Auteur |
Bericht |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 9:53 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
Omdat , jaja de prijzen zo zijn gekelderd  kwa brandstof zit ik er aan te denken euro 98 in mijn rotax max te doen .
Maar zou het kwaad kunnen? en wat zijn de nadelen
Zijn er ook voordelen, heb namelijk gehoord dat de ontbrandings temparatuur lager word van de branstof door het octaan gehalte  en dat het vermogen meer word
heb weinig verstand van brandstof verder
ik hoor het wel
m.v.g Swiss
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan 
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 10:07 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Je kan het er gewoon mee rijden.
Heb zowel 95 als 98 uitgeprobeerd met mijn Max, ik merkte weinig verschil.
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 10:07 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Swiss...
Ik tank niets anders dan Euro98...
(ik tank dan Ultimate van BP)
Geen enkel probleem en motor loopt echt goed.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
piking
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 10:11 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 29, 2008 3:49 pm Berichten: 333 Woonplaats: Emmeloord
|
Ik rij altijd met V-power, blijft je motor schoner van.
Schilt toch weer wat pk's.
_________________ Birel RY30, Rotax Max
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 10:12 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Zijn al meerdere topics over geschreven volgens mij.
Het octaangetal is een maat voor de weerstand tegen zelfontbranding. M.a.w.: hoe hoger het octaangetal, hoe hoger je je compressieverhouding op kunt schroeven en hoe meer voorontsteking je kunt gaan rijden zonder last te krijgen van detonatie.
Nu maakt dat met een rotax max weinig uit denk ik, aangezien deze verzegeld zijn en je dus sowieso niets aan de compressieverhouding kunt doen, en met veel voorontsteking en arm rijden alleen zul je niet heel snel last van detonatie krijgen denk ik...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Energy 390
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 10:15 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
@piking, scheelt pk's? Schonere en betere verbranding betekent niet altijd dat dit ook meer vermogen oplevert. Zal misschien eerder een tiende pk zijn dan een hele pk extra.
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 10:18 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
@ Piking: nederlandse V-power is waardeloze brandstof, zeker voor in een kart en/of auto met carburateurs. Er zitten allerlij toevoegingen in welke met een beetje pech je pakkingen om zeep helpen.
Het schijnt zelfs zo te zijn dat nederlandse V-Power op 93 octaan zit, en dus niet op 100 wat vaak gedacht word.
Ook het verhaal dat je er meer vermogen van krijgt is totale onzin, je krijgt er eerder minder vermogen door, wat ze met de V-Power doen is er een aantal van de afvalproducten van het raffinageproces aan toevoegen omdat dit "efficienter" zou zijn... Sowieso krijg je van een andere benzine niet meer vermogen wanneer je niets veranderd aan je afstellingen, de enige reden dat sommige auto's harder lopen op een hoger octaangetal is omdat deze een klopsensor heeft, waardoor er dus altijd naar een optimale afstelling (van onder andere het ontstekingstijdstip) gezocht word.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: zo dec 07, 2008 10:23 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
Jongens bedankt  en heb zelf geen id kaart dus met de compressie zouden we nog wat kunnen bijstellen met minder detonatie  toppiej !!!! Thanx Guys
Swiss
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan 
|
|
Omhoog |
|
 |
masteryoda
|
Geplaatst: ma dec 08, 2008 7:19 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm Berichten: 115
|
gulf challenger. octaan 100
volgens mij de enige pomp brandstof die je kan krijgen met octaan 100.
en inderdaad hoe hoger het octaan gehalte hoe trager de ontbranding is (minder vermogen)
Daarom zijn er de speciale race brandstoffen die naast een hoog (Ron) octaangehalte ook een hoog Mon gehalte hebben zodat de ontbrandingssnelheid weer hoger wordt.
Nadeel is dat die brandstof erg duur is. +/- 6 euro per liter en meestal alleen verkrijgbaar in 50 liter vaatjes.
en de nederlandse V power is een brandstof met een laag octaan gehalte waar een paar toevoegingen in zitten.
Niet gebruiken in een 2 takt kart motor dus volgens mij.
Gr. Reinier
|
|
Omhoog |
|
 |
-Nick-
|
Geplaatst: ma dec 08, 2008 7:22 pm |
|
Geregistreerd: di feb 12, 2008 5:57 pm Berichten: 488
|
Het beste kun je duitse V-power gebruiken, daar zit 100octaan in. ( En tegen een normale prijs  )
Ik zou in een 2 takt (4takt weet ik niet) geen euro 95 doen, daardoor heeft de vorige keer m'n motor het begeven 
_________________ Merlin - Rotax Max sr.
Laatst bijgewerkt door -Nick- op do dec 11, 2008 12:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: ma dec 08, 2008 7:24 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
ik rijd in feite al 3 jaar bijna met euro 95  zonder problemen , maar ik dacht misschien dat nog beter kon worden  kwa lopen vermogen enz..
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan 
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: ma dec 08, 2008 7:50 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Citaat: nederlandse V-power is waardeloze brandstof, zeker voor in een kart en/of auto met carburateurs. Er zitten allerlij toevoegingen in welke met een beetje pech je pakkingen om zeep helpen.
Wat een onzin.
Dan zouden alle pakkingen en keeringen gaan lekken bij auto's en motoren die Dagelijks tanken.
Trouwens ik gebruik al V power sins het op de markt is en nooit problemen. Wel de duitse V power omdat daar het octane getal hoger is.
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma dec 08, 2008 9:29 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
De pakkingen in de benzinepompjes e.d. zijn even iets anders dan die in een moderne automotor, vandaar dat ik het ook had over motoren op carburateurs en met name Nederlandse Vpower. Dit omdat de duitse V-Power anders is van samenstelling dan de nederlandse, zoals jij aangeeft is onder andere het octaangetal van duitse V-Power hoger...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma dec 08, 2008 9:30 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: De pakkingen in de benzinepompjes e.d. zijn even iets anders dan die in een moderne automotor
Dat is interessant, wat is het verschil eigenlijk?
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma dec 08, 2008 9:33 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
De pakkingen zijn o.a. van een ander materiaal. Ook zijn de pakkingen in een moderne automotor een flink pak dikker gezien deze tegenwoordig al snel 2 ton + mee moeten gaan zonder ook maar een lekje te vertonen. Bij een kart hoeft dit allemaal niet zo lang mee te gaan omdat dit vaak genoeg gecontroleerd word en deze mensen over het algemeen iets eerder door hebben dat er iets mis is dan de gemiddelde automobilist...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |