Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: probleempje tm cross ??
BerichtGeplaatst: do maart 05, 2009 7:40 pm 

hallo,

ik zit met het volgende probleem , misschien ligt het aan dat ik een te kleine plaats had om te rijden misschien ook niet..
wanneer ik de kart starte en reed viel deze uit na enkele minuten , voor het rijden had ik de motor goed warm gedraaid dus daar ligt het niet aan ,

de kart rijd goed maar dan op een gegeven moment valt hij gewoon uit..
als ik hierna de bougie los haalde was deze wel droog , ikzelf dacht misschien aan een te kleine sproeier maar misschien weten jullie waar het aan kan liggen?

alvast bedankt grts waldo.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 05, 2009 7:55 pm 

Misschien een probleem met de benzinepomp?
Zit er nog wel benzine in de leiding naar de carburateur op het moment dat ie afslaat?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 05, 2009 7:59 pm 

daar heb ik niet op gelet eigelijk.. zou ik eens moeten doen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 05, 2009 8:01 pm 

ga dat morgen misschien eens checken anders gewoon zondag op het circuit testen..

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 05, 2009 8:23 pm 

Misschien het elektrische gedeelte draadbreuk?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 05, 2009 8:29 pm 

dan zou de kart toch ook niet starten bij het warm draaien en de eerste paar minuten dat ik rij??

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 05, 2009 8:35 pm 

en bij het warmdraaien op de bok blijft de motor ook draaien , ookal laat ik deze iets langer draaien de motor valt dan niet uit daarom dat ik het ook eigelijk raar vind..

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 05, 2009 8:51 pm 

Aan een te kleine sproeier kan het niet liggen...daar krijg je alleen warm/vastlopers van. Er zijn m.i. twee mogelijk oorzaken: geen brandstof toevoer meer (droge bougie) of geen vonk (zou dan geen droge bougie verwachten).

Als die uit valt moet je luisteren/voelen wat er gebeurd: als die nog een beetje "pingelend" geluid geeft en nog wat schokt is een teken dat de ontsteking het nog doet maar te weinig benzine krijgt. Als de ontsteking faalt is er geen pingelend geluid meer en rijdt de kart rustig uit (geen schokken).

Geen benzine is een kwestie van filter/pomp/leiding nakijken.
Een draadbreuk is ook zeker een optie. Ik heb het zelf een keer gehad met een tm cross. Deze hield eerst na enkele rondjes ermee op, maar het duurde steeds korter tot op het laatst enkele seconden. Uiteindelijk zat er een breukje bij een soldeer bij de grondplaat van de ontsteking. Beweeg anders de kabels als die op het bokje staat (bij rijden bewegen de kabels, op het bokje niet wat het blijven draaien op de bok kan verklaren).

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 05, 2009 8:53 pm 

ja de kart loopt idd rustig uit.. is het moeilijk op te sporen waar zo een kabelbreuk ligt ? en is het goed zichtbaar/oplosbaar?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 05, 2009 9:04 pm 

Dat zal je moeten uitmeten vrees ik. Als je onsteking faalt zou je bougie ook wel wat nat moeten staan omdat je motor toch nog wat blijft ronddraaien zonder onsteking maar er blijft wel mengsel doorstromen.
Is maar een tip hoor, heb het zelf ook ooit voorgehad. Zelfs alles uitmeten gaf geen soelaas.
Dan uiteindelijk uit pure frustratie alle contacten losgepield en terug vastgemaakt/gesoldeerd. Nadien liep de motor weer perfect. Ik hoop dat je het snel vind/oplost.
Als het een kabelbreuk is is dat meestal net naast een verbindingstekker, dit omdat door het over en weer slingeren van de kabels het binnenste loswrikt. Ik zou dus eerst de kabels net naast de stekkers doorknippen en terug nieuwe aan zetten. Als je bekabeling dit toelaat tenminste.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 05, 2009 10:45 pm 

Citaat:
is het moeilijk op te sporen waar zo een kabelbreuk ligt ? en is het goed zichtbaar/oplosbaar?

Kabelbreuk kan erg vervelend zijn omdat het niet zichtbaar hoeft te zijn en in dit geval zou de breuk door meten vaak niet te detecteren zijn (anders zou de motor het helemaal niet meer doen). Daarom kabels 1 voor 1 flink bewegen als de kart op het bokje loopt en dan kijken wanneer die stil valt. Ook de kabel die naar de grondplaat gaat (dus achter het "vliegwiel") goed bewegen.

Wat voor ontsteking zit er uberhaupt op? Is het een kokusan (die heeft een aparte cdi unit erbij, een zwart kastje)? Want dan kan er ook nog een probleem zijn met de cdi unit.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 06, 2009 12:49 pm 

ja ik heb een aparte zwart kastje erbij , gisteren de motor gestart en tijdens het draaien van de motor gelijk je al aangaf flink met de kabels bewogen , getrokken vanalles geprobeerd maar viel ook niet uit , jij zei dat als het aan de onsteking zou liggen de bougie nat zou zijn ?? maar deze is droog als ik na het uitvallen de bougie loshaal ??

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 06, 2009 10:45 pm 

Dan moet je eens kijken of er geen benzine probleem is. Is de pomp nog goed, zit er geen vuil in de drukleiding die de pomp aandrijft?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 07, 2009 6:17 pm 

te dicht luchtfilter ? heb ik ook gehad met me oude tm cross viel ook steeds uit omdat de motor stikte (het is raar :P maar toch waar ;) )

swiss

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 07, 2009 8:44 pm 

Okay Swiss, maar als je luchtfilter dicht zit of te dichte densiteit heeft zuig je naar verhouding teveel benzine aan en dan zou de bougie nat moeten zijn. Of was dat bij u niet zo?

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende