Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 07, 2008 9:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
Omdat , jaja de prijzen zo zijn gekelderd 8) kwa brandstof zit ik er aan te denken euro 98 in mijn rotax max te doen .

Maar zou het kwaad kunnen? en wat zijn de nadelen :(

Zijn er ook voordelen, heb namelijk gehoord dat de ontbrandings temparatuur lager word van de branstof door het octaan gehalte :roll: en dat het vermogen meer word :?:

heb weinig verstand van brandstof verder :(

ik hoor het wel ;)

m.v.g Swiss

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 07, 2008 10:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Je kan het er gewoon mee rijden.
Heb zowel 95 als 98 uitgeprobeerd met mijn Max, ik merkte weinig verschil.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 07, 2008 10:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Swiss...

Ik tank niets anders dan Euro98...

(ik tank dan Ultimate van BP)
Geen enkel probleem en motor loopt echt goed.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 07, 2008 10:11 pm 

Geregistreerd: vr feb 29, 2008 3:49 pm
Berichten: 333
Woonplaats: Emmeloord
Ik rij altijd met V-power, blijft je motor schoner van.
Schilt toch weer wat pk's.

_________________
Birel RY30, Rotax Max


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 07, 2008 10:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Zijn al meerdere topics over geschreven volgens mij.

Het octaangetal is een maat voor de weerstand tegen zelfontbranding. M.a.w.: hoe hoger het octaangetal, hoe hoger je je compressieverhouding op kunt schroeven en hoe meer voorontsteking je kunt gaan rijden zonder last te krijgen van detonatie.

Nu maakt dat met een rotax max weinig uit denk ik, aangezien deze verzegeld zijn en je dus sowieso niets aan de compressieverhouding kunt doen, en met veel voorontsteking en arm rijden alleen zul je niet heel snel last van detonatie krijgen denk ik...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 07, 2008 10:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
@piking, scheelt pk's? Schonere en betere verbranding betekent niet altijd dat dit ook meer vermogen oplevert. Zal misschien eerder een tiende pk zijn dan een hele pk extra.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 07, 2008 10:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
@ Piking: nederlandse V-power is waardeloze brandstof, zeker voor in een kart en/of auto met carburateurs. Er zitten allerlij toevoegingen in welke met een beetje pech je pakkingen om zeep helpen.

Het schijnt zelfs zo te zijn dat nederlandse V-Power op 93 octaan zit, en dus niet op 100 wat vaak gedacht word.

Ook het verhaal dat je er meer vermogen van krijgt is totale onzin, je krijgt er eerder minder vermogen door, wat ze met de V-Power doen is er een aantal van de afvalproducten van het raffinageproces aan toevoegen omdat dit "efficienter" zou zijn... Sowieso krijg je van een andere benzine niet meer vermogen wanneer je niets veranderd aan je afstellingen, de enige reden dat sommige auto's harder lopen op een hoger octaangetal is omdat deze een klopsensor heeft, waardoor er dus altijd naar een optimale afstelling (van onder andere het ontstekingstijdstip) gezocht word.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 07, 2008 10:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
Jongens bedankt ;) en heb zelf geen id kaart dus met de compressie zouden we nog wat kunnen bijstellen met minder detonatie ;) toppiej !!!! Thanx Guys


Swiss

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 08, 2008 7:19 pm 

Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm
Berichten: 115
gulf challenger. octaan 100

volgens mij de enige pomp brandstof die je kan krijgen met octaan 100.

en inderdaad hoe hoger het octaan gehalte hoe trager de ontbranding is (minder vermogen)

Daarom zijn er de speciale race brandstoffen die naast een hoog (Ron) octaangehalte ook een hoog Mon gehalte hebben zodat de ontbrandingssnelheid weer hoger wordt.

Nadeel is dat die brandstof erg duur is. +/- 6 euro per liter en meestal alleen verkrijgbaar in 50 liter vaatjes.

en de nederlandse V power is een brandstof met een laag octaan gehalte waar een paar toevoegingen in zitten.
Niet gebruiken in een 2 takt kart motor dus volgens mij.

Gr. Reinier


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 08, 2008 7:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 12, 2008 5:57 pm
Berichten: 488
Het beste kun je duitse V-power gebruiken, daar zit 100octaan in. ( En tegen een normale prijs :P )
Ik zou in een 2 takt (4takt weet ik niet) geen euro 95 doen, daardoor heeft de vorige keer m'n motor het begeven :wink:

_________________
Merlin - Rotax Max sr.


Laatst bijgewerkt door -Nick- op do dec 11, 2008 12:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 08, 2008 7:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
ik rijd in feite al 3 jaar bijna met euro 95 :) zonder problemen , maar ik dacht misschien dat nog beter kon worden ;) kwa lopen vermogen enz..

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 08, 2008 7:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Citaat:
nederlandse V-power is waardeloze brandstof, zeker voor in een kart en/of auto met carburateurs. Er zitten allerlij toevoegingen in welke met een beetje pech je pakkingen om zeep helpen.


Wat een onzin.
Dan zouden alle pakkingen en keeringen gaan lekken bij auto's en motoren die Dagelijks tanken.

Trouwens ik gebruik al V power sins het op de markt is en nooit problemen. Wel de duitse V power omdat daar het octane getal hoger is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 08, 2008 9:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
De pakkingen in de benzinepompjes e.d. zijn even iets anders dan die in een moderne automotor, vandaar dat ik het ook had over motoren op carburateurs en met name Nederlandse Vpower. Dit omdat de duitse V-Power anders is van samenstelling dan de nederlandse, zoals jij aangeeft is onder andere het octaangetal van duitse V-Power hoger...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 08, 2008 9:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
De pakkingen in de benzinepompjes e.d. zijn even iets anders dan die in een moderne automotor

Dat is interessant, wat is het verschil eigenlijk?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 08, 2008 9:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
De pakkingen zijn o.a. van een ander materiaal. Ook zijn de pakkingen in een moderne automotor een flink pak dikker gezien deze tegenwoordig al snel 2 ton + mee moeten gaan zonder ook maar een lekje te vertonen. Bij een kart hoeft dit allemaal niet zo lang mee te gaan omdat dit vaak genoeg gecontroleerd word en deze mensen over het algemeen iets eerder door hebben dat er iets mis is dan de gemiddelde automobilist...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David