Kartforum
https://megakart.nl/phpBB2/

vastloper
https://megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=4423
Pagina 1 van 7

Auteur:  Paul [ wo okt 22, 2008 7:09 pm ]
Berichttitel:  vastloper

Het volgende is me overkomen:
Ik heb het volgende probleem,
sinds kort heb ik een ibea l7 30mm gemonteerd op mijn iame x30.
Voor 2 weken terug ging ik voor het eerst met deze combinatie de baan
op met de volgende afstelling van de ibea laag 1 uur en 10 min. open hoog
1 uur en 30min. open.
na een minuut of 5 gereden te hebben op het eind van het rechte stuk in
Genk vastloper gekregen.
Flinke schade aan de uitlaatpoortkant lijkt er dus op te arm zeiden ze.
Nu afgelopen zondag nadat ik mijn blok had laten reviseren hem eerst in
gereden met de orginele tryton 27mm alles goed gegaan in 3x in gereden
iedere keer 10 minuten en toen af laten koelen eniedere keer de toeren
iets verder door laten lopen.

Joris zei dat het misscien aan het brandstof filter lag dit heb ik voor gelegt aan vd Spoel die antwoorde het volgende:

Benzinefilter mag geen verschil uit maken.
Het zou ook kunnen zijn dat de zuiger te krap in de cilinder zit.
Met de standaard carburateur geeft het nog geen probleem, maar zodra je de
IBEA er op zet dan heb je wat meer vermogen.
Een ander probleem zou een thermostaat kunnen geven.

Thermostaat heb ik er niet op zitten.

Wie kan me helpen?

>> 4e stint flink gereden vol gas erop alles perfekt.
>> Toen weer de ibea gemonteerd en hem nog rijker gezet zowel onderin als
>> bovenin allebei 20 minuten rijker.
>> Na anderhalve ronde weer aan het eind van het rechte stuk het zelfde
>> probleem weer de uitlaatkant waar die vast liep.

Auteur:  Swiss 100cc iame Racer [ wo okt 22, 2008 8:43 pm ]
Berichttitel: 

ikzelf denk aan een te arm mengsel gewoon, meer lucht meer brandstof :(

m.v.g Swiss

Auteur:  bas [ wo okt 22, 2008 11:46 pm ]
Berichttitel: 

die stond al heel rijk melde paul net.
de zuiger heeft 1:10 e speling op de cilinder [dit is voor geschreven door iame]
ik zat te denken om er een brandstofpomp op te zetten?

Auteur:  Dick [ do okt 23, 2008 12:39 am ]
Berichttitel: 

zet er gewoon die originele carb. op

Auteur:  joris [ do okt 23, 2008 10:12 am ]
Berichttitel: 

Citaat:
Benzinefilter mag geen verschil uit maken


dat mag het inderdaad niet maar je hebt er een filter op zitten wat niet geschikt is voor tweetakt benzine maar alleen voor normale benzine (die zonder olie)

de olie blijft namelijk in het vilt achter als die stilstaat en leegloopt waardoor die een soort van verstopt raakt

dit gaat de eerste paar keer goed maar na een tijdje krijgt ie daar problemen mee en kan die dus niet meer genoeg benzine krijgen

Auteur:  bas [ do okt 23, 2008 10:28 am ]
Berichttitel: 

ikge bruik deze filters al jaren [zelfs op de 100 cc direkt aangedreven 19000 toeren]
en op mijn eigen kart tm cross die 16000 toeren draait.
nooit problemen mee.

Auteur:  Paul [ do okt 23, 2008 11:13 am ]
Berichttitel: 

Ik zag afgelopen zondag ook mensen die er helemaal geen benzinefilter tussen hadden zitten kan dat geen kwaad.

@bas past dat gewoon een brandstofpomp op mijn carberateur.

Auteur:  hve [ do okt 23, 2008 11:15 am ]
Berichttitel: 

zat net op een duitse site te lezen maar de instelling van carburateur staat daar net andersom
h=1.10
l=1.30

Auteur:  joris [ do okt 23, 2008 11:27 am ]
Berichttitel: 

sja ik zou het risico niet lopen voor die 2 euro die een fatsoenlijk filter kost

Auteur:  hve [ do okt 23, 2008 11:32 am ]
Berichttitel: 

heb het zelfde filter nooit problemen mee !
gewoon op tijd vervangen !

Auteur:  Peter de Jager [ do okt 23, 2008 1:02 pm ]
Berichttitel: 

Hi Paul,

misschien was het afgelopen zondag in Eindhoven kouder dan de laatste keer in Genk, en was de extra 20 min die je beide sproeiers verder open had gezet niet genoeg...

Vroeger toen ik nog 100cc reed met tillotson carburateurs begon ik altijd op een trainingsdag met een heel rijke instelling zodat ik zowel onderin als bovenin 'te rijk' stond: onderin veel blauwe rook, bovenin viertakten op hogere toeren.
Daarna tunede ik terug totdat de motor zowel onderin als bovenin goed liep.

Dit is een wat uitgebreide maar wel veilige manier van afstellen.
Maar dit werkt natuurlijk alleen wanneer de carburateur goed pompt en geen filters verstopt zijn etc.

Auteur:  bas [ do okt 23, 2008 1:56 pm ]
Berichttitel: 

@joris
ik rij met dat filter,rudi barry,basjuh,jack,michel,marlon,nicolle,rein,jowan,
en zo vele andere ik ben net wezen informeren en deze filters zijn WEL GOED VOOR 2-TAKT.
we zullen dus naar iets anders moeten zoeken ik denk dat we met een pomp aan de gang moeten.

Auteur:  Dick [ do okt 23, 2008 2:56 pm ]
Berichttitel: 

Als hij bij de originele carb. het wel goed doet en niet vast loopt.
Wat heeft dat dan met een pomp te maken met die 2e carb.????
Persoonlijk denk ik, dat het gewoon onkunde is. ( of onvoldoende kennis van de nieuwe carb. )
@Paul, Ik zou gewoon naar iemand gaan die echt verstand heeft van deze motoren.

Auteur:  rudi [ do okt 23, 2008 5:19 pm ]
Berichttitel: 

@dick, deze carb maat word normaal niet gebruikt voor deze motoren.
dus niemand heeft waarschijnlijk ervaring met deze samenstelling.
de bedoeling was om meer vermogen te benutten in een ruimer toerengebied. dat er in een experimentele fase dingen fout gaan is jammer , maar denk dat de personen die op dit moment met het blok bezig zijn voldoende kennis van zaken hebben om een en ander uit te zoeken.
maar hulp van een compleet forum kan natuurlijk nooit geen kwaad :lol:

Auteur:  Dick [ do okt 23, 2008 7:31 pm ]
Berichttitel: 

Kun je mij eens vertellen wie dat zijn? Goeie monteurs zijn namelijk moeilijk te vinden.

Pagina 1 van 7 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/