Auteur |
Bericht |
silva916
|
Geplaatst: vr okt 31, 2008 11:22 pm |
|
Geregistreerd: wo jun 25, 2008 6:37 pm Berichten: 31 Woonplaats: oeding
|
Hallo allemaal,
Heeft iemand op t forum hier ervaring mee, betreffende onderhoud, vermogen, beste caboratur ed.
Ik hoor t graag
groetjes
* intrepid cruiser / motoriseven l4
|
|
Omhoog |
|
 |
Birel Racing
|
Geplaatst: za nov 01, 2008 4:02 pm |
|
Geregistreerd: wo dec 26, 2007 1:21 pm Berichten: 61
|
Ja, ik rijd met een iame KF2.
En wat betreft onderhoud, deze motoren zijn wel vrij duur in onderhoud en hun zwakke punt is de waterpomp maar voor de rest een zeer goede motor.
En vermogen daar mag je helemaal niet over klagen (40pk). Hij heeft genoeg vermogen in de trage bochten en op Genk kan ik zelfs de schakelkarts bijhouden op het rechte stuk. Dus vermogen is helemaal top.
Grtz
|
|
Omhoog |
|
 |
silva916
|
Geplaatst: za nov 01, 2008 4:51 pm |
|
Geregistreerd: wo jun 25, 2008 6:37 pm Berichten: 31 Woonplaats: oeding
|
Hey bedankt voor je reactie,
Wat zijn zo ongeveer de revisie tijden?
* alleen zuiger na ? uur
* komplete revisie na ? uur
en wat is de beste carburateur ?
Groeten
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: zo nov 02, 2008 6:47 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
iame KF2 heeft standdart 34 PK en omgebouwd op KF1 36 PK en niet meer, om de 5 uur een nieuwe zuiger 18 uur nieuwe lagers.
Dit is een Wedstrijd Motor en voor de Hobby Rijder een duur grapje hier in Duitsland word deze Motoren veel gereden het is geen echte TAG Motor als je pech hebt kost een Rep. ± 800.-
|
|
Omhoog |
|
 |
dacronic
|
Geplaatst: ma nov 03, 2008 11:28 am |
|
Geregistreerd: wo mei 14, 2008 11:47 am Berichten: 32
|
Hoi,
Ik heb zelf een Iame KF2, heb er nu 1 x mee gereden en het is mij nog steeds onduidelijk wat nu het onderhoud is. Uiteraard heb ik veel gezocht
en gevraagd en het valt mij toch op dat de meningen uiteen lopen. Een
duidelijk antwoord is er naar mijn weten niet echt. De een zegt dat de motor 10 tot 15 uur moet kunnen lopen voordat er iets aan de motor moet
gebeuren, ik begrijp dat de afstellingen van belang is maar het blijft toch
onduidelijk. Een ding is zeker, hij geeft je een behoorlijke trap in de rug en is snel en het geluid is super als je het vergelijkt met de Rotax Max. Ik ben ook erg nieuwsgierig naar ervaringen met de motor en heb al eerder een onderwerp hierover geopend maar heb helaas weining reacties ontvangen.
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: di nov 04, 2008 7:03 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Het is een Top Motor maar geen Long Live Motor of wel TAG het is eerder te veglijken met een ICA 100cc
|
|
Omhoog |
|
 |
Birel Racing
|
Geplaatst: di nov 04, 2008 6:03 pm |
|
Geregistreerd: wo dec 26, 2007 1:21 pm Berichten: 61
|
Het is een goede motor, daar mag je zeker van zijn. Ik heb mijn motor gekocht van iemand die daar europees kampioenschap heeft mee gereden. Ik heb de motor nu binnengedaan voor een andere waterpomp en eens kijken of hij geen revisie nodig heeft maar normaal gaan ze toch zeker meer dan 15 uur mee  En mij is ook altijd verteld dat ze 41 pk hebben en dus geen 34 pk  En dat weet ik heel zeker
En ook de zuiger daar rijd ik nu al een heel seizoen mee dus dat van die 5 uur klopt ook niet echt, het is wel een motor waar wel dingen aan veranderd kunnen worden om minder te moeten vervangen (zoals aan de waterpomp) maar daar kan ik niet veel over zeggen. Ik kan het wel eens vragen aan de mecaniekers want zij kennen alles van die motor
Grtz
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: di nov 04, 2008 7:21 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo nov 05, 2008 7:41 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
@powerspayk
Sorry maar ik moet Birel Racing gelijk geven..
Als ik her en der Google, dan kom ik telkens 41Pk tegen.
Nu is wat er op inet staat geen feit...Daarin tegen zou de vermogens bank ook niet liegen.
Misschien was er iets defect of niet goed afgesteld aan dat blok?
Ik denk btw dat het verschil tussen 32 ~ 41pk wel degelijk merkbaar is
Bronnen :
http://www.2dehands.nl/iame-reedster-kf2-50265948.html?sport_overig=19
http://link.marktplaats.nl/205387015
Kan alleen op Iame geen gegevens vinden :S
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: wo nov 05, 2008 10:56 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Er word veel geschreven als je bei Iame Handelaren vraagt dan hoor je ook FK1 36 + FK2 34 PK!
En die Motoren waren internationale wetstrijd Motoren en die lopen 100% en het zijn zeer goede Monteurs die daar werken.
Maar iedereen die een beetje verstand heeft van Motoren die weet hoe moeilijk het is uit een 125cc Motor 41 PK te krijgen geen 125cc koppelings Motor komt over 38 PK
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo nov 05, 2008 11:21 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
42pk ja/nee, dat even terzijde. (Poorten aanpassen e.d.?)
Zou dit ding 42pk opleveren, dan is het wel verstandig dat je na 3 uur draai tijd de boel gaat vervangen...
Zonder koppeling zou ik juist de voetpakking wat dikker maken --> spoelpoorten omhoog, compressie omlaag. minder toeren/pk's maar wel meer koppel.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: wo nov 05, 2008 1:56 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Zeker kun je met MotorTuning veel bereiken bij deze Motoren zijn 38 PK echt het maximale en dan is de Motor niet meer betrouwbaar alleen noch snel.
Geloof niet wat ze schrijven als iemand zijn Motor wil verkopen, er wordt veel geschreven en verteld over het vermogen wat sterk overdreven is!
Er is zelfs verschil in een vermogen en een Rollertestbank de laatste testbank word het Kart onder last getest en dat zijn de echte PKs wand dat is realistisch
Hier kun je zien hoe dat werkt
http://www.youtube.com/watch?v=qhuYvnJGyEA
http://www.myvideo.de/watch/42116/aerox ... k_lelystad
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo nov 05, 2008 2:36 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
/offtopic
Dat zijn zulke gevaarlijke rollerbanken...2 takt motoren kunnen daar echt niet tegen. Die draai je zo over de kop.
Dit is trouwens niet DE manier om een Kart blok te testen, dit zijn effectieve pk's op het achterwiel van een brommer.
Hierdoor heb je altijd verlies van de bak+overbrenging+dergelijke..
Helaas kan ik het linkje niet meer vinden, maar er zijn test machines waar je het blok rechtstreeks op de machine koppelt..
Die 2de persoon die achterop de scooter gaat zitten, is puur voor druk op het achterwiel.
De weerstand wordt toch echt gegenereerd door een windturbine  waarmee je ook direct weer je machine koelt.
/ontopic
Goed ik ben het met je eens als het blokje zo hard loopt dat het een tijdbom is, vandaar dat ik ook zeg 3 uur  of 1 race 
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Birel Racing
|
Geplaatst: wo nov 05, 2008 4:06 pm |
|
Geregistreerd: wo dec 26, 2007 1:21 pm Berichten: 61
|
Ik rij toch met veel gemak van rotax maxen weg en met 34 pk ga je dat niet echt zo hard hebben
En nee onze motors zijn niet beter maar er is een team dat ik ken en zij hebben de motor onderzocht en dingen aangepast zodat ik niet zo snel stukken kapot heb  En zij kennen heel veel van motors
Grtz
Laatst bijgewerkt door Birel Racing op wo nov 05, 2008 8:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
silva916
|
Geplaatst: wo nov 05, 2008 5:14 pm |
|
Geregistreerd: wo jun 25, 2008 6:37 pm Berichten: 31 Woonplaats: oeding
|
Hallo allemaal,
Ik heb gisteren een Iame Reedster KF 2 Besteld, na er eerst mee getest te hebben op Kerpen. En moet zeggen dat die dingen echt hard gaan.
Rij ook met een Motori Seven L4 ( 33 pk ) en in vergelijking lijkt dat dan een RK1. Dus hoeveel vermogen een KF 2 ( Race geprepareerd ) heeft weet ik niet maar de powerband vanaf t midden gebied tijd begrenzing is echt enorm.
DE KOSTEN ( Feiten )
Aanschaf compleet met carb, koeler ed € 3900,--
Onderhoud:
Hobby rijder :
* zuiger na 8 uur
* Komplete revisie na 3 zuigers
* Vastlopers zelden
* Elektronisch kabelboom ed problemen met motoren 2007 ( roodonstekings kastje ) 2008 motoren is dit aangepast ( Blauw kastje )
* Blijven Race motoren en dat brengt toch wel wat meer kosten met zich mee dan een rotax max of seven L4
Grt
Silva916 ( intrepid cruiser / motori seven L4 )
|
|
Omhoog |
|
 |