Kartforum https://megakart.nl/phpBB2/ |
|
heeft iemand ervaring met een VM 125 cc schakelblok? https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=4630 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Ralphzomer [ ma dec 22, 2008 11:50 am ] |
Berichttitel: | heeft iemand ervaring met een VM 125 cc schakelblok? |
Heeft er iemand ervaring met een VM 125cc motorblok? Ik wil de overstap maken naar schakel na wedstrijden te hebben gereden in een 390 viertakt. En zoek eigenlijk iets wat "bijna" net zo onderhoudsvriendelijk is als de honda 390 |
Auteur: | David [ ma dec 22, 2008 12:02 pm ] |
Berichttitel: | |
Wat onderhoudsvriendelijkheid betreft heb je eerst de Honda GX blokjes die je nu gewend bent, dan een heeeeeeeele tijd niks, en dan komen de oude Biland en de Rotax Max, en eventuele andere relatief tamme TAG (Touch and Go) blokjes. Dan de 125cc crossblokken. Daarna de VT250, Wankels, ICC/KZ en de KF motoren. Minst onderhoudsvriendelijk zijn de 100cc blokjes, hoewel dat slechts relatief is, ze vergen het vaakst onderhoud, maar onderhoud is meestal ook het simpelst. Dit overzichtje is overigens maar een indicatie, maar ik denk dat als men realistisch is dat het wel aardig klopt. Een VM 125cc blok is een ICC blok. |
Auteur: | marlon_ruchtie [ ma dec 22, 2008 12:18 pm ] |
Berichttitel: | |
Als je iets wilt hebben wat bijna net zo onderhoudsvriendelijk is kun je misschien beter kijken naar een 4T schakelblok van een crossmotor ofzo... Voor de rest is er denk ik weinig wat een beetje in de buurt komt én versnellingen heeft. Ik heb zelf ook de overstap gemaakt van honda 390 naar icc en ik moet wel zeggen dat het me allezins meegevallen is. De verhalen over meer sleutelen dan rijden zijn zeer zeker niet waar, alleen het sleutelen thuis word wat meer. Als je hier de tijd en het geld voor hebt zou ik het zeker overwegen, want voor mij persoonlijk geeft een icc zoveel meer rijplezier t.o.v. een honda 390 dat ik het werk er wel voor over heb. (de financiën moet je er ook voor hebben, want de onderdelen zijn niet bepaald goedkoop...) |
Auteur: | Lex [ ma dec 22, 2008 3:19 pm ] |
Berichttitel: | |
@ David, even off-topic. Afgezien van de eenmalige grote reparatie (door mijn eigen eigenwijze stomme schuld) is ons Vampire VT 250 blok het hele jaar doorgekomen zonder één noemenswaardig probleem of extra onderhoud. Afgezien van 2 x olie verversen (preventief) geen kosten gehad. Qua betrouwbaarheid komt dit blok dan ook zeker in de buurt van onze Ex-Honda of ex-Briggs & Stratton. Met de opsomming die jij doet, VT250 (waar ook de eerder genoemde Biland bij hoort), Wankels, ICC/KZ en de KF motoren doe je mijn inziens een aantal blokken ernstig tekort. Natuurlijk ben ik mij er ook van bewust dat de gebruiker in belangrijke mate verantwoordelijk is van de beeldvorming van een bepaald motorblok, en dat niet iedereen er even zuinig mee omgaat, al zou je dat wel verwachten voor zo'n investering. |
Auteur: | David [ ma dec 22, 2008 6:30 pm ] |
Berichttitel: | |
Er zijn ook (genoeg) mensen die hele andere ervaringen gemaakt hebben met de Vampire (en nee, daarvan is heus niet iedereen onzorgvuldig met zijn materiaal omgegaan). Ik had al verwacht dat er reacties zouden komen mbt het ernstig tekort doen van enkele blokken, maar ik denk dat als men eens zonder roze bril naar het eigen materiaal kijkt, en eerlijk over alle kosten en ellende is, een Vampire toch wel degelijk heel erg ver van een Honda 390 zit. De revisieinterval zal vergelijkbaar zijn met een Rotax Max, de revisiekosten waarschijnlijk hoger. |
Auteur: | Lex [ ma dec 22, 2008 6:57 pm ] |
Berichttitel: | |
Tuurlijk David, qua serviceinterval t.o. van de Honda heb je natuurlijk helemaal gelijk, maar de vergelijking Vampire / Biland / SA - Honda gaat natuurlijk wel een beetje mank, dat zal je toch beamen... Je vergelijkt nu een aantal pure racemotoren met een industriemotor. Zou ik het kostenrisico helemaal willen uitbannen, blijft alleen mariokart op de Wii over ![]() In onze VT competitie van 2008 heb ik weinig meegekregen van negatieve VT ervaringen, maar zoals bij elk produkt zullen er ongetwijfelt ook negatieve ervaringsdeskundigen bijzitten, maar is dat niet zo bij allle andere blokken / produkten ???? Lex. |
Auteur: | joris [ ma dec 22, 2008 6:57 pm ] |
Berichttitel: | |
ik heb geen echt goede verhalen gehoord vanuit de nk's maar er zijn vast mensen die een vm helemaal het einde vinden je moet gewoon een beetje geluk hebben met je motor en zelf goed met je materiaal omgaan en een goede montuer/tuner dan kom je een heel eind @alex het gaat hier om een vm icc niet om een vampire ![]() |
Auteur: | Henri [ ma dec 22, 2008 7:20 pm ] |
Berichttitel: | |
De VM blokken zijn gewoon goede en betrouwbare blokken. Ik heb er stuk of 4 in onderhoud. Onderdelen zijn ook geen probleem. (tenminste voor de nieuwere type's de 02 motor). Van de 01 motor beginnen de onderdelen op te raken. De zuigers en bigend sets en lagers en keeringen zijn gewoon allemaal te krijgen (de drijfstang is gewoon 110mm lang zoals de meeste icc motoren en de zuigers zijn hetzelfde als van een TM motor). Hoe onderhouds vriendelijk een motor is hangt vaak van de persoon af die er mee omgaat. |
Auteur: | willie [ ma dec 22, 2008 8:01 pm ] |
Berichttitel: | |
Ik kan het verhaal van Henri alleen maar beamen Ik rijd nu alweer 3 jaar en zonder problemen met VM belangrijk is wel om de boel goed voor elkaar te hebben Goede olie en afstelling Overigens geld dit natuurlijk voor elke motor Ook onderdelen zijn in tegen stelling tot sommigen beweren geen probleem Grote voordeel van deze blokken dat ze voor weinig aangeboden worden kortom goede koop |
Auteur: | Swiss 100cc iame Racer [ ma dec 22, 2008 11:48 pm ] |
Berichttitel: | |
het is gewoon hoe je je motertje behandeld, zelf smeer ik ietsje vetter,en draai minder toeren d.m.v Tandwielverhouding... altyd de motor in de dood jagen kwa toeren is wat iemand zelf bepaald ![]() ![]() Mijn mening van een schakel is gewoon vrij onderhouds vriendelijk..... Swiss |
Auteur: | joris [ di dec 23, 2008 9:15 am ] |
Berichttitel: | |
als je wat onderhouds vriendelijker dan een icc wilt moet je mischien naar een frisse crosser gaan kijken die draaien wat langer met de zuiger en zijn bijna net zo snel |
Auteur: | Ralphzomer [ di dec 23, 2008 9:50 am ] |
Berichttitel: | Allemaal bedankt voor jullie reactie's |
Allemaal hartelijk bedankt voor de reactie's Vanmiddag haal ik hem op en als het een beetje lukken wil komend weekend de baan op.... ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | hvb83 [ di dec 23, 2008 11:22 am ] |
Berichttitel: | |
Bijna net zo onderhoudsvriendelijk zal het nooit zijn, maar natuurlijk wel onwijs veel fun. Voor jezelf de afweging of je het de iets meer moeite en vooral meer geld voor revisies waard vind. Ik zou er gewoon lekker van genieten, dan is het maar iets duurder, als je het puur recreatief doet zijn de kosten opzich prima in de hand te houden. Elke keer baanhuur à €40 is ook al niet voor niks, €25 brandstof op een dag, je natje en je droogje, voor sommigen de benzine naar de baan toe. Dan kan die €40 die je dan omgeslagen over al die dagen voor je zuigertje kwijt bent ook niet meer uitmaken. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |