Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Luchtig vraagje.......
BerichtGeplaatst: za maart 07, 2009 11:34 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Wat is het merkbare verschil als ik bij onderstaande Freeline airbox de openingen naar voor of naar achter richt ?
Wij rijden volgens homologatie zonder de pijpjes, dus deze hebben geen invloed.
Afbeelding

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 07, 2009 11:55 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Ik kan me voorstellen dat naar voren gericht de lucht er echt ingeblazen word, een soort RAM air box systeempje.
Verder zou ik het niet weten

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 07, 2009 12:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Die zelfde vraag heb ik wel eens bij stegmoto gesteld, daar zeiden ze dat ze hem op het droge naar achteren richtte omdat de lucht die aan de achterkant onder de kart vandaan komt als het ware omhoog wervelt en zo dus de airbox ingeforceerd word, in de regen naar voren omdat er dan minder zooi in zou komen. Het klinkt wel plausibel maar zeker weten doe ik het uiteraard niet.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 07, 2009 12:35 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Yep, is zoals 945 zegt. In de regen zetten wij ze gewoonlijk naar achter.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 08, 2009 1:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
@ Beire, weet niet waarop je dat baseerd maar bij de VT250 werkt het net ff anders omdat het luchtfilter achter de motor gemonteerd is.

@ Lex, als je hem naar voren monteerd zit je in de "luwte" van het kuipje en de motor. Mijn ervaring is na een test in Duitsland en advies van Suter dat omgekeerd monteren beter ademt. Het is echter spelen in de marge. In de regen monteer je hem naar voren, omdat dan het water er uit loopt.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 08, 2009 10:43 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
@ RJ, in antwoord op je vraag:

Citaat:
@ Beire, weet niet waarop je dat baseerd maar bij de VT250 werkt het net ff anders omdat het luchtfilter achter de motor gemonteerd is.


Waarop ik mij baseer dus -> Voor mij op mijn 2-takter met de carbu vooraan gemonteerd is het zoals ik het hierboven uitgelegd heb; Zet je de filtergaten naar voren dan wordt de lucht bij ietwat snelheid eigenlijk in de openingen (met of zonder pijpjes) "geduwd" en zal de motor het iets beter hebben om te "ademen". In de regen zetten we hem omgedraaid omdat de gaten dan naar de motor toe wijzen en geen last hebben van de regen en het water dat onder andere door de voorwielen opgegooid wordt...

Maar voor iemand die de luchtfilter op een motor zet waarvan de carbu achteraan staat (uit de rijwind dus) kan het zoals jij zegt anders zijn.

Dat is soms het probleem op een/dit forum. Iemand stelt een vraag en een ander antwoordt (hopelijk) naar eer en geweten hoe zijn/haar ervaringen zijn. :oops:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David