Martijn...
Of je het chassis snel kwijt raakt ligt aan een heleboel factoren:
- merk/type/bouwjaar/staat van het chassis en niet te vergeten de vraag...
- Rotax Max is de betrouwbaarste 2-takt motor, dus daar hoef je niet over in te zitten
- kapot gaat bijna niets, maar de koppelingsschoenen/trommel willen wel is de geest geven
- de benzinepomp(je) (filtertjes die er in zitten)
- bougies (denso)
- ja, die kan je zelf vervangen en het is niet duur.
TIP:
Een Rotax Max motor met een ID-CARD (soort onderhoudskaart).
De meeste motoren hebben ook een verzegeling, dat geeft je de garantie dat er niet met de motor is geknoeid namelijk. Op de ID-CARD kan je tevens zien wanneer hij voor het laatst een revisie heeft gehad en bij wie.
Een Rotax Max motor heeft een revisie interval van ca. 40 uur (rij uren), dus je kan er even mee vooruit na een revisie.
Een grote revisie kost ca. 250 euro.
Motor is verder heel goed af te stellen er is heel veel info over te verkrijgen en onderdelen zijn ook niet echt duur. Dus een goede aankoop mits hij verzegeld is en de ID-CARD aanwezig.
(zonder verzegeling mag je bv. geen wedstrijden rijden, mocht je dat willen)
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|