maar bij de VT250 werkt het net ff anders omdat het luchtfilter achter de motor gemonteerd is.


Waarop ik mij baseer dus -> Voor mij op mijn 2-takter met de carbu vooraan gemonteerd is het zoals ik het hierboven uitgelegd heb; Zet je de filtergaten naar voren dan wordt de lucht bij ietwat snelheid eigenlijk in de openingen (met of zonder pijpjes) "geduwd" en zal de motor het iets beter hebben om te "ademen". In de regen zetten we hem omgedraaid omdat de gaten dan naar de motor toe wijzen en geen last hebben van de regen en het water dat onder andere door de voorwielen opgegooid wordt...

Maar voor iemand die de luchtfilter op een motor zet waarvan de carbu achteraan staat (uit de rijwind dus) kan het zoals jij zegt anders zijn.

Dat is soms het probleem op een/dit forum. Iemand stelt een vraag en een ander antwoordt (hopelijk) naar eer en geweten hoe zijn/haar ervaringen zijn. :oops:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/