@ RJ, in antwoord op je vraag:
Citaat:
@ Beire, weet niet waarop je dat baseerd maar bij de VT250 werkt het net ff anders omdat het luchtfilter achter de motor gemonteerd is.
Waarop ik mij baseer dus -> Voor mij op mijn 2-takter met de carbu vooraan gemonteerd is het zoals ik het hierboven uitgelegd heb; Zet je de filtergaten naar voren dan wordt de lucht bij ietwat snelheid eigenlijk in de openingen (met of zonder pijpjes) "geduwd" en zal de motor het iets beter hebben om te "ademen". In de regen zetten we hem omgedraaid omdat de gaten dan naar de motor toe wijzen en geen last hebben van de regen en het water dat onder andere door de voorwielen opgegooid wordt...
Maar voor iemand die de luchtfilter op een motor zet waarvan de carbu achteraan staat (uit de rijwind dus) kan het zoals jij zegt anders zijn.
Dat is soms het probleem op een/dit forum. Iemand stelt een vraag en een ander antwoordt (hopelijk) naar eer en geweten hoe zijn/haar ervaringen zijn.
